Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Staftime
#930700
Heel vreemd,
Beide honden zien er sinds ze rauw eten veel steviger uit, absoluut niet mager, maar mooi gezond.
Iedereen die ze ziet zegt dat ze breder zijn geworden.
Toch zijn ze beiden een kilo afgevallen!?

Ik was nml gisteren bij de da, en heb ze gewogen, ik had verwacht dat ze juist eerder een kilo aangekomen zouden zijn.
De da vond trouwens wel dat ze er super gezond uitzien  ;D

Spieren zijn toch zwaarder dan vet?
Of vergis ik me nou?
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#930704
In het begin vielen ze hier ook af nadat ze van de br***n af waren misschien is dat ook omdat er meer koolhydraten in zitten.

maar het kwam er wel weer bij later hoor.
Door Lizzy
#930710
Volgens mij zijn spieren inderdaad zwaarder dan vet.

Heb je ze de vorige keer ook op deze weegschaal van de DA gewogen? Want weegschalen wijken behoorlijk van elkaar af. En 1 en dezelfde weegschaal kan afwijkende gewichten laten zien, als ze slecht geijkt zijn.

En verder is echt toch echt niet ondenkbaar dat ze zijn afgevallen. Veel overtollig balast verdwijnt en dat zie je toch terug in het gewicht. Ook al lijken ze forser. Op zich zegt dat allemaal niet zoveel, zeg maar. Daarom roepen wij hier ook altijd "voer met je ogen" want gewicht op zich is zo weinig interessant.
Door cylke
#930718
Chelsey is eerst afgevallen (na +/-7m barf) en nu is ze verzwaard, maar niet vervet! Eindelijk is ze aan het verstevigen  :D
Door Denice
#930734
Hier ook 2 amstaffs die eerst wat afgevallen waren en nu weer wat voller zijn na een jaar barfen.
Laatst gewijzigd door Denice op wo 12 mar 2008, 10:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#930747
Een kilo spier weegt net zoveel als een kilo vet hoor :P ;D.

Wat je veel ziet bij de overstap op Barf en/of kvv is dat de honden strakker in het pak komen te zitten. En zolang je honden er goed uitzien, zou ik me om die kilo gewichtsverlies geen zorgen maken ;).
Door Mevroi Kruim
#930751
Maar een liter spier weegt meer dan een liter vet  :P dus bij hetzelfde volume (even dik) is het gewicht dan toch hoger.
En afvallen door vers zie je idd vaker, een soort Atkins effect zeg maar, door de overgang van koolhydraatstofwisseling naar vetstofwisseling. Na verloop van tijd is dat effect weer weg.
Door Nynke
#930808
vanaalst schreef: goh, zou willen dat weirdo wat zou afvallen, maar helaas, hoe minder ik geef hij blijft hetzelfde :-[
ellen
dan moet je eens wat meer wandelen  :D :D :D :D :D  ;)
Door Staftime
#931012
Ze worden altijd op de zelfde weegschaal gewogen.
En Julia woog altijd 24 kg, nu dus 23.
En idd, een liter vet is lichter dan een liter spier!
Dat is precies waar ik op doelde natuurlijk.

Ik maak me er ook absoluut geen zorgen over dat ze afgevallen zijn, maar ik was gewoon stomverbaasd.
Ze zien eruit of ze zwaarder zijn geworden, en ze zijn ook beide een stuk sterker geworden.
Toch wegen ze minder, heel apart.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door