Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#895558
wat me opvalt, ik weet niet of dat toeval is hoor.
maar estrelle liep na de bevalling, toen ze zeg maar echt kaal was een tijdje erg slecht ( waren de pups denk 3,5 maand of zo )
dat duurde echt wel een tijdje, maar nu zijn ze 10 maanden en loopt ze weer gewoon net als altijd.

nu begint ashi dus ook, ze is heel dr vacht kwijt, haar puppen zijn nu ook zo'n 4 maanden oud...

ze lopen niet mank of kreupel, maar gewoon slechter, met af en op stappen en met opstaan merk je dat je uh wat is het juiste woord, stram? zijn.

het is wel zo dat ze rond die tijd bij mij weer op hun 'normale' hoeveelheid voer staan als voor de dracht...

ik voer denk 4 dagen barf in de week en 3 compleet dus kvv...

ik voer smuldier compleet ( zowel de vlees als de pens versie )
smuldier de rundvlees met pens...
carnibest aktief en soms natuur...
en ze eten barf, kip, geit, parelhoen, eend, pens, lever, hart, konijn, haas en rund

nu vroeg ik me of het normaal is, dat de teef dat veel kracht gebruikt om te herstellen zeg maar en door het afspenen...
of niet  :-\
beide teven hebben geen afwijkingen of zo aan gewrichten of zo en waren niet te dik of te mager...
ik zit er over te denken om nu spiersupport tijdelijk aan ashi te geven... :-\
of meer zuivel :-\
#895568
Is mij nog nooit opgevallen bij mijn teven ........
Als je ziet hoe energiek,  speels en race-erig  DEWI nu is, zou je niet geloven, dat ze pas een nest heeft gehad.
Met SHANAY idem dito en zij heeft daarna nog géén dip gehad ....
ROMY is nooit echt uitbundig geweest, dus die kan ik niet vergelijken.
#896136
Uit vacht gaan kennen we hier ook wel, maar wat jij beschrijft heb ik hier nog nooit meegemaakt.
Flink ruien kan echter ook veel extra energie van het lichaam vragen. Ik zou ze in die periode dan maar wat extra dingetjes geven zoals visolie en/of een vitamine/mineralencomplex om dit hele gebeuren dan maar te ondersteunen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door