Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Malamoods
#870542
Na de redelijk ellendige dag van gisteren, moet Ikijok gedacht hebben: goh, laat ik alle ellende van vandaag er eens lekker uitgooien.... Ik was doodmoe naar mijn bedje gegaan gisteravond en na wat woelen en draaien dan toch in slaap gevallen.... Rond een uur of 1.00u, hoorde ik vaag een "kuch-geluid"... Ik dacht dat Ikijok na het likken van zijn vacht wellicht wat haren in zijn bekkie had en dan doet ie vaker "kuch".... Heb daar dus geen aandacht aan besteed.... Na nog een keer kuch, hoorde ik Ikijok op een stereotype manier door zijn bench heen "wandelen".... Toen werd ik echt wakker en ging maar even kijken. Ik had het licht nog niet eens aan of ik rook al dat het mis was.... Er lag een flinke bruine plakaat in zijn bench en Ikijok liep zenuwachtig heen en weer te drentelen.... Wat een lucht!!!!! :o :-X Meteen Ikijok uit zijn bench gehaald en ik moest echt effe goed kijken of ie nu gepoept of gekotst had. De stank was zo heftig, dat het wel poep leek, maar het was kots. Ik heb nog zo'n plakaat gevonden en nadat Ikijok wat gedronken had, braakte hij nog eens (waar ik bij was). De bruine derrie opgeruimd en er zaten allemaal botjes in.... Ikijok ging inmiddels liggen als een oude opa en bij elke beweging kreunde en steunde hij... Phoe, ik kreeg alweer visioenen van de ziekteperiodes van Lex en Randy en ik moest opletten dat ik zelf ook niet zwaar over mijn nek zou gaan.... Ikijok's buik maakte enorm veel herrie en ik ben maar bij hem op de bank gaan liggen..... Ik wilde hem in de smiezen kunnen houden... Hij is uiteindelijk weer in slaap gevallen. Kennelijk is de lamsrib helemaal niet goed gevallen. Ik had er ook nog wat orgaanvlees bijgegeven en het hertenrib van laatst ging prima, dus ik snap het niet zo goed.... Ikijok voelt zich inmiddels wel beter, maar echt de oude is hij nog niet. Zou die alle botjes eruit gegooid hebben, of moet ik nog waakzaam zijn m.b.t. zijn darmen? Phoe, midden in de nacht die ellende, ik schoot effe in de stress....

Rachel.
Door - pien -
#870549
Jemig, dat kon er ook nog wel bij  :-X
Wat naar zo'n verrassing midden in de nacht!
Had Ikijok voor het eerst weer lamsrib op?
Bij mij is er ook wel es wat bot gespuugd na de lamsrib, maar niet zo heftig...
Of ze gingen er heftig van borrelen in de buik ;)
Zou het te hard geweest zijn?
Ik hoop dat Ikijok zich gauw weer beter voelt :)
Door Malamoods
#870552
Hij heeft wel vaker botjes gespuugd en daar maak ik me niet druk over. Het is hoogstens wat naar. En meestal lucht het kotsen ook op... Gisteren liep hij echt met stramme poten en bolle rug en als hij ging liggen kreunde hij heel erg. Hij heeft nog nooit zoveel bot gekotst... En juist de laatste tijd gaat het eten van hardere botjes (ribjes e.d.) weer beter. Ik heb de ribben bij Herby vandaan. Dat ging vorige keer ook goed, maar nu dus weer niet. Wel opvallend is dat ik vroeger vaak ribben had in "harp-model". Snappen jullie wat ik bedoel? Echt zo'n boogje ribben die in een soort van waaier vorm bij elkaar komt. Nu had ik een lang "recht stuk". Ook met ribben, maar vraag me af of daar misschien ook ruggenwervel (of is het ruggengraat?) aan zat... Dat kunnen de honden toch ook eten? Of is juist dat het probleem? Hij heeft het met zijn bekkie wel allemaal mooi klein gemaakt, want ik ben er bij het eten bij gebleven.....
Nu is hij wat "hangerig"... Wel beter als vannacht, maar niet optimaal. Hij spuugt niet meer....

