Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Edelgrijsje
#949039
al geitenribben geven? Ze eten nu , zalmkop, kipkarkas, haaskarkas, kippennekken.
Heb nu ook geitenribben en vlees in de vriezer. Maar ik weet niet of het al zo snel kan...
er zijn geen noemenswaardige problemen op dit moment ( wil ik zo houden  ;) )
Door Lizzy
#949176
Dat ligt er helemaal aan hoe jouw hond de voorgaande botten heeft verteerd. Als voorgaande botten volledig probleemloos gegeten en verteerd worden, kun je in mijn ogen best een stukje zacht geitenrib geven. Ik zou zelf wel kijken hoe hard ze zijn. Van de week had ik geitenribben en bij een partij kwam ik moeiteloos door de ribben heengeknipt met een snoeischaar, deze werden ook moeiteloos gegeten. Ik had er ook een partij bij zitten waar ik met geen mogelijkheid doorheen kwam met de schoeischaar. Ik gaf deze aan mijn langzame kluivert (Pinkel) en zij kreeg ze met moeite weg en er bleven ook stukjes bot liggen. Zo'n hard bot zou ik van ze lang-zal-ze-levens-dagen niet geven, als ik jou was. Als het bot zacht is en je geeft het, let dan goed op je hond. En geef vooraf een portie pens (lekkere botstukjes-vlees-inpakker).
Door Edelgrijsje
#949464
Oke, ik ga het morgen proberen,  nee ik heb de ribben in de breedte doorgehakt voor de kleine honden, zodat er 3 op een rij zitten. Morgen zal ik merken of ze erg hard zijn.  Pens heb ik er ook bij ;) Bedankt voor je tips!!
Door Edelgrijsje
#949646
Ik heb vandaag de helft gegeven van de dagelijkse portie en heb de ribben flink bewerkt met het grote hakmes. :o 8). Ze zijn wel te knippen , maar voor de zekerheid heb ik ze flink stukgeslagen, vanavond geef ik dan kipkarkas ( de andere halft) en zo kan ik zien of er geen problemen zijn met het geitenbot. Ook wat extra lamspens erbij...
Door audier
#949991
Hier hebben ze ook geen last van de ribben maar wel heeft 1 hond dit altijd van de haaskarkassen. Dan spuugt ze vaak stukjes bot of het zit in de ontlasting. Ik geef ze ook niet meer aan haar.
Door Edelgrijsje
#950021
audier schreef: Hier hebben ze ook geen last van de ribben maar wel heeft 1 hond dit altijd van de haaskarkassen. Dan spuugt ze vaak stukjes bot of het zit in de ontlasting. Ik geef ze ook niet meer aan haar.
O ??? Die krijgen ze bij mij ook, maar geen van allen hebben er problemen mee :)  keer heeft Jolie ( JR ) een dil graatje van een kabeljauw uitgewspuugt s`nachts, die geef ik dan ook niet meer  :o
Door Edelgrijsje
#950113
audier schreef: Ze is pas 6 maanden..........misschien dat het daar aan ligt...geen idee.....maar voor de rest (vr)eet ze alles prima ;)
Misschien lukt het wel als je het karkas flink kapot mept?
Is het de zwart witte?  Lekker ding hoor  ;)
Door audier
#950121
Ja het is de zwart/witte.....(is een landseer)...ik heb eerlijk gezegd niet zoveel zin om eerst te meppen :-[ :-[ Ze eet natuurlijk best  veel dus ben ik wel even aan het meppen...geef ik haar liever iets anders...soorten zat toch?? Probeer ik het gewoon over een tijdje weer eens....
Door Edelgrijsje
#950190
audier schreef: Ja het is de zwart/witte.....(is een landseer)...ik heb eerlijk gezegd niet zoveel zin om eerst te meppen :-[ :-[ Ze eet natuurlijk best  veel dus ben ik wel even aan het meppen...geef ik haar liever iets anders...soorten zat toch?? Probeer ik het gewoon over een tijdje weer eens....
Ja , heb je ook gelijk in hoor  ;) ze zal niks tekort komen  :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door