Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Marcha
#87742
Een van mijn honden krijgt nu een aantal maanden een preparaat met glucosamine en chondritine in verband met hd. Ik heb altijd begrepen dat deze twee in combinatie met elkaar goed voor de gewrichten zou zijn. Het werkt ook goed bij haar.
Nu had ik van iemand anders gehoord over Primeval en dat haar hond (ook met hd) hier heel goed op reageerde. Nu zat ik onder andere op de site van Primeval te kijken en zie dat er stoffen in zitten die mij totaal niet bekend voorkomen. Heeft iemand ervaring met dit supplement en wat de werking op de gewrichten kan zijn?
Marcha
Gebruikersavatar
Door Angelique
#87749
Marcha schreef: Een van mijn honden krijgt nu een aantal maanden een preparaat met glucosamine en chondritine in verband met hd. Ik heb altijd begrepen dat deze twee in combinatie met elkaar goed voor de gewrichten zou zijn. Het werkt ook goed bij haar.
Nu had ik van iemand anders gehoord over Primeval en dat haar hond (ook met hd) hier heel goed op reageerde. Nu zat ik onder andere op de site van Primeval te kijken en zie dat er stoffen in zitten die mij totaal niet bekend voorkomen. Heeft iemand ervaring met dit supplement en wat de werking op de gewrichten kan zijn?
Marcha
Onze oudste (10 j. met artrose) loopt er als een trein op.
Wij verkopen het ook en het is eigenlijk het enige produkt waar we een hoop feedback van de klanten van krijgen dat honden die echt slecht liepen of zo goed als niet meer overeind konden komen binnen een paar weken zienderogen opknapten. PrimeVal geneest niets, maar zorgt wel voor soepele gewrichten en voorkomt verder slijtage.
Bij blessures (verstuikte poten e.d) geven we het ook en de meesten zijn dan met een paar dagen weer helemaal over.
Door Anna Penta
#87763
eh, zou het misschien ook iets zijn voor een spondylosehond die uitvalsverschijnselen aan de rechterzijde heeft?
Door qyan
#87777
qyan krijgt al een hele tijd primeval. (en ik bestel het altijd bij angelique :P)
ben ooit preventief begonnen met de puppy variant.
paar maanden terug begonnen met de volwassen variant vanwege vage klachten met qyan zijn ellebogen.
er is iets gezien in zijn ellebogen maar ze kunnen niet ontdekken wat. hij is verdacht van ED, maar er is nog steeds geen sprake van artrose.
toch is qyan een stuk beweeglijker geworden, niet meer stijf en heeft er volgens mij wel baat bij.
maar zoals met alle middeltjes, wat voor de 1 werkt, werkt voor de ander niet.
qyan lijkt het iig te helpen.
Laatst gewijzigd door qyan op di 27 apr 2004, 22:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#87787
Anna Penta schreef: eh, zou het misschien ook iets zijn voor een spondylosehond die uitvalsverschijnselen aan de rechterzijde heeft?
Een deel van de behandeling van spondylose is gericht op het voorkomen/vertragen van artrose. Op dat deel van de behandeling zou het wel een gunstige uitwerking kunnen hebben.
Op zenuwen die knel zitten veroorzaakt door botwoekeringen heeft het geen invloed.
Door Helen
#87796
Zou een supplement van glucosamine en chondroitine niet net zo effectief zijn?

groetjes Helen
Gebruikersavatar
Door Angelique
#87800
Helen schreef: Zou een supplement van glucosamine en chondroitine niet net zo effectief zijn?

groetjes Helen
Tis een ander produkt. Bij onze Chica had gluco + chond. totaal geen effect. Bij anderen heeft Primeval weer weinig tot geen effect. Het blijft een kwestei van uitproberen.
Door Marcha
#88237
Angelique, je zei dat glucosamine/chondoitine en primeval een hele andere basis hebben. Van glucosamine/chondroitine weet ik nu hoe het werkt maar ik begrijp dus niet (en kan dat ook nergend op internet of van degene die het in de dierenwinkel verkocht) hoe het werkt. Wat is het (grote) verschil tussen deze twee preparaten? Buiten dat het natuurlijk per hond verschillend is zou ik graag willen weten wat primeval precies doet. Zou je me dat kunnen uitleggen?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door