Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door daanentous
#941811
Hallo,
Ik wil graag iets gaan proberen bij Pino die redelijk veel last heeft van tandsteen en ontstoken tandvlees, alle botten en poestbeuren ten spijt. Ik krab het regelmatig weg, maar zijn tanden blijen een zwakke plek en zijn ondertandjes zitten ook los.
Zit al een klein uurtje alle topics over tandsteen door te spitten en ik kom een paar producten tegen: Prozyme van prozymeproducts.com, ProDen plaqueoff van plaqueoff.nl, en Vermiculite D6. Maar zijn de eerste twee nu hetzelfde van samenstelling? Of snap ik er nu helemaal niets meer van? Help?  :-[


 
Door Lizzy
#942572
Niemand die het weet?
Als ik zo op de site lees, dan zijn het 2 totaal verschillende producten?
Door Femke
#942677
nou, ik heb ze dan maar even voor je op een rijtje gezet. Lang leve Google...


Vermiculite

Vermiculite is een natuurlijk mineraal, dat onder andere de sporenelementen magnesium en ijzer bevat. Door deze uitgebalanceerde combinatie van inhoudsstoffen levert Vermiculite een bijdrage aan de opbouw van botten en draagt zorg voor de spieren.

Vermiculite is goed voor mensen die steeds terugkerende ademhalingsmoeilijkheden hebben, omdat het middel bijdraagt aan een doelmatige ademhaling. Vermiculite versterkt de opname van calcium in ons lichaam, wat in kwantitatief opzicht een van de belangrijkste mineralen in ons lichaam is. Onze botten en tanden bestaan grotendeels uit calcium. Calcium speelt een grote rol in de bottenstofwisseling, maar ook bij de spieraanspanning, de doorbloeding, het zenuwstelsel en tal van enzymreacties.

Vermiculite is verkrijgbaar  als tabletten in de potenties D4, D6, D12 en D30 en als ampullen in de potenties D6, D8, D10, D12, D15, D30 en D60.

_________________________________________________________________________________________________________________

Prozymeproducts.com:

Ingredients and Activities: ¼ Teaspoon provides – Amylase 2500 SKBU, Lipase 250 LU, Cellulase 62.5 CCHU, Protease 10 GDU. Other Ingredients: Lactose, dried Aspergillus oryae (var.) fermentation product, dried Aspergillus niger (var.) fermentation product, dried bromelain derived from Ananas Comosus.

dit bestaat dus voornamelijk uit enzymen, voor de werking van enzymen zie: http://nl.wikipedia.org/wiki/Enzymen

_________________________________________________________________________________________________________________

ProDen Plaqueoff:

PlaqueOff® is een volledig natuurlijk product dat geschikt is voor honden en katten, maar bijvoorbeeld ook fretten. Het bevat een speciaal soort zeegras dat goede effecten heeft op het gebit en de bek. Nadat het in meerdere studies is getest (eerst onder mensen) is het er ook voor dieren. Het is als poeder beschikbaar en daardoor gemakkelijk over het dagelijkse voer te strooien. Het is rijk aan natuurlijk jodium en het bevat belangrijke vitamines en mineralen; het bevat geen kleurstoffen, conserveringsmiddelen, gluten en suiker.

Samenstelling

De unieke samenstelling van het zeezout Algae D1070™, verkregen uit een bepaald soort zeegras, bevat o.a. polysacchariden (52%), mineralen (o.a. jodium) en sporenelementen (22%), eiwitten (6%), omega-3 vetzuren (2%) en een aantal vitaminen.
Na meerdere studies en vele testen is uiteindelijk het product gepatenteerd, niet alleen voor mensen maar ook voor honden en katten, onder de naam Proden PlaqueOff® Animal. Er zijn geen suiker, conserveringsmiddelen en kleurstoffen toegevoegd.



________________________________________________________________________________________________________________


Kortom, het zijn drie hele verschillende producten. In het topic over tandsteen en tandvleesontsteking gaat het voornamelijk over het laatste product, en producten met dezelfde ingrediënten die dus een soortgelijke werking hebben.
Door daanentous
#943360
Hoi Femke,

Super bedankt voor je uitgebreide antwoord. Dat Vermiculite iets heel anders was begreep ik wel, maar die laaste twee daar kwam ik niet uit. De namen werden volgens mij ook door elkaar gebruikt:
Ik gebruik de Prozym PlaqeuOff nu nog maar een paar weken
Maar nu ik nog eens alles heb gelezen denk ik dat het "spul" uit Frankrijk gewoon iets anders heet dan in NL, maar hetzelfde is. Misschien moet ik ook niet zo laat zo lang nog achter de pc gaan zitten, daar krijg ik vierkante oogjes van  8). Ik ga het maar eens proberen met de Plaqueoff, ben heel benieuwd of ik resultaat zie.
Nogmaals bedankt!
Door Femke
#943373
Het gaat iig om een bepaald soort zeewier, te weten Ascophyllum nodosum.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door