Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door tigger
#977056
Vorig jaar had Ginger er ook al behoorlijk last van, maar dit jaar is het echt heftig. De plekken zitten bovenop d'r koppie. En zijn inmiddels behoorlijk kaal, rauw en rood. Zoals het er nu uitziet zal de plek nog groter worden.
Groene leem erop smeren was niet een goed idee; het haar valt er direct door uit....
Kortom wie o wie heeft tips? Ik twijfel om langs de DA te gaan.
http://i135.photobucket.com/albums/q140/beaugi/Afb038.jpg
http://i135.photobucket.com/albums/q140/beaugi/Afb037.jpg
Door Lizzy
#977059
Bij Linga is het weer aan het wegtrekken. Brutus heeft het nu ook. Ongeveer in dezelfde mate als Ginger. Ik doe bijna niks. En wacht rustig af tot het weer over gaat. Net als ieder jaar. Hij krijgt wel wat visolie en wat extra chlorella. Ik heb het gevoel dat hoe meer je er aan doet: de erger het wordt. Afblijven en proberen inwendig wat extra op te porren. Bijv. ook wat echinacea extra forte van Bloem. Met cat's claw en plantago. Dat werkt ook zeer goed bij huidontstekingen. Dikke kans als je naar de DA gaat dat je AB krijgt.
Door tigger
#977062
Lizzy schreef: Bij Linga is het weer aan het wegtrekken. Brutus heeft het nu ook. Ongeveer in dezelfde mate als Ginger. Ik doe bijna niks. En wacht rustig af tot het weer over gaat. Net als ieder jaar. Hij krijgt wel wat visolie en wat extra chlorella. Ik heb het gevoel dat hoe meer je er aan doet: de erger het wordt. Afblijven en proberen inwendig wat extra op te porren. Bijv. ook wat echinacea extra forte van Bloem. Met cat's claw en plantago. Dat werkt ook zeer goed bij huidontstekingen. Dikke kans als je naar de DA gaat dat je AB krijgt.
Dat weerhoudt me dus ook om naar de DA te gaan.

Echinacea extra van bloem heb ik in huis; hoe lang mag dat gegeven worden? Er zit immers ook vit C in en dat mag toch niet langdurig worden gegeven?
Tja ik heb er dus groene leem opgesmeerd....dat ging jeuken en dus ging mevrouw krabben/wrijven; na het verwijderen van de leem was het haar weg op sommige plekken. Overigens de blaasjes ook. Aangezien het toen vurig rood was, heb ik het gewassen met biotex. Nu lijkt het weer wat rustiger. Maar de plek gaat echt nog veel groter worden.....einde van de week vrees ik een volledig kaal/pokkig voorhoofd :-\.
Door Lizzy
#977071
Vivian schreef: Dat weerhoudt me dus ook om naar de DA te gaan.

Echinacea extra van bloem heb ik in huis; hoe lang mag dat gegeven worden? Er zit immers ook vit C in en dat mag toch niet langdurig worden gegeven?
Tja ik heb er dus groene leem opgesmeerd....dat ging jeuken en dus ging mevrouw krabben/wrijven; na het verwijderen van de leem was het haar weg op sommige plekken. Overigens de blaasjes ook. Aangezien het toen vurig rood was, heb ik het gewassen met biotex. Nu lijkt het weer wat rustiger. Maar de plek gaat echt nog veel groter worden.....einde van de week vrees ik een volledig kaal/pokkig voorhoofd :-\.
Ik heb druppels en daar zit geen vitamine C in. Maar, ook met vitamine C kun je dat gerust 2 weken tot 1 maand geven, geen probleem. Ja, soms werkt groene leem inderdaad niet. Ik heb dat idee ook wel eens. Ik blijf er toch bij: niet aan zitten. Niet wassen, niet deppen, niks. Ik heb zelf echt de indruk dat je het daar alleen erger mee maakt. Dat is ook omdat ik door schade (kale koppen) en schande (voor jan met de korte achternaam lopen) wijzer ben geworden hoor. Is ze pas gevaccineerd tegen de ziekte van Weil?
Door tigger
#977077
Lizzy schreef: Ik heb druppels en daar zit geen vitamine C in. Maar, ook met vitamine C kun je dat gerust 2 weken tot 1 maand geven, geen probleem. Ja, soms werkt groene leem inderdaad niet. Ik heb dat idee ook wel eens. Ik blijf er toch bij: niet aan zitten. Niet wassen, niet deppen, niks. Ik heb zelf echt de indruk dat je het daar alleen erger mee maakt. Dat is ook omdat ik door schade (kale koppen) en schande (voor jan met de korte achternaam lopen) wijzer ben geworden hoor. Is ze pas gevaccineerd tegen de ziekte van Weil?
Nee, dat moet eind oktober pas weer.

Goed dan gaan we echinacea extra forte van Bloem (1 capsule per dag) geven + extra visolie (met borageolie). En heel hard proberen er niet aan te zitten....we lopen toch al voor Jan met de korte achternaam rond ;).
Gebruikersavatar
Door Nitus
#977168
Je zou er ook wat calendula tinctuur op kunnen spuiten (en dan eventueel droog föhnen dat het niet extra vochtig wordt), dus geen creme, zalf of emulsie da's allemaal te vettig/ nat.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door