Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Breezer
#888615
Deze zomer willen we voor 14 dagen naar Kroatië gaan. We gaan met 2 hondjes die samen 500 gram per dag eten. Ze krijgen nu Carnibest, maar ik weet niet of ik het allemaal mee kan nemen, en of de vriezer groot genoeg zal zijn.
Nu wil ik gewoon elke dag iets vers gaan halen bij de plaatselijke slager of supermarkt en dat aanvullen met wat groente of fruit, eitjes en yoghurt ofzo.
Maar nu komt het grote probleem, Breezer kan niet tegen lamsvlees, en Joep is tot nu toe nog niet verder geweest dan kippennekken en vleugeltjes.
Ik neem aan dat ik voor die 14 dagen wel eventueel wat eenzijdig voedsel kan geven, een eleminatiedieet duurt per slot van rekening 6 weken dus dan moet 2 geen probleem zijn.
Maar hoe herken ik het vlees en hoe maak ik duidelijk wat ik wil hebben. Is er een lijst met wat wat is, en is er ook nog zoiets als verboden te voeren in kroatië ivm plaatselijke ziekte's? Varken wist ik al.
We gaan pas eind juni, en hebben nog niks geboekt, maar ben gewoon graag goed voorbereid. Als er wel een grote vriezer is neem ik natuurlijk gewoon Carnibest mee. Maar ja je weet maar nooit.
Door K&D
#888790
Ik zou rustig 2 weken alleen kip voeren. Koop gewoon een hele kip bij een slager en deel die zelf in stukken. Begin thuis eens met een kipje van de Aldi om het uit te proberen. En als je op vakantie bent kun je rustig een eitje, wat yoghurt, blikje vis van't één of ander erbij geven.
En een slager heeft ongetwijfeld rundvlees wat je evt. zelf klein kunt snijden. Sommige dingen herken je waarschijnlijk wel (soorten klein gevogelte enzo)
Ik zou in elk geval een woordenboekje meenemen.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#888797
Zoals D&K schrijft is kip goed te doen voor 2 weken. Eigenlijk doe ik het zelf ook, zelfs als ik op vakantie in Nederland ben.

Vul het aan met een eitje, rundergehakt en wat er eventueel voor handen is.

Probeer Sonja eens te bereiken (pb-en), zij gaat regelmatig naar Kroatie en kan je vast heel goed verder helpen.
Door Breezer
#910487
Jaaaaa de vakantie is geboekt. De 28ste gaan we weg. Alleen gaan we over de reis 2 dagen doen, en zolang ga ik kvv niet bevroren houden in een koelbox. Dus wordt het echt 2 weken aanrommelen. Joep krijgt inmiddels ook al wat meer barf dingetjes, zo heeft hij verse pens, runderhart en visprutjes van div. gemalen vis te eten gekregen en dat gaat goed. En ook de kippennekken en vleugels gaan er goed in bij Joepje.
Breezer krijgt nu regelmatig runderstrotten en ook dat gaat heel erg goed.

Dus ik denk dat we die 2 weken wel door komen. Het wat & hoe taalboekje is al besteld. Maar ja inside informatie van een kenner is natuurlijk altijd nog beter. Dus ga in ieder geval Sonja nog pb´en.
Door sandrra
#978466
Waar gaan jullie in Kroatië heen? Wij gaan nl ook over een paar weken en dan naar Porec in Istrië.
Wij gaan voor de 4e keer, maar voor t eerst met barfende honden. Dus als iemand nog tips en trucs weet voor daar? En misschien ook leuke ( ok goedkope) adresjes ;)
Wij gaan ruim drie weken ( incl lange heen- en terugreis) met sleurhut drie kids en twee RR's van ieder zo'n 30/32 kg
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door