Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

#918419
Jesse begint last te krijgen van artrose in de voorpoten.

Nu heb ik van de DA rimadyl meegekregen, ook als ontstekingsremmend middel.
Ik wil hiervoor een dagelijks alternatief zoeken, aangezien rimadyl op de lange duur inwendige bloedingen kan veroorzaken(heb ik eens ergens gelezen, een link heb ik echter niet).

Nu heb ik eens even hier gelezen en zag diverse middelen.
primeval, pijncompositum van de groene os, artroflex van hond-vitaal.....
ze krijgt al glucosamine.
Ik zoek een middel wat verder de nieren niet belast aangezien ze leishmania heeft, dit kan de lever en nieren gaan aantasten.

Wat zouden jullie of de kenners onder ons adviseren?

karin
#918603
Glucosamine wordt afgeraden bij ernstige nierproblemen. Ik weet niet hoe ernstig de problemen zijn en of je welk of niet glucosamine mag geven? Als je het wel mag geven, dan raad ik je Corta RX aan. En visolie, zoals Geer al adviseert. Dat is en goed voor de gewrichten en goed voor de nieren.
#918606
geer schreef: Geconcentreerde visolie! Werkt goed tegen artrose en er zijn diverse studies gedaan naar de ondersteunende werking bij nierfalen. Het heeft een nierbeschermend effect op langere termijn. Maar heeft ze echt pijn?
Sita krijgt nu sinds een paar weken doils arthrosis. Heb nog geen idee of het werkt, omdat ze ook nog pijnstillers krijgt. Maar binnenkort gaan we stoppen met de pijnstillers dus ik wacht af......
#918715
Nou, ze loopt sinds kort weer mank. Dat kan komen door de artrose(haar polsen zijn erg verdikt) maar misschien ook door de leishmania die weer op kan komen zetten.
(DA had prima hill's brokken tegen artrose maar toen ik Barf zei kon hij begrijpen dat ik niet pro brokken ben)
Ik was met Jesse bij Tannetje in Almere, maar helaas is die verhuist.

Nierfalen heeft ze op dit moment niet, ik heb wel gisteren een algeheel bloedonderzoek laten doen om dit te controleren. De uitslag krijg ik van de week.
bij leishmania honden is dit raadzaam elk jaar te controleren want de meeste honden dit dit hebben overlijden aan nierfalen.
Daarnaast adviseren buitenlandse DA's een onderhoudsdosis allopurinol gedurende een week, iedere maand. Maar dit belast ook de nieren, dus dat doe ik niet. Maar als ik dit niet geef kan de LM weer opzetten en dat is 10x erger met allerlei ontstekingen in het lichaam. Snappen jullie mijn dilemma?
Ik gok het dus maar dat ze symptoom vrij blijft.

Maar ja, soms is het zo k*t om te bekijken of deze ziekte weer op komt zetten, het is een regelrechte sluipmoordenaar.

Ze heeft nu duidelijk pijn.
Daarnaast als bijkomend probleem wil Spottie, die haar kans nu schoon ziet,
''de macht grijpen''. Dat heeft ze eergisteren dan ook gedaan.
(weten jullie nog die zielige magere spikkel vanuit Istanbul? Die is inmiddels niet zo zielig meer).
Ze greep Jesse zodanig, dat ik haar van Jesse af moest sleuren.

In feite gaf ik af en toe wel visolie, in de vorm van zalmolie.
Welke kan ik dan het beste gebruiken?

Maar ik wil eigenlijk zo weinig mogelijk reguliere pijnstillers zoals rimadyl en metacam gebruiken, tenzij het hoog nodig is natuurlijk.

Maar dan zou ik inderdaad een geconcentreerde visolie kunnen gebruiken als ondersteuning voor de artrose(en de nieren dan). Glucosamine helpt volgens mij alleen maar preventief en om de algehele stijfheid te verminderen.

Op dit moment heb ik glucosamine van de groene os.
Maar wat zou ik kunnen geven tegen de pijn?



Karin
#918744
Tip 1: glucosamine met chondroïtine sulfaat en MSM.
Tip 2: zalmolie, met capsules van kruidvat kan je precies een optimale dosis geven. 500mg/capsule
Tip 3: Vitamine C
Tip 4: Curcuma, familie van de currieplant. Vooral de laatste zijn in dit geval het intresantst, aangewezen bij:

winderigheid (flatulentie),
spastisch colon (IBS),
helpt de darmflora verbeteren.
onregelmatige menstruatie,
wegblijven van de menstruatie,
menstruatiekrampen (PMS).
kou, hoest, keelontsteking.
bronchitis, longinfecties.
pijnlijke armen en benen,
pijnlijke gewrichtsbanden,
reumatoïde artritis (gewrichtsontsteking),
jicht.
#927068
Ik geef onze achtjaar oude Max, kruising lab x rotty, sedert 2 maand Vetri Joint 40 (zie http://www.vetripharma.be/pdf-files/pro ... rzicht.pdf ).  Op het eerste gezicht geen spectaculaire verbetering tenzij wij het enkel bij kleine, dagelijks uitjes houden in onze directe woonomgeving.

Maar Max haat de stadsomgeving.  Het kort uitje naar het naburige stadspark kan hem niet bekoren.  Hij verkiest duidelijk wandelingen in het bos.  Vanaf dat meer dan 1/2 uur aan een stuk gewandeld wordt, zelfs rustig, begint hij echter te manken aan z'n rechtervoorpoot.  Rimadyl is dan weer aan de orde  :(

Zelf ben ik ook aan het zoeken hoe ik het kan oplossen via natuurlijke weg zodat Max weer naar hartelust kan wandelen in de natuur, dus volg ik dit topic met belangstelling.
#927218
het gaat al iets beter.

mank lopen kan ook voorkomen bij leishmania. Ze heeft nu 2 weken allopurinol gehad. Dat kan het ook verbeteren.

Echter de DA had geconstateerd dat ze ook artrose krijgt.

Ik geef nu elke dag visolie en heb ook primeval gekocht, waar ik vandaag mee begonnen ben.

Als het weer erger wordt dan geef ik haar gewoon af en toe een rimadyl.

Maar ja, de hobby tegenwoordig is graven naar muizen, ik moet haar zo af en toe het bos uit slepen.

@bristloo: zo'n brace zou op zich geen verkeerd hulpmiddel zijn voor honden als het geen verbetering zou geven.

karin
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door