Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Sultan
#969699
Ik heb (momenteel even) 5 katten, binnen een aantal weken weer 6 katten. Het liefst geef ik ze, net als de honden volledig Barf.
de 2 jongsten vinden vers/Barf super. Maar Tobias weigert alles te eten behalve brokken... Hij eet weinig maar is wel de dikste van alemaal (hoewel hij al goed is afgevallen!) Probleem is dus, dat hij gewoon weigert te eten als er geen brokken zijn, ook na 2/3 dagen...Heb werkelijk alles geprobeerd, gemalen, alleen vis, alleen vlees, gemalen orgaan... Tobias haalt zijn neus er pertinent voor op... Ook het normale blikvoer is aan meneer niet besteed. Brokken moeten het zijn...
Musty eet een friemelbeetje vers, mits het madam aanstaat...blikvoer vind ze heerlijk, maar absoluut zónder verse spullen...krijgt ze iets wat ze niet lust eet ook zij niet :(
Vis, vlees,orgaan, het maakt niet uit, ook mengen maakt geen verschil. Tobias en Musty weigeren het pertinent.
Appie hangt tussen Joris+Suus en Tobias+Musty in, die krijg ik wel zo ver.
Hebben jullie nog tips?? O ja, KVV eten ze hier geen van allen, dan is het massale hongerstaking...(diverse merken en smaken geprobeerd, maar dat weigert mijn stel en masse...)
De zalmmix van Herby én de 2 vleesmixen zijn veruit favoriet bij de verseters, met daarnaast zelfgemaakte mixen.
Maar dan nog halen Tobias en Musty hun delicate kattenneuzen ervoor op, daaaaagenlang. Dat zie ik dus niet zitten, mede ivm leververvetting bij katten.
Door Mevroi Kruim
#969916
Ja, katten zijn soms ongelofelijk lastige eters  >:(
Wat soms werkt is overgieten met heet water, ff laten staan en dan geven. En wat soms ook werkt is mengen met vis uit blik, bv xalm op water of sardinen op olie. En ik heb het er ook wel eens gewoon ingepropt. Bij mij is nl brok absoluut geen optie meer omdat ze er struviet van krijgen, dus als er een echt obstinaat is dan wordt er dwanggevoerd. En vaak gaan ze dan vanzelf aan het eten.
Door Sultan
#970299
Overgieten met heet water werkt ook niet, ook al geprobeerd, ze trappen er niet in...Ook niet na 3 dagen.
Hier (gelukkig) geen struviet of andere urineweg problemen.
Blikvis (alle soorten) word alleen gegeten als het apart is aangeboden....Maar ja, op alleen vis overleven is ook geen optie....Eéndagskuikens worden maar door 1 kat gegeten.
Dwangvoederen op zich werkt wel, ware het niet dat ze kort erna met z'n allen gezellie gaan kotsen....Keer op keer.
Door flin
#970462
't lijkt erop dat je al heel veel geprobeerd hebt,... is't miss nog een idee om echt maar met 'n theelepel-hoeveelheid vers te mengen,
door de brokjes, en dat net zolang op te bouwen, dat er pas na lang, lang verloop van tijd toch vorderingen te zien zijn? (heb geen idee hoe lang je al aan't worstelen zijn?)

er wandelt hier helaas ook zo'n Muts; we zijn nu wel van de smaakversterkers af, maar 't heeft ijzeren geduld nodig gehad, om 'm uit de brokjeswaan te halen....

sterkte, en hou vol!
Door Sultan
#970765
Ben al zeker een jaartje bezig met de poezenbeesten ::)
Ik ga je tip zeker proberen!! En idd geduld bewaren... ;D
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door