Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door cindy1986
#977166
Rakker heeft op het moment weer heel veel jeuk. Ik gok dat dit o.a. te maken heeft met een mindere weerstand door het verharen. Als ik haar op haar rug aai, krimpt ze ineen en begint gelijk te krabben. Ik heb het idee dat haar huid geïrriteert is door al het krabben, dat het pijn doet.
Ik heb daarom zaterdag groene leem gekocht. Ik heb 2 theelepels in een glas gedaan en een evengrote hoeveelheid aan water erbij. Dit heb ik een nacht laten staan en Rakker vanochtend een theelepel van het water (de groene leem is naar de bodem gezakt) gegeven. Nu vraag ik me af of dit goed is. Rakker is 5 kilo. En moet ik dit 's ochtends alleen doen of ook 's avonds?
Naast de groene leem ben ik begonnen met biergist-tabletten, voor de weerstand.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#977174
De de groene leem maar gewoon door het eten, da's veel makkelijker lijkt me. Voor zo'n kleine hond zou ik met een theelepeltje per dag beginnen. Biergist tabletten zou ik niet gebruiken, tik het maar eens bij de zoekfunctie is.
Ik zou dan liever visolie toevoegen. En misschien een bad en een goed borstel beurt, desnoods bij de trimmer.
Door Lizzy
#977240
Mag ik vragen waarom je denkt dat het door een verminderde weerstand door verharen komt?

Ik zou zeker geen biergist geven. Wel visolie. Elke dag. Voor de weerstand kun je wel chlorella geven. Dat werkt licht ontgiftend en bevat veel vitamines en mineralen en andere gezonde dingen zoals vetzuren, chorofyl, etc.

Wat eet Rakker?
Door cindy1986
#977245
Lizzy schreef: Mag ik vragen waarom je denkt dat het door een verminderde weerstand door verharen komt?

Ik zou zeker geen biergist geven. Wel visolie. Elke dag. Voor de weerstand kun je wel chlorella geven. Dat werkt licht ontgiftend en bevat veel vitamines en mineralen en andere gezonde dingen zoals vetzuren, chorofyl, etc.

Wat eet Rakker?
Dat hoor ik van meerdere mensen, dat verharen veel energie kost en dat daardoor de weerstand minder is. Rakker heeft al niet zo'n goede weerstand en omdat het verharen energie kost, is dat nog minder.

Ok, ik vond biergist al raar, omdat het 'gist' me niet zo goed in de oren klinkt. Omega 3&6 krijgen ze af en toe, geef ik nu wel elke dag.

En de Groene Leem dan, die werkt toch ook juist ontgiftend? Welke dosering kan ik haar geven?

Rakker barft, is allergisch voor brokken en kan ook niet tegen de meeste KVV's. Ze krijgt dus alleen Vlees, groente en gedroogd vlees.
Door Ingrid B.
#977928
Hoihoi!

Groene Leem kan je het beste als inwendige kuur geven van 3 weken....er zijn verschillende methodes om het te geven,te laten drinken(dus als het naar de bodem is gezakt weer doorroeren ).Dieren met inwendige problemen drinken van nature uit plassen in de natuur met leemwater...je kunt er ook bolletjes van maken en die geven...Het werkt sterk ontgiftend,dus je hond mag op dat moment geen medicijnen slikken,want die worden dan ook uit het lichaam gewerkt.Nooit de groene leem met metaal in aanraking laten komen.Dus geen metalen lepels of bakken gebruiken.
Doordat het ontgiftend werkt kan je hond griepachtige verschijnselen krijgen,dus laat hem niet teveel zich inspannen.Je kunt overigens ook een papje van de groene leem op de zere ,jeukende plekken smeren.Evt.de essentiële olie Vetiver erdoor doen...

Een mooi boek om te lezen is van de inmiddels overleden auteur Fokko Huisman: Alternatieve geneeswijzen voor dieren Je mag me ook altijd een persoonlijke mail sturen met je vragen: [email protected]   

Salut! Ingrid Bemelmans en haar honden  :)

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                               
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door