Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Marlijn
#885611
Hallo,

Een van mijn katten, Stip, heeft last van obstipatie.
Via Hitam kreeg ik al te horen dat wat groentes toevoegen aan zijn voer goed zou zijn.
Hij krijgt nu kvv waar ook al wat vers gemalen groenten in zit.
Nu wou ik er nog zelf wat groenten bij doen, maar moet dit dan vers of gekookt zijn? Nu zijn de groenten in het kvv ook vers, maar ik zie hier op het forum verschillende manier om groente te geven dat ik het toch maar even vraag;)
Het gaat dus om de werking van de vezels in de groenten.
Door flin
#885632
Marlijn schreef: Hij krijgt nu kvv waar ook al wat vers gemalen groenten in zit.
Nu wou ik er nog zelf wat groenten bij doen, maar moet dit dan vers of gekookt zijn? t gaat dus om de werking van de vezels in de groenten.
moeilijk poëppen is wel pijnlijk ja,
'k heb geen idee of je naast kvv nog iets anders geeft, of alleen kvv,
en welke dan?
bij mijn weten verteren katten rauwe groenten niet, dus om te vermijden dat ze 't er gelijk aan de voorkant weer uitgooien,
zou 'k òf gepureerd, òf gekookte groentes toevoegen, maar miss kom je met wat pens ook al een end in de goede richting ,
of alleen al door iets meer spiervlees tussendoor te geven?
Door Mevroi Kruim
#885640
Groente is idd een goed idee en dat kan ook gekookt zijn. Sommige van mijn katten vinden gekookte groente echt lekker. Gepureerd is ook een idee. Dat het niet goed verteert is geen probleem want je geeft het tenslotte niet vanwege de nuttige voedingsstoffen maar als vezel voor de darm.
Extra vocht kan trouwens ook helpen, evenals een scheutje olie of wat extra orgaan. Maar natuurlijk moet je de percentages wel in het oog houden.
Door Marlijn
#886075
Bedankt voor de reacties.
Hij krijgt nu smuldier pens compleet. Af en toe krijgt hij een visje(sardientje) of een kippenvleugeltje (waarvan hij het bot niet opeet, alleen als ik het plat sla, maar omdat bot de ontlasting ook steviger zou maken krijgt hij het bot niet meer).
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door