Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door shitatara
#927005
Hallo,
Onze teef heeft een bijna 2 weken oud nestje van 4 schattige pups..helaas wil ze bijna niks eten..ze heeft geen eetlust en trekt haar kop weg zodra er eten in beeld komt..wel wil ze droog brood...maar dit is niet genoeg.. Heb alles al geprobeerd van jus over de brokken tot vers vlees..bouillon..leverworst erdoor...echt alles..De pups doen het goed en ook de teef wordt niet mager..wie kent dit en wie heeft tips?
Door shitatara
#927027
Alles pups hebben genoeg melk..ze is niet ziek en ziet er ook niet ziek uit...Heeft wel koorts gehad in de 1e week..alles gaat verder goed..behalve dan dat ze zo slecht eet...  :-\
Door shitatara
#927195
Hallo
Al meerdere malen geweest zelfs op zondag...hij weet het ook niet en gooit het op een postnatale depressie.. :-\ Heeft iemand ooit gehoord van een zogende teef die niet wil eten? Ik kan er ook nergens iets over vinden...
Door Lizzy
#927318
Nee helaas. Het spijt me hoor, maar ik vind het nogal een antropomorfische gedachten, die van je DA. En ik heb in dit soort verklaringen echt totaal geen vertrouwen. Een hond is geen mens en PMS.... Dan zou ze trouwens wel andere symptomen vertonen. Dus als je mijn advies wil hebben: bel een andere DA en laat deze voor een 2nd opinion langskomen. Want het is ook raar dat een teef zoogt, niet eet en niet mager wordt. Hier klopt iets niet.

Drinkt ze wel? Ik zou haar tenminste rauwe geitenmelk met rauwe honing en een rauw ei aanbieden. En brokken met jus en leverworst... Laat dat maar liever achterwegen. Vers en rauw vlees, vleesbotten, orgaanvlees: dat is wat ze nu nodig heeft.
Door oebaya
#927319
Lizzy schreef: Nee helaas. Het spijt me hoor, maar ik vind het nogal een antropomorfische gedachten, die van je DA.
Dat valt wel mee, teven kunnen wel degelijk aan problemen lijden die hormoon afhankelijk zijn, zoals PMS. Maar ik zou in dit geval eerder denken aan een ontsteking in de baarmoeder. Zou inderdaad een andere dierenarts raadplegen.
gr.
Nicolette
Door Lizzy
#927322
oebaya schreef: Dat valt wel mee, teven kunnen wel degelijk aan problemen lijden die hormoon afhankelijk zijn, zoals PMS. Maar ik zou in dit geval eerder denken aan een ontsteking in de baarmoeder. Zou inderdaad een andere dierenarts raadplegen.
gr.
Nicolette
We hebben het hier over postnatale depressie sorry, geen PMS maar PND (tikfoutje bovenin - ik was even in de war. Er was ook een hond met PMS. Dit bleek helaas totaal geen PMS te zijn). En dit zijn zo'n beetje de symptomen voor PND:

ANGST
DEPRESSIE
Angst jezelf en je kind iets aan te doen
Angst om alleen te zijn
Somber (in de ochtend is dit het ergst)
Hyperventilatie
Concentratieverlies
Agressiviteit b.v. tegenover anderen: je man, je buurvrouw, huisdier..
Transpireren (opvliegers)
Angst om gek te worden
Angst dat het nooit meer over gaat
Slapeloosheid of juist heel veel slapen
Slecht eten of juist veel eten
Vermoeidheid
Lethargie (lusteloos), nergens meer toe komen
Angst om televisie te kijken ( nare beelden op jezelf betrekke)
Overbezorgdheid
Verlies van alle gevoel, ook seksueel (libidoverlies)
Enorm schuldgevoel.

