Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door pike
#899514
Mijn man kwam gisteren terug van wandelen en Armagnac had een voetzooltje beschadigd. Het had gebloed zei hij en hij wou eerst niet meer lopen. Eerst kon ik helemaal niets vinden  ??? maar uiteindelijk vond ik toch een piepklein sneetje. Heel ieniemienie. Ik heb hem voor de zekerheid in de biotex gezet. Maar nu loopt hij duidelijk gevoelig op die voet. Terwijl als je kijkt je eigenlijk niet eens kunt zien dat er iets stuk is. Zou er nou iets in kunnen zitten, of kan hij echt zo gevoelig zijn op zo'n miniscuul plekje?
Iemand enig idee hoe lang ik dit aan kan kijken?
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#899553
een sneetje in de voetzool is echt wel pijnlijk.
Zimba heeft vorig jaar zelfs een heel stuk uit z'n voetzool gehad dat duurde zo'n 5 weken voordat het was geheeld.
2 dagen heb ik het geweekt maar toen kreeg ik hier het advies het niet meer te doen omdat het wel erg week blijft. Heb er toen wondspray opgespoten en bij het naar buiten gaan ingepakt.
Als je het niet vertrouwd ga dan even naar de da, maar het is echt wel pijnlijk hoor!
sterkte ellen
Door Eef+Stippels
#899571
Ik zou het goed schoonhouden en er iets van wondzalf of spray op doen en buiten een schoentje aan. Ik denk dat het vanzelf, zonder hulp van de da, wel zal genezen, wanneer je in de gaten houdt dat het er goed schoon uitziet. Wanneer het lijkt te gaan etteren of ontsteken zou ik ermee naar de da gaan.
Gebruikersavatar
Door pike
#900146
Bedankt voor de reacties!
Vanochtend na het badje biotex zag ik dat er nog een tweede sneetje bij zit ook, dus het zal idd wel erg gevoelig zijn met lopen. Het ene is dan wel piepklein maar ik weet natuurlijk niet hoe diep het is. Ik heb het vanvond ook maar weer in de biotex gedaan. Het blijft dan wel wat week, maar mocht er iets inzitten komt het er misschien nog uit. (?) Na het badje doe ik er wat Calendula op maar of dat nou ook echt in die sneetjes komt?  Ik had zijn voetje voor buiten ook ingepakt, maar hij ging daarmee heel onhandig op drie poten huppelen de drol. Alsof hij weet ik wat heeft! Van een ontsteking is nog niets te zien gelukkig.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#900230
Haha, je hebt dus een dramaqueen in huis ;D. Calendula hoeft niet IN de wond te komen, de huid er omheen is ook goed. Beterschap met de patiënt!
Gebruikersavatar
Door pike
#900310
Nitus schreef: Haha, je hebt dus een dramaqueen in huis ;D. Calendula hoeft niet IN de wond te komen, de huid er omheen is ook goed. Beterschap met de patiënt!
:D In dat geval zit het dus wel goed. Vanochtend liep hij alweer een stuk beter op het voetje, ik denk dat er dan in elk geval niets in zit. Ik hoop dus dat het snel weer dicht gaat allemaal, want kleine rondjes lopen met een hond die lange afstanden gewend is.....  :-X
Door Mevroi Kruim
#900415
Achossie, arme Pike  :-*
Schoentjes misschien een idee? Als hij er een aan elke voorvoet heeft loopt hij misschien beter (of helemaal niet meer natuurlijk  ;D)
Gebruikersavatar
Door pike
#900445
Nee hoor Pike is niet zielig (alhoewel hij daar zelf vast anders over denkt ;D) maar Armejakkie! Alhoewel hij zich niet zielig gedraagt hoor. Die twee rennen net zo hard door al moet het op twee poten! Ik maak me zelf waarschijnlijk weer druk om een mug.  :-[
Door Mevroi Kruim
#900447
pike schreef: Nee hoor Pike is niet zielig (alhoewel hij daar zelf vast anders over denkt ;D) maar Armejakkie! Alhoewel hij zich niet zielig gedraagt hoor. Die twee rennen net zo hard door al moet het op twee poten! Ik maak me zelf waarschijnlijk weer druk om een mug.  :-[
Oeps  :-[ :-[
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door