lightning schreef:
aller eerst de beste wensen iedereeen iedereen en natuurlijk ook de honden een goed en gezond 2008
Dank je wel! Jij ook de allerbeste wensen!
nu mijn probleem. mijn honden eten/lusten steeds minder. na de haaskarkas van de laatste keer laten ze nu ook konijn staan . 1 hond heb ik nog kunnen motiveren om het te eten zo van goed zo ga maar eten en die heeft het op die manier wel opgegeten. een andere hond begon eraan en spuugde het 2 tellen later weer uit en weer een andere hond eet helemaal niet. straks eten ze alleen kipkarkas en vleesmix orgaan spiervlees en strotten en groente. ze krijgen de rest van vandaag dus bij mij geen eten meer. en zit eraan te denken om het pas morgenavond weer aan te bieden maar hoelang kan je een hond geen eten geven? volgens mij worden ze hier gewoon verwend maar ja. als ze na morgenavond weer niet eten vind ik het te lang duren en krijgen ze wel wat anders..... wat moet ik nou? straks lusten ze niks meer en moet ik straks weer brok gaan geven??? liever niet
Ik vind persoonlijk dat je het met konijn en haas ook wel over twee vleessoorten hebt die gewoon niet bij alle honden even goed liggen... Ik zie het eigenlijk wel vaak gebeuren, honden eten probleemloos kip, rund, lam en geit en mekkeren en trutten met eend, konijn, haas, vis, parelhoen en al die andere exoten. Ik zou zeggen: probeer in ieder geval een goede gezonde basis te houden van kip, rund, lam en dan bij voorkeur nog iets dat ze wel lekker vinden. En het is niet persee nodig om dan OOK nog eens haas, konijn en andere vleessoorten te geven. Ja, het is prima en mooi, maar niet nodig. Veel honden vinden konijn en haas en eend (zeker afkomstig van wild konijn en eend) gewoon niet te knagen. Ja, het zij zo.... (het is gek hoor, daar niet van, maar hier moeten ze dus echt absoluuuut geen wilde eend. Ze hongeren zichzelf nog liever uit).
Nou ja, en verder moet je uitkijken dat je er inderdaad geen te grote mutsen van maakt. Dus eten geven: niet eten: weghalen en pas de volgende maaltijd wederom aanbieden. Laat maar gerust een dagje vasten. Eten ze het dan weer niet: dan kun je er gevoegelijk misschien vanuit gaan dat ze het echt echt echt niet lusten. Ik ben dan persoonlijk iemand die vind dat dit van het menu af kan. Er zijn mensen die hun hond nog 4 dagen hetzelfde aanbieden, totdat de hond van klappende honger maar eieren voor z'n geld kiest en het wel op eet. Die keuze is aan ieder persoonlijk.
Ik zie eigenlijk direct of mijn honden zoiets hebben van "oh gatverdamme, dit vind ik ZOOOOOOOOO goor, dit is echt om te kotsen, ik word er ziek van, ik moet dit niet". Ze spugen het dan ook inderdaad uit. Staan er bij te kijken of ik ze vergiftig. Of dat ze hebben "he bah, ik lust dit niet, ik wil iets lekkers". En bij dat eerste: gaat het gewoon resoluut van het menu. Bij het tweede zeg ik gewoon "Niet? Dan niet!" en krijgen ze het bij de volgende maaltijd weer aangeboden.