Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Fausto
#899987
Hier het 3-wekelijkse menu voor mijn Cane Corso reu Fausto, bijna 2 jaar oud, momenteel een 44 kg, en ik heb gerekend met 3% ivm 'schraalheid'.

1 soort per regel wordt iedere week gevoerd. Waar meerdere soorten staan per regel, krijgen ze 1 of 2x per 3 weken.


Fausto's menukaart

zondag
450 gr. yoghurt
2 eitjes
200 gr. groentemix
750 gr. vis

maandag
375 gr. kopvlees/strot rund
750 gr. kippenek, -vleugels
200 gr. groentemix

dinsdag
375 gr. geitesnippers
750 gr. runderknars 2x, lamsrib 1x
250 gr. lever

woensdag
375 gr. paard of haassnippers of hertesnippers
650 gr. lamspens
200 gr groentemix

donderdag
375 gr. kopvlees/strot rund
750 gr. kippenek, -vleugels 2x, parelhoenkarkas 1x
200 gr. groentemix

vrijdag
375 gr. lamssnippers
750 gr. eendenek/heel 1x, geiterib 2x
200 gr. groentemix

zaterdag
260 gr. orgaan overig (hart, maagjes)
750 gr. schaperib of konijnevoorbenen of haaskarkas
200 gr. groentemix

Voor Sheela, een 10 jarig bullterriërteefje van 22 kg met nog een mooie taille  ;), heb ik met 2% gerekend. Zij krijgt meestal dezelfde soorten, alleen aangepast aan haar gewicht.
Door Chubby
#899998
Simba is jaloers! Die wilt ook zo'n menu... Maar gisteren gewogen en nu terug in rantsoen..

Menu ziet er goed uit, lekker simpel! Vraag me af (heb niet gerekend) of je niet veel groenten voert in verhouding?
Door Fausto
#900005
Voor de groenten/fruitmix heb ik 12,5 % genomen in de BARF rekenhulp.
Fausto weegt natuurlijk wel wat, is eigenlijk nog te licht, dus dan lijkt het volgens mij al snel erg veel. Sheela krijgt 2 eetlepels per keer, is ook maar een 'klein' hondje. Ze vinden het in ieder geval erg lekker.
Door Lizzy
#900182
Ziet er goed uit! Mooie afwisseling in vleessoorten ook. Welke percentages heb je gebruikt? (dan hoef ik het niet uit te rekenen ;D). Qua orgaanvlees: geef je ook lever en niertjes?
Door pallas
#900413
Mooi menu  :)
Krijgen ze een maal per dag eten? Op ma. zie ik yoghurt, ei, groenten en vis staan.Bij mij zouden ze dan aan de dunne gaan, gaat dit bij jou wel goed? (ligt er natuurlijk ook aan wat voor vis je geeft)
Door Fausto
#900721
Lizzy schreef: Ziet er goed uit! Mooie afwisseling in vleessoorten ook. Welke percentages heb je gebruikt? (dan hoef ik het niet uit te rekenen ;D). Qua orgaanvlees: geef je ook lever en niertjes?
Op dinsdag is 'leverdag', woensdag pens, het overige orgaan op zaterdag bestaat op dit moment uit kiphartjes, kipmaagjes. De nier, rund of schaap, is in bestelling.

De percentages zijn 50% rauwe bevleesde botten, 12.5% groente/fruitmix, 12.5% orgaanvlees, 20% spiervlees en 5% tafelrestjes.
Bij het bulletje schommelt het wel eens, want dat diertje kan ik niet zomaar alles qua bevleesde botten geven. Daar heb ik wat kiponderdelen voor moeten malen. Ze zou nog stikken in een kippenekje, een stuk lamsrib daarentegen gaat dan weer wel erg goed. Dat is een echte schrokop, daar moet ik mee oppassen. :(

Ze krijgen 2 maal daags te eten, de eerste regel van de dag is de ochtendmaaltijd, de rest 's avonds.
Krijgen ze een maal per dag eten? Op ma. zie ik yoghurt, ei, groenten en vis staan.Bij mij zouden ze dan aan de dunne gaan, gaat dit bij jou wel goed? (ligt er natuurlijk ook aan wat voor vis je geeft)
Dit gaat tot nu toe perfect. Ik heb helemaal geen spuitpoep gehad. Al lag Sheela na een wat kleiner portie ansjovis wel een beetje moeilijk te kijken, het lag geloof ik wel een beetje zwaar op de maag. Krijgen ze dus maar af en toe hoor. Meestal zalmkop+karkas.
Door Fausto
#903858
[quote="RuBep"]
Ziet er goed uit ;)lekker afwisselend. Heerlijk hoor als je zoveel afwisseling kunt geven.
[/quote]

Ik heb 2 vrieskasten en daar past nogal wat in. Een aantal van de soorten vlees hebben ze hier nog niet geproefd. Vanvavond staat er haaskarkas op het menu, ik ben benieuwd of ze het allebei lusten.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door