Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door kojak
#954177
-
Laatst gewijzigd door kojak op vr 02 apr 2010, 13:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#954179
ik ken die brokjes niet...........en ik geef liever geen brokjes
maak je toch gewoon wat meer, als ze toch verzot zijn op het gedroogde vlees.
Hier knip ik trouwens ook weleens pensstaafjes stuk, of train met ze en geef ze dan kleine stukjes kaas
ellen
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#954184
Ik heb geen droogmachine maar koop als beloning de gedroogde kipfilet van de C1000. Die knip ik in kleine stukjes en meng ze met kleine brokjes kaas voor de afwisseling. Werkt hier perfect.  :)
Brokjes geef ik niet als beloning. Manlief wel, die heeft een hekel aan dat gekledder met kaas etc. in een zakje. Hij loopt in het weekeind met de honden en die twee dagen overleven ze een brokje wel.  ;) :)
Door kojak
#954219
-
Laatst gewijzigd door kojak op vr 02 apr 2010, 13:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Deesje
#954222
ik train gewoon met rauwe kip.. ik knip een kipfilet in 3/4 en vries dat in.. iedere keer voor het trainen ontdooi ik zon blokje en deel het in kleine stukjes. als ik door mijn vriesvoorraad heen ben loop k ff langs de supermarkt..
Door kojak
#954225
-
Laatst gewijzigd door kojak op vr 02 apr 2010, 13:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door pike
#954283
Ik koop nooit hondensnoepjes als ik wat tekort kom. Als ik tekort kom en niets bruikbaars meer in de vriezer heb, dan koop ik of een stuk kipfilet ofzo (bij voorkeur iets wat is afgeprijsd) en/of ik maak gebruik van kleine blokjes kaas. Wat ik ook nog wel eens een enkele keer koop zijn die kleine gedroogde visjes die ze voor de katten verkopen in de dierenwinkel (ook sommige supermarkten hebben ze). Ik bestel ook altijd wat extra om snoep van te maken maar ja, op de een of andere manier is dat nooit genoeg  ::)
Ik heb geen ervaring met gedroogde groenten maar ik weet welhaast zeker dat die van mij me mooi laten staan met mijn "groentesnoepje", daar doet ze echt helemaal niets voor  ;D
Voedingswaarde is voor snoep niet van belang, hoe minder er in zit hoe beter, want anders moet je het toch weer op je "gewone" voer in mindering brengen als je veel snoep gebruikt tijdens training.
Door evenstar
#954284
Ik gebruik altijd 1 kg gedroogde rundvleespijpen die zijn hol en zeer gemakkelijk in stukjes te knippen met de schaar heerlijk vinden ze het hier en op de training
andere honden ook daarnaast is het ook vrij lang houdbaar en ze hebben ook zoiets van lamsvlees
Door Mevroi Kruim
#954298
Bekentenis: ik train soms met de Rodi worst  :-[ ze vinden het geweldig en ik doe er tijden mee dus lijkt het me niet zo'n drama. Ik merk niks aan ontlasting oid maar als dat wel zo was deed ik het natuurlijk niet. Verder droog ik van alles, en kaas of verse stukjes vlees gaat ook altijd goed, al is het wel een kledderzooi. De visjes vallen bij Tara alias mevrouw Kliko wel in de smaak maar niet bij Krietiese Konsument Kátur helaas.
Door kojak
#954353
-
Laatst gewijzigd door kojak op vr 02 apr 2010, 13:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Door tiny
#954487
Ja hoor, vis kan ook in de droogmachine. Als hij maar niet te vet is zoals makreel. Dat droogt voor geen meter en meurt een kilometer in het rond. (Zalm is ook te vet) Ik koop wel eens een witvis in de aanbieding, iets wat afgeprijsd is ofzo. Kippenlevertjes kan ook. Maar meestal gebruik in schapenlong. 2 van die longen invriezen en je kan een poosje voort. Ze vinden het heerlijk en het blijft heeeel lang goed. ;D
Door Edelgrijsje
#954492
Ik koop van die hele kleine gedroogde visjes, ze zijn eigenlijk voor de kat, maar de honden vinden ze ook heel lekker ;)
Door Borke
#954526
Ja, ik heb een droogmachine en nee, ik geef niet altijd gedroogd spul.
Simpelweg omdat tijd en zin me soms ontbreken en dan koop ik bij dierenwinkel 'Discus' zo'n grote pot met een kilo van die 'botjes' die ik in hele kleine stukjes breek.
Dat geeft geen problemen en ik zie de ontlasting van Sofi er niet door veranderen (zij reageert sneller op zaken met graan er in).
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#954624
Nou ik maak mij hier niet zo druk om. Mijn honden eten altijd gezond en als beloning krijgen ze gewoon troep van de DSZ.....
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#954637
Ik koop af en toe van die kleine botjes in zo'n klein zakje en soms wat br*kjes die ik zelf mag scheppen.

En soms een rodi worst :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door