Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#880677
Onze boxer is nu 5.5 mnd en eet nog steeds 3x per dag.
Nu las ik op internet dat je hiermee kunt stoppen als ze 6mnd zijn.
Wat is jullie ervaring hiermee....

Ze krijgt trouwens kvv, wel wisselen we af in de verschillende compleet varianten.
Door Do
#880705
dat hangt helemaal van het hondje af

lupa bv 1 van mijn flatcoated heeft tot 1 jaar 3 x per dag gegeten,
zelda is nu 10 maanden heb ik op 5 maanden naar 2 gebracht

je ziet het gewoon, en je voelt het als je denk dat je hond naar 2 kan dan ga je naar 2
Door K&D
#880746
Onze Kyrah at tot 6 maand 3 x daags, tot 11 maand 2 x daags en nu dus 1 x daags. Ik moet er wel bij vermelden dat ze rond de 5 maand steeds meer barfdingetjes kreeg en minder kvv.
#880944
Eigenlijk wil ik d'r wel in de toekomst op 2 voedingen houden. Dit is ons toendertijd al aan geraden bij onze vorrige boxer vanwege een maagkanteling. Volgens diverse fokkers is het beter om op 2 voedingen te blijven.

Kijk ze eet nu nog met smaak 3x per dag hoor. Dus dat is het probleem niet hoor, maar ik was gewoon nieuwsgierig. Bedankt voor jullie reactie's.
Door Do
#881390
het is niet bewijzen waar een maagkanteling vandan komt
meestal is het zelfs zo dat het snachts gebeurd in volle rust

ik geef Lupa volwassen flatcoated 1x per dag eten, dan heeft ze een veel voldaner gevoel
#884098
Nou van de week geprobeert om langzaam aan pver te gaan naar 2x per dag, maar dat gaat nog niet. Eerst een paar dagen een deel van de middagmaaltijd verdeeld over de andere 2 maaltijden zodat het 'smiddags minder werdt.
'sMorgens en 'smiddagd ging het goed. Maar 'savonds ging ze iedere keer spugen.

Dus we laten het gewoon nog een tijdje zo totdat ze het vanzelf wel gaat aangeven.
Door Fynn
#884171
Hoi

Bij mij zijn ze eigenlijk bijna alledrie met 6 a 6,5 maand overgegaan op 2x per dag eten .
En ze blijven op 2x per dag ivm maagkanteling gevaar.
Ik vind het voor mezelf een veiliger idee.

Groetjes Rian,Ijuba,Fynn en Asani
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door