Rachel.
Door avalon
#870582
Zou best welleens dezelfde lucht kunnen zijn als hier dan YUK Angie had ook gekotst vannacht. Eerst wist ik niet wie het was, maar omdat Angie al een paar dagen niet echt lekker in haar vel zat en winderig was verdacht ik haar. Toen ik vanmorgen Nienke naar school ging brengen bleef Angie in de gang en Avalon in huis. Ik had de tussendeur dichtgedaan zonder erg. Toen ik thuis kwam lag de hele gang onder bruine derrie, wat dus kots bleek te zijn, maar meurde als poep. Eenmaal buiten had ze waterdunne paarse diarree, vandaar dat hetgeen in huis wel kots moest zijn. Arm beessie. Het is maar niks hoor als ze zo zijn.
Door Malamoods
#870597
avalon schreef: Zou best welleens dezelfde lucht kunnen zijn als hier dan YUK Angie had ook gekotst vannacht. Eerst wist ik niet wie het was, maar omdat Angie al een paar dagen niet echt lekker in haar vel zat en winderig was verdacht ik haar. Toen ik vanmorgen Nienke naar school ging brengen bleef Angie in de gang en Avalon in huis. Ik had de tussendeur dichtgedaan zonder erg. Toen ik thuis kwam lag de hele gang onder bruine derrie, wat dus kots bleek te zijn, maar meurde als poep. Eenmaal buiten had ze waterdunne paarse diarree, vandaar dat hetgeen in huis wel kots moest zijn. Arm beessie. Het is maar niks hoor als ze zo zijn.
Hier geen diarree, of moet ik zeggen nog niet? :-\ Wel al enkele dagen wat winderig idd... Ik hoop dat jouw kanjer snel op knapt Avalon...

Rachel.
Door avalon
#870608
Malamoods schreef: Hier geen diarree, of moet ik zeggen nog niet? :-\ Wel al enkele dagen wat winderig idd... Ik hoop dat jouw kanjer snel op knapt Avalon...

Rachel.
De diarree is sinds vandaag. De winderigheid sinds afgelopen zaterdag en het spugen sinds gisteren. Ik vrees nu dus een virusje, alleen de kleur van de ontlasting bevald me niet. Diaree oke dat kan altijd wel een keer, maar dat paarse, als het maar geen inwendige bloeding is. Avalon heeft ook ooit zoiets gehad met paarse ontlasting, toen was het een buikgriep. Met medicatie was het binnen 3 dagen over, dus ga nog maar eens bellen, die da blijft maar in gesprek en ik moet eingelijk weg.
Gebruikersavatar
Door Pauline
#870763
Sterkte voor Ikijok en voor Angie dames! :-*

Ik heb een beetje de indruk dat er weer iets heerst.... Hoor her en der over honden die diarree hebben, overgeven, buikkrampen enz. enz. Hier ook eentje aan de dunne, al een heel aantal dagen. Maar hij kan het keurig ophouden en poept in eerste instantie ook gewoon hard.
Door bloemetje
#870771
Volgens mij heeft Nimmie dit een tijdje geleden gehad. Ook 's nachts overgeven en een MEUR  :-X :-X
Ze had toen een bacterie of een ontsteking of iets dergelijks en moest een abkuurtje.
Door Malamoods
#870950
Hm, Ikijok voelt zich niet ok.... Hij heeft met lange tanden wat stukjes vlees gegeten en drie likjes groentenmix, de rest liet hij staan. Da's niets voor hem... Ik besluit het even aan te kijken. Heeft vanavond voor het eerst weer wat gedronken, maar ligt de hele dag te maffen. Ook da's niets voor hem... Ik vind het akelig. Hij heeft niet meer gespuugd, geen diarree (normale ontlasting). Hoe lang kan ik dit aankijken?

Rachel.
Door Mevroi Kruim
#871017
Als hij geen koorts heeft en verder geen pijn meer dan zou ik zelf nog ff afwachten. Ik ren zelf ook niet met elk maag-darmvirusje naar de dokter dus met m'n beesten ook niet. Maar als hij koorts krijgt/heeft en/of duidelijk aangeeft dat hij pien in de buuk heeft, dan zou ik toch ff gaan.
Door Borke
#871032
Malamoods schreef: Wel opvallend is dat ik vroeger vaak ribben had in "harp-model". Snappen jullie wat ik bedoel? Echt zo'n boogje ribben die in een soort van waaier vorm bij elkaar komt. Nu had ik een lang "recht stuk".
Ik heb de indruk dat die lange rechte stukken harder zijn en van oudere/grotere dieren zijn.
Misschien een ombinatie van een virusje en een harder stuk bot?
Heb je hem Okugest en Probiotica gegeven?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door