Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door senadance
#908261
Als ik met Mozes naar het strand gaat, vindt hij dat helemaal geweldig en gaat helemaal uit zijn dak.
Helaas heb ik gemerkt dat iedere keer hij een dag later heel slecht loopt, alsof hij erge spierpijn heeft.
Na drie dagen is het weer weg.
Na het fietsen , al is het anderhalf uur heeft hij helemaal geen last!
Zou het door het zand komen???
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#908300
Ik woon een beetje ver van het strand af, dus ik kom er zelden, helaas!

Wel weet ik dat mul zand een zware belasting is, niet alleen voor de spieren, maar ook voor banden, pezen en gewrichten.
Het wordt daarom vaak ook afgeraden om een hond met artrose in mul zand te laten lopen.
Ik denk dat je een afweging moet maken, of de lol die hij heeft opweegt tegen het ongemak erna.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#908312
senadance schreef: mmmmm :-[ :-[ :-[ :-[zeker een domme vraag  :-\ :-\ :-\
Mwah...33 minuten wachttijd valt toch wel mee ;D

Maar het zou goed kunnen hoor. Door het zand banjeren is natuurlijk best zwaar terwijl je aan de fiets een rechtlijnige beweging maakt, vaak ook nog in een redelijk vast tempo.
Het zal er ook  aan liggen wat ze maar net gewend zijn. Een hond die dagelijks aan het strand loopt maar die zelden fiets zal dan ook best spierpijn kunnen krijgen van een fietstochtje.
Ik had hier laatst een nieuwe route gemaakt in het bos, daar lopen ze regelmatig, alleen zijn we laatst dan een keer door de zandverstuiving heengestapt. En voila, 2 van de drie dames (de hardlopers ;D ) hadden spierpijn, terwijl er na een normale boswandeling niks aan de hand is.
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#908327
senadance schreef: Als ik met Mozes naar het strand gaat, vindt hij dat helemaal geweldig en gaat helemaal uit zijn dak.
Helaas heb ik gemerkt dat iedere keer hij een dag later heel slecht loopt, alsof hij erge spierpijn heeft.
Na drie dagen is het weer weg.
Na het fietsen , al is het anderhalf uur heeft hij helemaal geen last!
Zou het door het zand komen???
Ja dat komt zeker van het zand. Fietsen is sowieso beter voor zijn gewrichten.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#908364
heb weirdo ook gehad alleen dan niet van door het zand lopen maar een keertje erg aktief geweest met een balletje!
Een spierpijn dat hij had!!!! Kon niets eens makkelijk gaan zitten om te poepen! En inderdaad na 3 dagen was het weer over en liep hij weer goed en niet als een oude man!
ellen
Door Lizzy
#908370
Zo ben ik bijna 4 jaar geleden erachter gekomen dat er iets mis was met Brutus z'n rug. De avond na de strandwandeling en de dag erop: gilde hij het uit als hij op de bank probeerde te kruipen. We hebben toen foto's van zijn rug laten maken en hij bleek cauda equina te hebben. Volgens onze ex-DA werd de acute pijn veroorzaakt door de zware inspanning door op het strand te lopen en hij zei toen ook "eigenlijk is strand, mul zand, niet goed voor honden. Veel te zware belasting".
Door senadance
#908787
zou best kunnen hoor...hij wordt  7 jaar, en voordat ik met Barf begon op de leeftijd van 2 jaar hefet de dierenarts al een behoorlijke artrose geconstateerd.
Daar waren wij zo van geschrokken dat wij op het internet naar alle mogelijkheden zijn gaan kijken en eigentlijk toen JULLIE tegenkwamen.
Na de omstelling op Barf heeft Mozes praktisch nergens geen last meer van gehad, gaat prima, behalve dan zoals nu op het strand.
Nou dat doen we dus niet meer!
:P :P :P
Jaaa...natuurlijk wel om te gaan zwemmen ....maar dan heel langzaam en voorzichtig lopen en niet!! renne >:( >:( >:( >:( >:(
Laatst gewijzigd door senadance op zo 03 feb 2008, 07:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Ine
#908841
Sena, natuurlijk mag hij nog best gek doen op het strand! Laat hem wel lekker hond zijn hoor!
Geef hem Glucosamine (vraag Angelique even naar het beste merk) dagelijks en na zo'n heerlijke uitspatting, geef je hem een pijnstiller indien nodig.
Liever een kort mooi leven, dan een lang leven met enorme beperkingen!
Door Femke
#908846
Sena, als ik naar het strand ga, loop ik zoveel mogelijk met Sunday over het 'harde' zand. Die kan helaas niet als het volledig vloed is maar daarna wel.
Doe dit niet alleen voor Sunday zijn rug maar ook mijn eigen; als ik zelf een poos door mul zand gelopen heb flipt mijn rug echt. Je loopt toch anders dan wanneer je gewoon op de weg, in het bos of hard zand loopt.
Door senadance
#908913
Ine schreef: Sena, natuurlijk mag hij nog best gek doen op het strand! Laat hem wel lekker hond zijn hoor!
Geef hem Glucosamine (vraag Angelique even naar het beste merk) dagelijks en na zo'n heerlijke uitspatting, geef je hem een pijnstiller indien nodig.
Liever een kort mooi leven, dan een lang leven met enorme beperkingen!
heel erg juist :-* :-* :-* :-*
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door