Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#959986
Ik lees ergens op een site het volgende: "een hond mag na het kauwen en eten van een bot tenminste een uur geen water hebben. Dit om te voorkomen dat het niet goed verteerd wordt in de maag." Klopt dat? En geldt dat alleen na het eten van een bot of ook gewoon na het eten?
Door dorinekok
#960005
ik heb het ook ergens gelezen. Het klinkt aan de ene kant wel logisch maar ik laat mijn honden drinken wanneer ze dat zelf willen. Ik geef ze niet exra water voor hun neus of zo. Ik heb ook niet de indruk dat ze uberhaupt veel water drinken, zeker niet na het eten.
#960096
AstridStraver schreef: Volgens mij is dat het advies na een kaal bot, waar dus geen vlees aan zit.
Dat soort 'recreatiebotten' geef ik echter niet aan mijn honden, dus ze mogen hier altijd drinken naar behoefte.
oh maar recreatiebot krijgen ze hier ook niet hoor ;) Maar als het om kaal bot gaat dan hoef ik me dus geen zorgen te maken! :) thx :-*
#960115
Ik heb dat idd ook gehoord dat je je hond het beste niet kan laten drinken na een flinke botmaaltijd. Kai drinkt nooit na het eten (hij drinkt zowiezo alleen uit de sloot) en Ziggy die drinkt wel altijd een beetje na het eten, dit laat ik gewoon toe. Ik haal nooit de waterbal weg.
Door audier
#960134
Wat ik gelezen heb is dat het zou gaan om het feit dat de botten dan rechtstreeks doorspoelen doordat er water meegaat naar de darmen en dat het daar dan problemen gaat geven omdat de maag er nog niets mee gedaan heeft maar het is geloof ik ook alweer achterhaald....
#960145
dorinekok schreef: ik heb het ook ergens gelezen. Het klinkt aan de ene kant wel logisch maar ik laat mijn honden drinken wanneer ze dat zelf willen. Ik geef ze niet exra water voor hun neus of zo. Ik heb ook niet de indruk dat ze uberhaupt veel water drinken, zeker niet na het eten.
Hmm ik geef ze ook niet extra water, maar ze kunnen wel gewoon drinken als ze willen. Ik ga het de volgende keer wel eens in de gaten houden of ze gelijk na het eten gaan drinken, maar volgens mij doen ze dat niet.

Dat de zuurgraad van de maag minder wordt daar kan ik me wel wat bij voorstellen ...
#960189
Laura2004 schreef: ;D ;D typfoutje :-[
:D :D :D ;)

Inderdaad lijkt het mij persoonlijk logisch dat water drinken het maagsap verdunt, dus ik zou ze zelf niet dwingen water te drinken. Als ze zelf een slokje willen om de restjes weg te spoelen, lijkt het me geen kwaad te kunnen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door