Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#917882
oha wordt alles wat ik voorzet prima gegeten. duif lieten ze liggen dus dat geef ik niet meer. maar alle soorten karkassen, wild, orgaan, het gaat erin als koek. van die hele grote zalmkoppen zaag ik wel eens in 2 stukken en groentenmix moet ik opleuken met ei of wat joghurt. fruit lusten ze niet. noten zijn jammie.
#917973
Hier wordt niet alles meer gegeten ::). Fazantkarkas en duif wordt echt niet op prijs gesteld door beiden (ze weigeren), Fedor vind konijn vies en weigert het te eten. Makreel wilde Fedor een tijd niet eten en nu weer wel..  ???

Wat altijd binnen de kortste keren op is is kip in welke vorm dan ook en pens, dat slurpen ze ook graag naar binnen.

Wat me wel opvalt is dat als ze iets krijgen wat ze nog nooit gegeten hebben ze de 1e keer altijd lopen te mutsen, maar het uiteindelijk wel opeten (het meeste dan). De volgende keer dat het nieuwe iets op het menu staat eten ze het zonder aarzelen op. Maf eigenlijk?
Door roefus
#918116
Eigenlijk eten ze alles....het enige probleem is 'vis'.
Vis gaat er moeizaam in.
Maar voor de rest wordt alles gewaardeerd (duif weet ik niet, heb ik nog nooit gegeven).
Maar ik geloof dat als ik de honden kon vragen wat ze het lekkerst vinden....dan zeggen ze zonder meer' "kip en grote brokken rundervlees'.
Mag ik variëren wat ik wil...dat vinden ze volgens mij het lekkerst.  :)
#918190
hmm dan denk ik dat ik maar eens kip ga proberen en dan eens langzaam uitbreiden... maar omdat ik carnibest voer hoopte ik eigenlijk dat ik haar wat andere diersoorten zou kunnen laten eten... maarja moet ze wel eten natuurlijk!  :)
#918273
denk dat ze ook gewoon moet wennen aan de overgang van hap  slik weg naar sjemig ik moet er wat voor doen.
Als je hond er tegen kan en niet nu al te mager is: gewoon de maaltijd erna opnieuw proberen, dan heb je net waarschijnlijk niet genoeg honger gehad. Bak neerzetten, 10-15 minuten de tijd geven om eraan te beginnen, maak er dan ok geen sport van door aandacht te besteden aan het feit dat ze niet wil. Niet gegeten, jammer volgende keer een neiuwe poging.
Andere optie: vermeng het met iets dat wel jummie is, zoals pens erbij.
wat hier het lekkerste is: lever...ja sorry meeste honden vinden dat net Jekkie en dan alles wat lams is. verder is rund ook errug lekker en dan de rest van de diersoorten, behalve de wilde varianten. wel tame eend, maar geen wilde. Vis is ook een verhaal apart. maar met vis uit blik maak ik alles weer lekker zo zie je maar, zo veel honden zo veel smaken
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door