Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door twizzle-dance
#931525
Ik vind het best wel moeilij om te lezen en bekijken wat voor Dizzy het beste zou zijn, ik zie eigenlijk door de bomen het bos niet meer. Dus ook ik open even een eigen topic.


Een aantal weken gelden ziijn er bij Dizzy 3  grote blaas stenen (de meest voorkomende, ben alleen even de naam kwijt) verwijderd, ze besloegen bijna haar hele blaas. Dizzy moet nu minstens 3 jaar op de speciale brok van de DA. Ik heb iets tegen deze brok, waarom weet ik niet maar het voelt niet helemaal juist.
Omdat ik deze ook niet continu wil geven, ben ik weer bezig om te gaan barfen (geen idee of jullie KVV er ook onder verstaan;-)). Ik heb vroeger Bibi gegeven, maar heb begrepen dat na het overlijden van Bertus (bedenker vd Bibi) de samenstelling wat is veranderd. En ik kom nu op de energique uit, heb contact gehad met Nanette en die advieseerd mij de speciaal, ik geloof nr 4.. Graag wou ik ook weten hoeveel vocht, maar daar heb ik nog geen antwoord op. (ik ga dit btw geven in overleg met mijn DA, die allen op de hoogte is van de Carnibest, en die wel aan beveelde,).
Ernaast wil ik ook best wel volledig écht'gaan barfen, maar ben bang dat als ik het verkeerd doe het niet zo goed zal gaan, kan nl iemnad die verkeerd was voorgelicht en een hond erdoor heeft verloren, andere honden spuugden bloed en poepte niet meer, degene die het wel deed, poepte puur bloed.
Ik wil het liefst al onze honden overzetten, maar klinkt mss stom ...begin met Dizzy. Wat het kan doen weet ik wel, voor de Vacht ed, maar ik heb geen idee hoe ik het moet aanpakken met de voorkoming vd blaasstenen.
Ik weet alleen dat de brokken niet goed voor haar zijn (voor geen een oke;-))en dat een voeding voor zoveel % uit vocht moet bestaan.
Wie kan mij de info geven die ik zoek
Door michele
#931556
sorry, ik kan je niet helpen....maar ik zat een tijdje terug eens te denken, toen ik ook voor de zoveelste keer met mn handen in het haar zat wat betreft voeding, waarom kan er geen kvv gemaakt worden voor honden met blaasproblemen? wat dezelfde werking heeft als die onsmakelijke brokjes van RC...dus dat de ph constant door de voeding op ongeveer 6 gehouden wordt,  als ze dat in een brokje kunnen proppen, moet er toch ook een gezonde voeding mee te maken zijn? of zeg ik iets heel doms haha???????
Zou mij ook een hoop onzekerheid m.b.t. voeding en toevoegingen van vit.c, appelazijn e.d. besparen, bij veel honden werkt toevoeging van vit.c  e.d. wel heel goed...alleen dat kneusje van mij reageerd er niet op, op de onsmakelijke brokjes doet ze het wel bovenverwachting goed ::) maar ook ik geef die dingen liever niet :puke:

hopelijk kan iemand je een beter advies geven, als deze vreemde gedachte van mij ;)
Door Lizzy
#931620
twizzle-dance schreef: Ik vind het best wel moeilij om te lezen en bekijken wat voor Dizzy het beste zou zijn, ik zie eigenlijk door de bomen het bos niet meer. Dus ook ik open even een eigen topic.


Een aantal weken gelden ziijn er bij Dizzy 3  grote blaas stenen (de meest voorkomende, ben alleen even de naam kwijt) verwijderd, ze besloegen bijna haar hele blaas. Dizzy moet nu minstens 3 jaar op de speciale brok van de DA. Ik heb iets tegen deze brok, waarom weet ik niet maar het voelt niet helemaal juist.
Omdat ik deze ook niet continu wil geven, ben ik weer bezig om te gaan barfen (geen idee of jullie KVV er ook onder verstaan;-)). Ik heb vroeger Bibi gegeven, maar heb begrepen dat na het overlijden van Bertus (bedenker vd Bibi) de samenstelling wat is veranderd. En ik kom nu op de energique uit, heb contact gehad met Nanette en die advieseerd mij de speciaal, ik geloof nr 4.. Graag wou ik ook weten hoeveel vocht, maar daar heb ik nog geen antwoord op. (ik ga dit btw geven in overleg met mijn DA, die allen op de hoogte is van de Carnibest, en die wel aan beveelde,).
Ernaast wil ik ook best wel volledig écht'gaan barfen, maar ben bang dat als ik het verkeerd doe het niet zo goed zal gaan, kan nl iemnad die verkeerd was voorgelicht en een hond erdoor heeft verloren, andere honden spuugden bloed en poepte niet meer, degene die het wel deed, poepte puur bloed.
Ik wil het liefst al onze honden overzetten, maar klinkt mss stom ...begin met Dizzy. Wat het kan doen weet ik wel, voor de Vacht ed, maar ik heb geen idee hoe ik het moet aanpakken met de voorkoming vd blaasstenen.
Ik weet alleen dat de brokken niet goed voor haar zijn (voor geen een oke;-))en dat een voeding voor zoveel % uit vocht moet bestaan.
Wie kan mij de info geven die ik zoek
Ik wil toch graag eerst weten om welk type blaassteen het ging. En wat de pH waarde van de urine was en is. Betrof het struviet?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door