Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Dami
#913366
Nou raar maar waar, de poezen zijn in 1 keer helemaal om van brok/blik naar Bibi :D!! Van brokken aten ze al 90 gram per dag en dan ook nog 200 gram blikvlees erbij, maar nu eten ze dus 250 gram Bibi per dag, ze lusten overigens allebei de versies ;). Maar overal lees ik dus dat dit veel is, want eigenlijk zouden ze 40 gram per kilo lichaamsgewicht moeten hebben, het zijn echt allebei lichtgewichtjes ze wegen zo rond de 3,9 kilo, echt niet zwaarder(en ze zijn allebei geholpen)! Maar ze lopen echt de hele dag en nacht buiten, ze komen af en toe 2 uurtjes binnen slapen en dan eten en dan gaan ze weer, maar is het niet teveel als ik ze ieder 250 gram per dag geef? Als het aan hun ligt vreten ze de hele dag door, want het lijkt nu nog of ze tekort komen of is dat poeseigen??
Door Mevroi Kruim
#913441
Als ze het lekker vinden eten ze idd de hele dag door en geven ze ook de hele dag door het eprsoneel opdracht om te komen voeren, als je daaraan begint heb je geen rust meer  ;D dat heeft dan niet te maken met wat ze nodig hebben maar met dat het lekker is.
Voeren doe je op het oog, dus als jouw katten prima op gewicht blijven op deze hoeveelheden is dat wat ze nodig hebben, Kun je ze over een paar maanden rollen dan is het te veel  :D
Door flin
#913708
dianatara schreef: , maar is het niet teveel als ik ze ieder 250 gram per dag geef? Als het aan hun ligt vreten ze de hele dag door, want het lijkt nu nog of ze tekort komen of is dat poeseigen??
lekker dat ze 't zo lekker vinden!!

'k kreeg zelf de indruk met 't overstappen naar vers, dat ze de 1e 2? weken ook veel meer aten dan de aangegeven hoeveelheid, daarna was blijkbaar 't nieuwtje eraf en lieten ze wel een 'normaal' etenspatroon zien....

liever te veel dan gemuts nietwaar? 's toch makkelijker aanpassen... ;D
Door Mevroi Kruim
#913926
In het begin van vers veel meer eten zonder aan te komen is een heel normaal patroon trouwens, en heeft volgens mij niet zoveel te maken met het nieuwtje als wel met het omschakelen van een koolhydraat- naar een vet- en eiwitstofwisseling. Je krijgt in het begin een soort 'Atkins-effect', katten en ook honden eten zich helemaal klem en vallen af, als ze te dik zijn tenminste. Dat kan een paar weken tot een paar maanden duren en daarna stabiliseert het normaal gesproken.
Door Dami
#914115
Ok bedankt, ik blijf deze hoeveelheid voorlopig gewoon geven, en dan zullen we vanzelf zien of ik het moet minderen of niet.
Door Jos1610
#3063103
Hoi allemaal,

Mijn kat van 7 kilo heeft een zware voedselallergie en een medicijn allergie. Hij bloed uit zijn darmen.
Ik geef hem nu 40 gram Bibi per dag en hij moet hypoallergene brokken blijven eten. Is dat genoeg, die 30 gram?

Hij is mooi op gewicht en heeft bijna nooit mee bloed op zijn ontlasting. Wel maak ik me zorgen. Hij krijgt er een beetje genoeg van. Hij wil soms de bibi niet meer eten.

Hebben jullie ideeen wat ik dan kan gaan geven. Moeilijk ivm voedselallergie

Dank

Marja
Door Martine-Tom
#3063107
Waarom moet hij die brokken blijven eten?
Als hij niet reageerd op de combi brok met bibi doet hij dat ook niet op bibi alleen...
Verder, geen idee of het genoeg is, ligt eraan hoeveel brok je geeft en daar heb ik verder geen verstand van.
Mijn kat weegt 7.5 kilo en eet 200 tot 250 gram bibi per dag, maar die krijgt geen brok ernaast.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door