Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door r.ps01
#882400
Hoi Allemaal

Hier m'n voorlopige menu, graag ontvang ik feedback of het zo in de goede richting komt.
M'n westies wegen zo rond de 8.5 kilo en zijn een beetje te dik behalve 1. Vis eten doet er 1 van de 5, helaas wordt die dan ook weer uitgespuugd na ongeveer een uur en eventueel weer opgegeten , en wordt weer uitgespuugd, niet echt fijn dus. De anderen weigeren gewoon. Vandaar de visolie
Omdat ze snel gal overgeven als ze een lege maag hebben, zich ziek voelen en dan daardoor niet meer willen eten, wil ik ze graag 2 keer per dag voeren.

Maandag:
110 gram kippenek
50 gram runderlap

Dinsdag
110 gram eendenek
35 gram kippelever met 25 gram gepureerde groente

Woensdag
110 gram kippevleugel
30 gram hazesnippers

Donderdag
110 gram kippevleugel
50 gram schapevlees

Vrijdag
110 gram kippenek
35 gram rundernier en 25 groente

Zaterdag
110gram kwartelkarkas
50 gram geitevlees

zondag
100 gram pens , 50 gram groenet 1 ei en visolie  verdeeld over 2 porties

Is het niet teveel kip? Kip vinden ze wel erg lekker, vooral de kippevleugel.
De groente combineer ik graag met pens en het orgaanvlees omdat het dan wordt opgegeten. Het blijven moeilijke eters.
Ook krijgen ze regelmatig nog een pensstaafje (gedroogd) en tijdens de training eigen gedroogde stukjes hart/lever, hondetaart etc

Iedereen alvast bedankt voor de suggesties en tips
Veel groetjes van Rosemarie
Door Lizzy
#882406
Ziet er goed uit! Aan de gewichten te zien heb je zelf de percentages al berekend?

Ik zou me over de kip geen zorgen maken. Tenslotte wissel je verder zo mooi af met andere vleesbot, vlees en orgaanvleessoorten!

Voer je ze 1 of 2 keer per dag? Als je ze 2 keer per dag voert: veel honden gaan beter eten als je ze 1 keer per dag gaat voeren. En als ze al 1 keer per dag eten krijgen: een vastendagje doet ook vaak wonderen om ze beter te laten eten en minder mutserig te zijn!
Door r.ps01
#882923
Dank je wel voor het antwoord, Lizzy Fijn dat het niet teveel kip is.
Ik had de BARF-rekenhulp het uit laten rekenen en dat werkt erg mooi.
Ik zal ze in de toekomst als ze wat meer gewend zijn, 1 keer per dag eten geven, dat is ook makkelijker, omdat ik nu regelmatig vanalles met de snoeischaar moet knippen.
Veel groetjes van Rosemarie
Gebruikersavatar
Door Dian
#882944
lukt het ook niet om ze te "paaien" met een heel klein beetje 's morgens? Rakker wil gewoon 's morgens ook eten, hij krijgt dan 15 gr :P zodat hij 's avonds grotere stukken mn bot kan krijgen. Ik geef trouwens niet elke dag bot, over 4 x verdeeld krijgt hij 150 gr per keer (dan worden de stukken niet zo klein ;)), de overige dagen krijgt hij als hoofdmoot spiervlees. Rakker krijgt totaal zo'n 175 gr per dag (weegt tussen de 7,5 en 8 kg).
Door r.ps01
#884368
Hoi Dian

Bedankt voor je tip, ik ga proberen ze 's morgens een klein beetje te geven
Fijne feestdagen en veel groetjes van Rosemarie
Door r.ps01
#902717
Hoi Allemaal

Even een update.
I.o.m. Minna heb ik een week geprobeerd 's morgens biogarde en 's avonds hun reguliere portie. Dit ging perfect zonder overgeven , wel iets maag/darmrommelen. Nu gisteren ook een vastendag ingevoerd, ik denk dat ik het zelf moeilijker vond dan de dames.
Omdat ze zelf ongeveer per hond een kilo zijn aangekomen, heb ik hun aantal grammen per dag ook teruggeschroeft naar 150 gram per dag.
Nu afwachten of ze afvallen.
Veel groetjes van Rosemarie
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door