Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door belgje
#952487
ja heb vandaag zo'n plantje gekocht maar wat is dat sap een slijmerig gedoe.
iemand een tip hoe je het sap best opvangt en hoe je er vb. een wondzalfje mee kan maken?
kijk er al naar uit naar de tips.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#952525
Nou, dat is simpel, eigenlijk hoef je dat sap er niet uit te persen. Je snijdt stukjes van de plant af, snij deze open en gebruik die als een soort pleister. Wat je nog even niet nodig hebt wikkel je in folie en leg je in de vriezer. Zo gebruik je het in de puurste vorm. Anders de bladen open snijden en dan met een houten spateltje de gel van het blad vegen, dan mengen een zuivere basiscreme, sapje erdoor roeren en je hebt je eigen zalfje. Werk bij dat laatste wel heel schoon, anders loopt je zalfje zo weg :-X
Door belgje
#953054
ja zou het willen proberen met de zuivere basiscréme want heb het proberen te mengen met olijfolie en is ook niet makkelijk tussen de haren te krijgen zo.
maar wat bedoel je? kun je zuivere basiscréme in een natuurwinkel vinden of is vaseline ook goed?
heb ook nog callendulazalf maar daarmee mag ik geen aloe vera mengen zeker?
heb een beetje zuiver op de huid gedaan gisteren(met wat morsen en doen) en het werkt precies wel hoor.
ja zeg dit geeft wel plekken, op mijn pul is een héle rosse plek, nogal geluk dat ik niet in mijn haren gewreven heb of ik was een punk geworden :D
Gebruikersavatar
Door Angelique
#953059
Zuivere vaseline kun je ook gebruiken, maar die is vaak erg hard en om die goed te kunnen mengen moet je 'm eerst laten smelten. Persoonlijk gebruik ik liever een minder vette basiscreme zoals de cremor cetamacrogolis (met 20% vaseline), wat ook de basiscreme is die veel door apothekers gebruikt wordt.

Op zich bijt aloelala en calendula elkaar niet, maar persoonlijk zou ik de aloelala dan liever puur gebruiken.

Nooit geweten dat het vlekt ;D
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door