Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#927374
Mijn 2 katten zijn sinds vorige week deels over op Carnibest. ’s Ochtends krijgen ze nog brokken en ’s avonds Carnibest. Dat deels is vanwege een praktisch probleem. Ruimtegebrek in de vriezer. Maar goed, het is beter dan helemaal op brok.

Solo, een jonge kater van 10 maanden, gaf geen problemen en was er vanaf het eerste moment gek op. Het scheelt dat ik vaak al restjes vlees gaf zoals stukjes kipfilet. Nasty, een ongeveer 6 jarige poes had er meer moeite mee. Maar na een paar keer mengen is ook zij er gek op! Ze eten het nu een week en kan nu al merken dat ze speelser zijn, de vacht glanst meer en is zijdezacht. Kortom, ik ben blij dat ik ben overgestapt. Ik ben benieuwd wat de dierenarts er van zegt als ik voor de enting kom in juli.

Voor de afwisseling wil ik af en toe ook echt vers voeren. Dus eens een kippennekje, stukje kipfilet, enz. Ze zijn er gek op!
#927537
Amanda82 schreef: Mijn 2 katten zijn sinds vorige week deels over op Carnibest. ’s Ochtends krijgen ze nog brokken en ’s avonds Carnibest. Dat deels is vanwege een praktisch probleem. Ruimtegebrek in de vriezer. Maar goed, het is beter dan helemaal op brok.
heej, lekker joh!
fijn dat ze 't makkelijk eten!

wat je ook nog voor de 'kluif' kunt proberen zijn kippevleugeltjes, een kwartel, duif...of gewoon een flink stuk rundvlees (baklap)

succes!
#927561
Kippevleugeltjes zijn, neem ik aan, gewoon bij een slager/poelier te verkrijgen. En drumsticks?
Een stuk rundvlees? Een soort van sudderlap met bot? Of wat voor vlees moet ik me daarbij voorstellen?
Of kan ik beter richting soepvlees?
Het is allemaal nog heel nieuw, dus sorry voor de vragen :)
Laatst gewijzigd door Amanda82 op wo 05 mar 2008, 15:26, 1 keer totaal gewijzigd.
#927573
Ik geef liever de grotere stukken, soepvlees is hap-slik-weg werk. Zelf de grotere stukken willen ze als het effe kan uit gulzigheid in 1 keer doorslikken. Alleen stukken met bot en de echt grote stukken vlees wordt flink op gekauwd.
#927604
Haha, ik lag me echt een breuk hier. :D

Ik heb net drumsticks gehaald.
Voor Nasty (poes) heb ik wat vlees afgesneden en gemengd door de Carnibest. Is helemaal op nu +:)+

Voor Solo (jonge kater) heb ik de rest van de poot in zijn bakje gegooid. Na 5 minuten likken waagde hij zich aan een velletje, wat steeds meer werd.
Momenteel loopt hij grommend, blazend en kauwend met een stuk poot het huis door.
Echt geweldig! Nasty is niet eens meer in de buurt, maar zodra hij denkt dat er iets beweegt begint hij weer te grommen. Zo lekker vindt hij het!

Beetje jammer van de rotzooi die door de hele keuken en halve woonkamer ligt. Maar goed, het is het waard.
#927609
Drumsticks zijn behoorlijk hard, zeker vergeleken met nekken of vleugels. Da's meer voor de ervaren barfkatten, dat kraken ze niet zo makkelijk. Ik zou er een paar klappen met een hamer op geven (ff in een stevige plastic zak stoppen vanwege het spatten  :P

Lappen werken goed als tandenborstel, zeker runderlappen, die zijn een stuk taaier dan kipfilet en aanverwanten. Geen runderbot, da's veel te hard, zelfs honden krijgen dat niet weg. Hou het maar bij gevleugeltebotten, dus kwartel, duif, eend, parelhoen, fazant, en ook haas en konijn gaat goed iha. En hele prooien als muizen, eendagskuikens, ratten, hamsters e.d.
#927791
Amanda82 schreef: Kippevleugeltjes zijn, neem ik aan, gewoon bij een slager/poelier te verkrijgen. En drumsticks?
Een stuk rundvlees? Een soort van sudderlap met bot? Of wat voor vlees moet ik me daarbij voorstellen?
Of kan ik beter richting soepvlees?
de kippenvleugeltjes liggen ook bij Appie H en bij C-1000, kijk voor aanbiedingen, zou 'k zeggen...
'k neem zelf 't meest goedkope rundvlees (uit de supermarkt) en da's meestal iets van suddervlees, zoals riblab oid, dus zonder (veel te hard) rund-bot, 'k wil ook nog wel n's een rundschenkel meenemen, 't vlees vinden ze heerlijk, en 't bot is voor de soep.. ;D
bij de poelier zou je ook kunnen kijken voor duif of kwartel, en miss zit er nog een islamiet-slager bij je in de buurt? daar schijnt ook vaak niet te duur vlees (vleugels. konijn...)te verkrijgen zijn...
#927869
De drumstick was geen probleem. Heb een klein stukje bot weg moeten gooien, maar de rest had-ie zo liggen.
Heerlijk om hem zo bezig te zien.
Voor Nasty is dit inderdaad te hard en moet ik het een stuk langzamer opbouwen.
Maar dat geeft niet. Komt vanzelf wel.

Ik wil nu het volgende schema aanhouden:
's ochtends brokjes (7 dagen per week)
's avonds Carnibest (5 dagen), iets te kluiven (1 dag) en vis (1 dag)
Vis zijn ze helemaal gek op. Dus dat is meer voor het lekker  ;D
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door