Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door leoida
#979874
hallo,

Onze leonberger Ida zit nu in de tweede helft van haar zwangerschap en ik heb naar aanleiding van het artikel in de bibliotheek (BARF en zwangere/net bevallen honden) haar voeding enigszins aangepast.
Bot bouwen we af naar 35%, groenten naar 10%; en koolhydraat bouwen we op naar 15%. Toch kan je ook hier en daar lezen dat vit C (die toch voornamelijk aanwezig is in groenten en fruit) net zorgt voor een gemakkelijkere bevalling. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben of wat doen jullie? Het is ons eerste BARF-nestje en dan ben je toch een beetje onzeker of je alles wel goed doet.
Dank bij voorbaat,
Marianne en Ida.
(Anna's cradle) 
Door Lizzy
#980014
Bedoel je of je het in supplementenvorm zou moeten geven? Dat zou ik namelijk niet doen nee. In fruit en groente zit genoeg. Of het helpt bij een gemakkelijke bevalling: dat weet ik niet. Ik heb er niet eerder van gehoord. Framboosblad-dragree's of framboosblad thee helpt wel bij een gemakkelijke bevalling!

Succes met de zwangerschap en bevalling van Ida! Leuk, Leonberger puppiesssss!!!!
Door leoida
#980054
Ik heb dat gelezen in het boek van Ian Billinghurst 'grow your pups with bones'. Ik vond het dan een beetje tegenstrijdig om de groenten- en fruitpuree te verminderen naar het einde van de zwangerschap.
Bedankt voor de frambozen-tip!
Door Lizzy
#980058
leoida schreef: Ik heb dat gelezen in het boek van Ian Billinghurst 'grow your pups with bones'. Ik vond het dan een beetje tegenstrijdig om de groenten- en fruitpuree te verminderen naar het einde van de zwangerschap.
Bedankt voor de frambozen-tip!

Ian Billinghurst is echt van het geven van supplementen. Hij supplementeert van alles en nog wat. Eerlijk gezegd ben ik daar niet echt kapot van. Ik zie wel het nut van specifieke supplementen in specifieke situaties maar als je gezond en afwisselend voert: dan zie ik geen reden (ook niet bij zwangere teven) om te supplementeren. De tegengeluiden komen overigens van Mogens Eliasen. Een hond maakt zelf vitamine C aan. Zoveel hij nodig heeft. Mogens beweert dat als je langdurig vitamine C supplementen geeft (dit geldt dus niet voor groente/fruit): de hond stopt met de eigen aanmaak van vitamine C. En dat is echt niet de bedoeling.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#980127
Hier krijgen de zwangere dames geen extra vitaminen of levertraan o.i.d. Ik pas wel hun menu aan zoals jij 'm nu ook aangepast hebt, maar dat is ook het enigste.
Ik begrijp je twijfel, maar als jouw menu goed gevarieerd is dan kan er op dat gebied echt niks mis gaan.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door