Het lijkt me dat slecht eten alleen geen aanwijzing kan zijn voor een postnatale depressie. Je zou tenminste meer moeten merken, mocht dit al het geval zijn (en ik geloof er niet in, dat honden aan PND lijden, maar goed, smaken verschillen).
Laatst gewijzigd door Lizzy op wo 05 mar 2008, 07:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Dami
#927332
Mijn teef had hier bij haar eerste nest ook last van, ze wilde wel alle 10 haar puppen voeden, maar eten ho maar, heb toen ook van alles geprobeerd, maar je kan zo niet door blijven gaan, wij zijn ook naar de da gegaan, bleek ze bloedarmoede en een ontsteking ergens te hebben, ze wisten alleen niet waar, ook niet na een echo en rontgen, ze heeft toen wel calcium en vitaminespuiten gehad en 2 dagen later weer en ze is daar wel van opgeknapt.
Dus ik zeg ook naar de da ermee.
Door shitatara
#927580
Lizzy schreef: Ik zou haar tenminste rauwe geitenmelk met rauwe honing en een rauw ei aanbieden. En brokken met jus en leverworst... Laat dat maar liever achterwegen. Vers en rauw vlees, vleesbotten, orgaanvlees: dat is wat ze nu nodig heeft.
Heb dat natuurlijk al geprobeerd.. ik weet ook dat ze het nodig heeft maar als ze het niet eet? Ze wil het gewoon niet...al helemaal geen vers en rauw vlees..dat staat haar helemaal tegen...Brokjes met leverworst is het enige dat ze met tegenzin een paar hapjes neemt... Dus ik probeer echt vanalles maar de lust is er niet..ze wil gewoonweg NIET eten.. Ben ook al langs een andere dierenarts geweest..echo gemaakt..bloedonderzoek...uitslag..helemaal goed... dus..ben een beetje moedeloos...de pups groeien gelukkig wel goed..
Door evenstar
#927595
Ik zou in ieder geval Nutri-plus gel geven dit is aanvullende voeding voor honden en biggen zodat de moederhond  wel de benodige vitaminen, mineralen en spoorelementen binnenkrijgt.
OP de doos staat als alg.informatie
Nutri-plus gel is een smakelijke en energierijk aanvullend diervoeder in geconcentreerde vorm voor honden en biggen. Wordt gebruikt bij dieren met een hoge stofwisseling (snel groeiende jonge dieren, jachthonden, werkhonden, drachtige en lacterende dieren) ter ondersteuning van herstel na ziekte of operatie, bij het stimuleren van de eetlust en ter bevordering van een gezonden huid.
verkrijgbaar bij de DA

sterkte er mee ik zou namelijk de zenuwen krijgen als een van mijn teven dat zou doen niet eten en pups moeten voeden
Gebruikersavatar
Door Nitus
#927597
Misschien zeg ik iets geks, maar kan het niet zo zijn dat jij misschien wilt dat je teefje meer eet, dan dat ze nu misschien nodig heeft? :-\
Omdat je schrijft dat ze niet magerder wordt, en wel wat eet...
Verder tips heb ik ook niet voor. En misschien dat de wormkuur wat doet?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#927632
Nitus schreef: Misschien zeg ik iets geks, maar kan het niet zo zijn dat jij misschien wilt dat je teefje meer eet, dan dat ze nu misschien nodig heeft? :-\
Omdat je schrijft dat ze niet magerder wordt, en wel wat eet...
Verder tips heb ik ook niet voor. En misschien dat de wormkuur wat doet?
Daar zat ik ook al aan te denken. Normaliter als een teef zoogt en ze zou een paar dagen niet eten dan moet je dat meteen zien doordat ze flink magerder wordt.
Niet ziek, niet vermageren, puppen groeien goed. Ik denk dat mams genoeg heeft om bij te zetten en dat ze misschien ook wat speelt met het aanbod wat ze krijgt.
Om wat voor hond gaat het eigenlijk en hoeveel eten kreeg ze tot nu toe per dag?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door