Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door koekje
#964451
Otje is vandaag 1 jaar geworden, en ik heb een verjaardagshamster geritseld. het ding gister in de koelkast laten ontdooien, en net gegeven. Sien haar gebruikelijke kuikenmenu.
Ik gaf de hamster, ze rook er even aan, en liep weg. Ze piept een beetje, en lijkt wel honger te hebben. Sien is overigens op het moment erg boos, ze wil naar buiten, maar de deur is nog dicht. Ook vindt ze het vervelend dat Ot piept.
Waarom eet ot de hamster niet? Ziet ze het niet als eetbaar? Andere knaagdieren doet ze ook niet moeilijk over. of is het omdat een hamster weinig staart heeft?
Wil ze niet eten omdat sien zo boos doet? ze heeft net wel een kuikentje gekregen, want naar buiten gaan zonder eten, vond ik ook zo zielig?
is het raadzaam dat ik de hamster in stukjes hak?
het is wel een grote hamster, maar een grote weekendrat doet ze ook niet moeilijk over.

alle tips zijn welkom.
Door Superrupsje
#964489
Ha had ik toch gelijk, zag op KP het verjaardagstopic van Ouzo, en toen schoot me te binnen dat hij en Ot broer en zus waren.

Gefeliciteerd tijger Ot, maar hup, nu wel je hamstertje opeten!

Wel gek dat ze het niet eet, misschien toch maar opensnijden voor haar? Als zou ik denken dat als ze ratten begrijpt dat een hamster dan niet zo'n probleem moet zijn.
Gebruikersavatar
Door koekje
#964528
ot zit hem nu een beetje op te gooien, en heeft hem onder de bank gelegd.

dus ze vindt hem wel leuk, en das een goed teken.
ik hoop dat ze hem aanbreekt, dan eet ze vanzelf de rest ook op.
ik ga zo voor een ding kijken om meer hamsters in op te slaan (nee, geen kooi  ;D). in de tussentijd dat ik weg ben, mag ze hem zelfs in mn bed opeten.
ze is immers toch jarig.
Gebruikersavatar
Door koekje
#964531
ze rende net met hammie naar buiten, en ging op het terras ernaast liggen.
dat is natuurlijk niet de bedoeling, straks krijg ik verontruste buren aan de deur dat er een dode hamster in mn tuin ligt, en dat 1 van de katten hem aan het opgooien is. dus hammie ligt weer op het vreetkleedje.
Door Superrupsje
#964540
Mag ze hem zelfs op je bed opeten :o Jij houdt echt veel van je katten (ik ook, maar de kat van m'n moeder heeft ooit een zelf gevangen muis op m'n bed liggen oppeuzelen, terwijl ik sliep, en toen werd ik wakker met een maag-darmstelsel naast m'n hoofd, dat hoef ik dus nooit meer).

Ik hoop dat ze zo begrijpt wat ze met meneer (of mevrouw) hamster aanmoet.
Gebruikersavatar
Door koekje
#964762
ik heb het eigenlijk opgegeven met de verjaardagshamster. ik ben wel blij dat ik niet zomaar een kilo heb besteld ergens, want dan had ik met de gebakken peren (hamsters) gezeten.

ze heeft hammie vanmiddag een beetje opgegooid, maar daarna is er eigenlijk niets mee mee gebeurd. toen sneed ik hem net in stukjes (ik hakte door de darmen, waar gas oid inzat  :yucky: ) en legde hem toen op een bordje.
ot kwam binnen, en ze had honger want ze piepte om eten.
ze rook aan de hamster en liep ervan weg. nou, dan hoeft ze hem echt niet.

als hij morgenochtend nog steeds onaangeroerd op het bordje ligt, gaat hij de vuilbak in. dan weet ik ook dat ze hamster niet lekker vindt.

ik denk dat ik ook geen cavia voor ot zal proberen, want die hebben ook niet echt een staart.
Gebruikersavatar
Door koekje
#964774
wat is het toch een eigenwijs tutje.

Afbeelding

als ze hem vandaag helemaal opkrijgt, heeft ze best veel op, zeker ondanks het warme weer (zelfs sien eet slecht).
omdat ik dacht dat ze hem echt niet moest, heeft ze net wat cb gegeten. en nog geen 2 uur later zit ze aan hammie te knagen ::)
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door