Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door gitta
#933410
hallo,


zijn er mensen met veel dek-ervaring????Ik heb namelijk een reu,,hij heeft al gedekt! en dat ging probleemloos!

maar nu komt er regelmatig een teef,van wegens niet echt weten van haar eerste dag loopsheid?
en mijne reu doet geen aanstalte,,dus ga ik voort dat het te vroeg is? heeft soms interesse maar veel te weinig!

weet de reu echt wanneer het de juiste moment is???

of hebben andere mensen andere ervaringen?


mvg gitta
Gebruikersavatar
Door Angelique
#933414
gitta schreef: hallo,


zijn er mensen met veel dek-ervaring????Ik heb namelijk een reu,,hij heeft al gedekt! en dat ging probleemloos!

maar nu komt er regelmatig een teef,van wegens niet echt weten van haar eerste dag loopsheid?
en mijne reu doet geen aanstalte,,dus ga ik voort dat het te vroeg is? heeft soms interesse maar veel te weinig!

weet de reu echt wanneer het de juiste moment is???

of hebben andere mensen andere ervaringen?


mvg gitta
Een reu die al eerder probleemloos gedekt heeft weet vaak feilloos aan te geven  of de teef dekrijp is of niet. Je kunt dit ook zelf een beetje controleren door te voelen of de banden rond de vulva verslapt zijn, boven haar staart kriebelen en dan kijken of ze haar staart opzij gooit en/of ze zoals wij dat netjes zeggen, gaat staat blinkeren, oftewel, met haar vulva gaat bewegen. Ook de kleur van de uitvloeïng is een kenmerk, deze is ten tijde van de dekrijpheid bijna helder en vaak (dus niet altijd) veel minder dan tijdens de eerste periode van de loopsheid.

Het kan natuurlijk ook nog altijd zo zijn dat de reu deze ene teef totaal niet interessant vind, dekrijp of niet.
Door gitta
#933424
Je kunt dit ook zelf een beetje controleren door te voelen of de banden rond de vulva verslapt zijn,(  dat nog niet!


maar al de rest wat je schrijft wel,,vandaar ik dit poste!        maar de teef heeft geen ervaring,en het is wel een hele stille teef!
maar als ik voort ga op de eerste vermoede dag,,,dan zou ze (zogezegd) van de 6de maart loops zijn????????

ik bekijk het nog even,,,,bij de andere teven die hier kwamen,die waren dekklaar he!
mvg  gitta
Angelique schreef: Een reu die al eerder probleemloos gedekt heeft weet vaak feilloos aan te geven  of de teef dekrijp is of niet. Je kunt dit ook zelf een beetje controleren door te voelen of de banden rond de vulva verslapt zijn, boven haar staart kriebelen en dan kijken of ze haar staart opzij gooit en/of ze zoals wij dat netjes zeggen, gaat staat blinkeren, oftewel, met haar vulva gaat bewegen. Ook de kleur van de uitvloeïng is een kenmerk, deze is ten tijde van de dekrijpheid bijna helder en vaak (dus niet altijd) veel minder dan tijdens de eerste periode van de loopsheid.

Het kan natuurlijk ook nog altijd zo zijn dat de reu deze ene teef totaal niet interessant vind, dekrijp of niet.
Door Staftime
#933607
Dat 'blinkeren' doet Julia altijd.
En die wordt niet meer loops hoor.... is dat wel normaal dan??



Veel succes trouwens met de dekking!
Gebruikersavatar
Door Angelique
#933677
gitta schreef: Je kunt dit ook zelf een beetje controleren door te voelen of de banden rond de vulva verslapt zijn,(  dat nog niet!


maar al de rest wat je schrijft wel,,vandaar ik dit poste!        maar de teef heeft geen ervaring,en het is wel een hele stille teef!
maar als ik voort ga op de eerste vermoede dag,,,dan zou ze (zogezegd) van de 6de maart loops zijn????????

ik bekijk het nog even,,,,bij de andere teven die hier kwamen,die waren dekklaar he!
mvg  gitta
Mmmm, nu dus ongeveer de 14de dag, tja, je wil ze de kost niet geven die pas op 16/17 of 20 dekrijp zijn. Als de banden niet slap zijn dan kan er geen reu met goed fatsoen in. Je kunt het vaak ook al zien, dan hebben ze zo'n charmante rol vel boven hun vulva hangen. De dekbereidheid van de reu zal niet veel te doen hebben met het karakter van de teef, of ze moet heel eng zijn.
Door gitta
#934172
hey,

bedankt allemaal,,hij heeft ze gisteren gedekt 8)wel lastig vind ik als ze niet weten wanneer de eerste echte dag van de loopheid is ??? :-\

maar goed,,ik begon al aan mijne zot te twijfelen!! hahahahahahaha  hij is een echte gentelman!!
mvg gitta
Gebruikersavatar
Door Angelique
#934264
gitta schreef: hey,

bedankt allemaal,,hij heeft ze gisteren gedekt 8)wel lastig vind ik als ze niet weten wanneer de eerste echte dag van de loopheid is ??? :-\

maar goed,,ik begon al aan mijne zot te twijfelen!! hahahahahahaha  hij is een echte gentelman!!
mvg gitta
MOOI!

Twijfel aan alles, maar nooit aan je reu ;D
Door **Jillaroo**
#934541
mijn reu heeft nu 5 keer mogen dekken en weet precies wanneer een teefje dekrijp is.

Bij Quins derde dekking kwam een ndl. fokker die keurig had gerekend van de eerste dag bloedverlies. maar helaas had deze loopsheid niet doorgezet en kwam dus mooi een week te vroeg! Quin toonde eerst wel belangstelling, tuurlijk vreemde teef in de tuin is dekken, maar nadat hij steeds klapperende tandjes voor zijn snufferd had gekregen vond hij het welletjes.
na 1 week steeds heen en weer komen heb ik tegen de fokker gezegd nu eerst progesteron prikken, die stond op zondag ( jawel oudjaarsdag) pas op 2.6 dus ze was echt veelste vroeg. Op de Woensdag werd er eindelijk gedekt...

De pech was dat dit teefje in het verleden zich 1 keer eerder had laten dekken en nog al door een heftige reu. En aangezien dat Quin zich best macho kan gedragen is hij naar loopse teven de gentleman himself en doet hij niks wat zij niet wilt, en bij iedere lip optrekkerij van haar had hij zoiets van; nou dan niet het is jouw feessie..

Ik wil nu dat de teveneigenaren progesteron  laten bepalen, het liefst in sleeuwijk, maar ja je kan niet alles hebben  ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door