Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door poesiemauw
#85393
waarom moet dat eigenlijk?als je een kompleet versvlees hebt zitten daar toch ook verschillende soorten vlees in?kan iemand me dit uitleggen?ik zou namelijk het liefst 1x per week alles maken,door elkaar mixen en dan dus zo voeren,ipv alles in aparte maaltijden te verdelen.kan je wel groente/vlees/bot door elkaar mengen?of moet je groente ook weer apart geven?er komen steeds meer vragen bij me naar boven ::) :D
Gebruikersavatar
Door sylvia
#85414
Het idee achter de BARF methode is om het voedsel zo dicht mogelijk bij het natuurlijke voer te laten komen.
Dus Rauw en niet gekookt,en botten.
Als een wolf een haas vangt zit daar geen kippenvleugel aan of een runderlap daar is alles van spier tot orgaan vlees van de zelfde proteine bron
Barf hoeft ook niet iedere dag kompleet alles te bevatten maar moet over een periode van zeg 2 weken alles hebben bevat wat een hond nodig heeft.
Bij een KVV of het nu door de fabrikant of je zelf wordt gemaakt is dat niet,daar doe je alles bij elkaar en zorg je dat je hond of kat dagelijks een komplete maaltijd naar binnen werkt. Je kan inderdaad gewoon al alles door elkaar mengen,je zou ook de groenten apart kunnen doen,voor het geval 1 het niet lust.(die van mij krijgen eigenlijk geen groenten)
Door poesiemauw
#85416
oke dank je nou is het me duidelijk.
ik heb inmiddels ook een handmatig vleesmolentje gevonden dus kan ik alles mooi malen en mengen.
en ik denk dat ik idd ook wat groente uit het menu schrap.
vallen kruiden eigenlijk ook onder groente??
Gebruikersavatar
Door sylvia
#85433
poesiemauw schreef: oke dank je nou is het me duidelijk.
ik heb inmiddels ook een handmatig vleesmolentje gevonden dus kan ik alles mooi malen en mengen.
en ik denk dat ik idd ook wat groente uit het menu schrap.
vallen kruiden eigenlijk ook onder groente??
Goeie vraag,kruiden zijn geen groenten,maar ze zijn wel plantaardig .Bij mij vallen kruiden dus niet onder groenten.
Door zurca
#85451
poesiemauw schreef: oke dank je nou is het me duidelijk.
ik heb inmiddels ook een handmatig vleesmolentje gevonden dus kan ik alles mooi malen en mengen.
en ik denk dat ik idd ook wat groente uit het menu schrap.
vallen kruiden eigenlijk ook onder groente??
Mag ik je vragen wat voor vleesmolentje dat is en, nog belangrijker ;) waar je die hebt gekocht? Ik ben namelijk nog zoekende...
Door poesiemauw
#85453
zurca schreef:

Mag ik je vragen wat voor vleesmolentje dat is en, nog belangrijker ;) waar je die hebt gekocht? Ik ben namelijk nog zoekende...

dit is m:

Afbeelding

ik heb m van zo'n 2e hands pagina,daar hadden ze er nog veeeeel meer.ik zal strax even die pagina voor je opzoeken.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door