Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#961425
Gijzer zit nu een aantal weken op smuldier. We willen overgaan op kivo, maar dat is nog niet binnen.
Sinds we zijn overgegaan heeft Gijzer heel harde ontlasting. Het komt er in kleine stukjes uit, en hij gaat in een wandeling meerdere keren zitten en soms komt het er dan nog niet uit of heel nihiel.
Voor ons gevoel is hij ook minder gaan drinken. De laatste dagen gooien we af en toe wat karnemelk in zijn water zodat hij wat meer drinkt.

Maar wat betekend dit nu? Ik heb al een beetje zitten zoeken, maar kan nog niet iets vinden waar ik wat mee kan.
Als pup kregen we een stelregel mee, te harde of te zachte ontlasting betekende te veel of te weinig eten, maar ik weet het niet meer :-\
Het is in elk geval heel sneu en ik weet niet goed wat ik er mee moet. Moet wel zeggen dat het de ene dag iets beter is dan de andere.

Ondertussen heeft hij trouwens ook zijn eerste kippennekje gehad! Hij vond het erg lekker, en liet het bot zelf goed kraken.

Verder zijn wij van een schooierende/ vretende lab, naar een keurige hond gegaan ;) Hij komt niet meer bij ons zitten bij het avondeten, en al die 'gezonde tussendoortjes' vindt hij niet echt wat. zoals pensstaafjes, runderlong e.d. Alleen gedroogde visjes eet hij. maar hij pakt ook alles heel zachtjes aan, en laat je vingers heel :D Verder heeft hij ineens besloten dat trekken aan de riem niet toch niet helpt ;)
geen idee of het er iets mee te maken heeft maar hij is ineens veel rustiger. En met dit soort dingen vind ik het wel prettig, maar ik vind hem algemeen ook slomer, en het was al een rustige lab. En ik lees juist dat de meeste honden op kvv energieker worden en vrolijker uit de ogen kijken... Waar zou het door kunnen komen dat hij slomer is? Met zijn vacht lijkt het wel goed te gaan en daar ben ik erg blij om!! Hij heeft nog een flinke plek gehad, maar de laatste week ziet het er mooi uit!! :)

Ik hoor graag tips en ideeen!
al vast bedankt!!
#961432
Gijzer schreef: Gijzer zit nu een aantal weken op smuldier. We willen overgaan op kivo, maar dat is nog niet binnen.
Sinds we zijn overgegaan heeft Gijzer heel harde ontlasting. Het komt er in kleine stukjes uit, en hij gaat in een wandeling meerdere keren zitten en soms komt het er dan nog niet uit of heel nihiel.
Voor ons gevoel is hij ook minder gaan drinken. De laatste dagen gooien we af en toe wat karnemelk in zijn water zodat hij wat meer drinkt.
Ik denk dat de combinatie Smuldier + kippennekken Gijzer deze harde ontlasting bezorgt. Ik zou zelf voorlopig even geen kippennekken geven. Wel een vers vet visje (zoals een heel sardientje) en wat bladgroente (dat werkt ook iets laxerend) en 2 keer per week een rauw eitje. Als je nou 2 keer per week een eitje geeft, 2 keer per week een visje en 3 keer per week een groentemix van bladgroente: heb je alle dagen van de week een extraatje erbij dat ietsjes laxerend werkt en zeer gezond is. Dan zal het wel beter gaan.

Het is normaal dat honden op versvlees minder gaan drinken.
Maar wat betekend dit nu? Ik heb al een beetje zitten zoeken, maar kan nog niet iets vinden waar ik wat mee kan.
Als pup kregen we een stelregel mee, te harde of te zachte ontlasting betekende te veel of te weinig eten, maar ik weet het niet meer :-\
Het is in elk geval heel sneu en ik weet niet goed wat ik er mee moet. Moet wel zeggen dat het de ene dag iets beter is dan de andere.
In mijn ogen heeft het nauwelijks/niks te maken met teveel of te weinig eten maar wel met teveel calcium/bot. Als je doet wat ik boven geschreven heb: zal het wel beter gaan, verwacht ik.
Ondertussen heeft hij trouwens ook zijn eerste kippennekje gehad! Hij vond het erg lekker, en liet het bot zelf goed kraken.
Leuk! Maar ik zou daar dus nog eventjes mee wachten. Als de ontlasting nou weer goed is, dan kun je wel weer kippennekken gaan geven maar geef er dan wat extra spiervlees bij. Stukje kopvlees of lamsvlees of geitenvlees ofzo.
Verder zijn wij van een schooierende/ vretende lab, naar een keurige hond gegaan ;) Hij komt niet meer bij ons zitten bij het avondeten, en al die 'gezonde tussendoortjes' vindt hij niet echt wat. zoals pensstaafjes, runderlong e.d. Alleen gedroogde visjes eet hij. maar hij pakt ook alles heel zachtjes aan, en laat je vingers heel :D Verder heeft hij ineens besloten dat trekken aan de riem niet toch niet helpt ;)
geen idee of het er iets mee te maken heeft maar hij is ineens veel rustiger. En met dit soort dingen vind ik het wel prettig, maar ik vind hem algemeen ook slomer, en het was al een rustige lab. En ik lees juist dat de meeste honden op kvv energieker worden en vrolijker uit de ogen kijken... Waar zou het door kunnen komen dat hij slomer is? Met zijn vacht lijkt het wel goed te gaan en daar ben ik erg blij om!! Hij heeft nog een flinke plek gehad, maar de laatste week ziet het er mooi uit!! :)

Ik hoor graag tips en ideeen!
al vast bedankt!!
Dat slome gedrag zou ik wel even in de gaten houden, maar ik denk dat het een combinatie is van ontgiften en de warmte.
#961437
[quote="Lizzy"]
Ik denk dat de combinatie Smuldier + kippennekken Gijzer deze harde ontlasting bezorgt. Ik zou zelf voorlopig even geen kippennekken geven. Wel een vers vet visje (zoals een heel sardientje) en wat bladgroente (dat werkt ook iets laxerend) en 2 keer per week een rauw eitje. Als je nou 2 keer per week een eitje geeft, 2 keer per week een visje en 3 keer per week een groentemix van bladgroente: heb je alle dagen van de week een extraatje erbij dat ietsjes laxerend werkt en zeer gezond is. Dan zal het wel beter gaan.[/quote]
Hij heeft vorige week 1 malig 1 kippennekje tussendoor gehad, gewoon om eens te kijken hoe hij dat vond. dus niet als maaltijd oid. En een rauw eitje krijgt hij nu 1 keer in de week. en af en toe een beetje yoghurt. Heb gister net sardientjes gehaald, gewoon een blikje bij de supermarkt in olie, is dat ook goed?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door