Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#886343
Hallo,

Ik ben nu sinds een paar weken overgestapt op carnibest. Lisa (14 weken) eet dit al volledig en heeft geen behoefte meer aan brokjes en Mila (19 weken) is ook bijna helemaal over.
Nu was ik gisteren bij de dierenarts met Lisa voor haar tweede enting, de dierenarts pakte haar uit haar vervoersmandje en zei "zo....wat geef je die te eten?" met een bewonderende stem.
Ik natuurlijk vol trots...........carnibest.
Hier reageerde hij jammer genoeg niet op maar zei wel dat Lisa er bijzonder goed en mooi uitzag.

Ben zo trots op haar, dit omdat ik haar met 8 weken ondervoed heb gekregen en met niesziekte. Ze zag er toen vreselijk uit en in die 6 weken dat ze nu bij me is, is ze een mooie, lieve, glanzende en in mijn ogen fitte kat geworden.

Zo, dit wou ik even met jullie delen.
#886891
Wat ontzettend leuk om te horen. Maar nog leuker dat het zo goed gaat met Lisa!
Je DA heeft er dan wel niet inhoudelijk op gereageerd, maar hij zal het heus wel in z'n achterhoofd houden, en er wellicht zelf wat informatie over gaan opzoeken.
#887075
Dat hoop ik mieuw!! Maar krijg een beetje het gevoel dat dierenartsen niet eens weten welk voer voor een dier het beste is. En dat is jammer want mensen die onwetend zijn laten zich misschien wel voorlichten door een dierenarts die niet eens weet welk voer het beste is.
#887139
Nee, idd. Ik denk dat de meeste dierenartsen hun mening baseren uit deels gemakzucht (wat de boer niet kent... (letterlijk)), deels wat ze op de universiteit en van hun collega's leren, en deels in hoeverre ze gesponsord worden door fabrikanten van voeding.
Als je een DA hebt die openstaat voor nieuwe informatie, kun jij hem heel veel leren  ;)
#887146
Mieuw schreef: Als je een DA hebt die openstaat voor nieuwe informatie, kun jij hem heel veel leren ;)
Helaas was het een invaller, maar wel een hele aardige :). Dus hem over vers voeren leren, zal denk ik niet veel terecht komen.
#927189
kittenMila schreef: Dat hoop ik mieuw!! Maar krijg een beetje het gevoel dat dierenartsen niet eens weten welk voer voor een dier het beste is. En dat is jammer want mensen die onwetend zijn laten zich misschien wel voorlichten door een dierenarts die niet eens weet welk voer het beste is.

Tell me about it. >:(
Mijn dierenarts negeert het nog steeds.
Misschien moet ik maar eens gaan meppen. ;) ;D


Panth.
#927360
Hier nog zo'n praktijk met 6 da. En ze denken allemaal hetzelfde over vers :-\
Als er een probleem is, schrijf je dieetbrok/blik voor en klaar.
Ze weten dat ik vers voer en zijn het daar absoluut niet mee eens. Maar ze hebben me nog nooit zo weinig op de praktijk gezien ;)
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door