Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door keetje
#953228
Hoi, Ik heb toch nog een vraagje, deze keer over (als eerste keer bij de kvv)het geven van kippenvleugels.
Ik weet niet of het hier goed staat maar zo niet, verplaats het maar! ;)
Ik had een pakje kippenvleugels (biologisch) in de vriezer en dacht, misschien wat voor de katten. Nou, die keken er niet naar om vanmorgen dus nu zit ik met 6 kippenvleugels ontdooid.
Nu is dus de vraag, mag keetje een kippenvleugel? Moet ik daar ook met een hamer op meppen? is het erg, dat als ik haar zo'n ding geef, eventueel, dat hij hapslik naar binnen gaat? Of moet ik dat vasthouden zodat ze er op moet kauwen?  Het lijkt me zo leuk voor haar, ietsie kauwen op haar eten. (en wie weet is dat dan mijn eerste stapje op het echte Barfpad! ;))
(heb toch altijd nog een eng gevoel bij kippenbotjes, is er vroeger ingehamerd, snap je wel?? :))
Door Lizzy
#953232
Ja hoor, je kunt dat best geven. Je kunt de vleugel of goed inknippen met een snoeischaar of even pletten met een hamertje. Je kunt even kijken wat ze er mee doet, door het even vast te houden (je hand in een washandje doen geeft je wat meer grip). Als ze er lekker op kluift, houdt het vast en laat haar kluiven. De volgende kun je dan los geven (wel inknippen!!). Als ze alleen maar fel wordt van jouw aanwezigheid en het feit dat jij het vleugeltje vasthoudt: kun je het beter los geven (wel inknippen).
Door keetje
#953412
Nou, het was een daverend succes. Ik heb erin geknipt met de snoeischaar en nog wat meppen erop gegeven met de hamer. (voor de zekerheid, ook IK moet wennen)
heb het vastgehouden en ze trok er stevig aan en ze vond het heerlijk!!
Dus voor herhaling vatbaar. Het waren voor mij en Keetje de eerste (onzekere)  stappen richting Barf. :)
Door Lizzy
#953413
[quote="keetje"]
Nou, het was een daverend succes. Ik heb erin geknipt met de snoeischaar en nog wat meppen erop gegeven met de hamer. (voor de zekerheid, ook IK moet wennen)
heb het vastgehouden en ze trok er stevig aan en ze vond het heerlijk!!
Dus voor herhaling vatbaar. Het waren voor mij en Keetje de eerste (onzekere)  stappen richting Barf. :)
[/quote]

LEUK, zo'n eerste succesvolle stap! Op naar de 2de ;D!
Door Femke
#953415
[quote="keetje"]
Nou, het was een daverend succes. Ik heb erin geknipt met de snoeischaar en nog wat meppen erop gegeven met de hamer. (voor de zekerheid, ook IK moet wennen)
heb het vastgehouden en ze trok er stevig aan en ze vond het heerlijk!!
Dus voor herhaling vatbaar. Het waren voor mij en Keetje de eerste (onzekere)  stappen richting Barf. :)
[/quote]


Super!!! Lekker he, om je hond zo te zien genieten  :-* :-*
#985824
[quote="lian"]
Even een vraagje, ben zo even aan het rondlezen maar waarom moet een kippenvleugel ingeknipt worden?? Ik ben een leek op dit gebied dus neem me niets kwalijk!  ;)
[/quote]

Omdat er een lelijke hoek in zit en dat geeft meestal op de heenweg geen problemen, maar als de hond moet spugen dan kan een ongeknipte niet goed gekauwde vleugel nog wel eens blijven hangen.
#1046350
[quote="brutus"]
dus je moet het vleugeltje helemaal is twee knippen zodat de twee beentjes van elkaar zijn ??????
ja he????
[/quote]

Nee, je moet in de 2 bochten van de vleugel een knip in het scharnierend gedeelte geven, zodat als je de vleugel bij 1 punt vasthoudt, de rest van de vleugel recht naar beneden hangt.

(ik hoop dat je snapt wat ik bedoel)
Door Lizzy
#1046351
[quote="brutus"]
dus je moet het vleugeltje helemaal is twee knippen zodat de twee beentjes van elkaar zijn ??????
ja he????
[/quote]

Wat ik doe is die twee beentjes door de midden knippen zodat ze niet meer zo lang zijn. En dan knip ik ook het gewrichtje, dus inderdaad tussen de twee beentjes in, in. Dat doe ik alleen bij de beginnertjes hoor (die hier komen logeren), niet bij mijn eigen honden.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door