Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#869852
hallo

ik ben sinds korte tijd over gegaan van brokken naar KVV
ze krijgen hier nu Energique, maar nou lijkt het me wel wat om ze zo 1x in de week ook een lekker stuk bot of iets te geven

maar wat is nou het beste geschikt voor beginnershonden
(ik dacht zelf kippennek) en hoeveel voor een :

golden retriever van 26 kg

en een

X jack russel/dwergkees van 6 kg

en als ze wat verder ontwikkeld zijn wat zou dan kunnen?

en moet ik dan de hoeveelheid die ik geef verminderen bij het normale voer?

heb zelf al wat rondgekeken hier, maar staat zoveel info dat ik door de bomen het bos niet meer zie

alvast bedankt!
Laatst gewijzigd door steviewonder op ma 26 nov 2007, 22:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Door jon
#870041
twee kippenekjes (samen tussen de 70 en 90 gram) is voor jouw kleine hond al een heel maal. Ik zou in dat geval in plaats van een kvv-maaltijd 1 kippenek met wat spiervlees erbij geven.
Door Nynke
#870395
spiervleees is vlees zonder bot, zoals bijv. runderlappen van de slager.
Als mijn hondjes van 9-10 kilo een maaltijdje kippennekken krijgen, krijgen ze er 4 of 5, zonder ectra dingen erbij. Normaal eten ze Carnibest. 
Door jon
#870401
Spiervlees is voor mij vlees zoals kipfilet, runderlap, eendeborst of filet, lamslap, parelhoenfilet, het vlees van konijn, haas enzenz. Sommige dingen die ik noem zijn erg duur (vind ik), maar als je een islamitische slager in de buurt hebt kom je vaak voor een meer dan redelijke prijs aan lams, rund en kippevlees. Soms koop ik bij een voordelige supermarkt soepvlees of poulet. Geen varkensvlees (of botten) geven ivm het virus van Aujetski.
Ik geef zelf nog maar erg weinig kvv en probeer er op te letten dan een soort te kiezen waar iets in zit dat ik weinig geef in de barfmaaltijden. Jij geeft hoofdzakelijk kvv dus kun je een vleessoort kiezen die daar niet in voorkomt: niet dat dat moet maar het is wel leuk voor de afwisseling.

30 tot 50 gram lijkt mij ok!
Laatst gewijzigd door jon op di 27 nov 2007, 21:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Door jon
#870409
[quote="Nynke F"]
spiervleees is vlees zonder bot, zoals bijv. runderlappen van de slager.
Als mijn hondjes van 9-10 kilo een maaltijdje kippennekken krijgen, krijgen ze er 4 of 5, zonder ectra dingen erbij. Normaal eten ze Carnibest. 
[/quote]

Geef jij dan 1 of 2 keer per dag eten? ik ben uitgegaan van Lhaki die 7,7 kilo weegt en tussen de 200 en 250 gram per dag eet verdeeld over twee maaltijden. Vijf kippenekken zou voor hem in een maal echt te veel zijn denk ik. En Stevie begint net met botten dus rustig aan lijkt mij of zie ik dat verkeerd.? :-\
Laatst gewijzigd door jon op di 27 nov 2007, 21:31, 1 keer totaal gewijzigd.
#870600
oke ik ga even samenvatten, graag even kijken of het klopt

dus als eerste beginnen met kippennekjes

ik geef normaal 2x per dag eten ik wil dan op de ochtend geven:

voor de hond 26 kg : 4 kippennekjes +70 gram spiervlees

voor de hond 6 kg  :  1 kippennek + 30 gram spiervlees

en dan s'avonds : allebei gewoon weer KVV?

klopt dit een beetje zo?

dit is dus niet voor dagelijks, maar voor zo af en toe, heb geen tuin waar ik ze het kan geven en ben bang dat het een ontzettende zooi wordt binnen of valt dit wel mee?
Door Nynke
#871211
spiervleees is vlees zonder bot, zoals bijv. runderlappen van de slager.
Als mijn hondjes van 9-10 kilo een maaltijdje kippennekken krijgen, krijgen ze er 4 of 5, zonder ectra dingen erbij. Normaal eten ze Carnibest. 


Geef jij dan 1 of 2 keer per dag eten? ik ben uitgegaan van Lhaki die 7,7 kilo weegt en tussen de 200 en 250 gram per dag eet verdeeld over twee maaltijden. Vijf kippenekken zou voor hem in een maal echt te veel zijn denk ik. En Stevie begint net met botten dus rustig aan lijkt mij of zie ik dat verkeerd.? 
Hoi Jon, ik geef twee maaltijden per dag. Als ze bijv. 's ochtends die 4-5 kippennekken krijgen, krijgen ze 's avonds iets minder Carnibest dan normaal, dus zo'n 70-80 gram.

Stevie, de kippennekken eten mijn hondjes gewoon uit hun bakje, daar blijven ze bij staan. Als ze grotere stukken krijgen, krijgen ze dat buiten, omdat ze daar mee gaan sjouwen. Heb je wel een balkon ?
Door jon
#871229
[quote="steviewonder"]
oke ik ga even samenvatten, graag even kijken of het klopt

dus als eerste beginnen met kippennekjes

ik geef normaal 2x per dag eten ik wil dan op de ochtend geven:

voor de hond 26 kg : 4 kippennekjes +70 gram spiervlees

voor de hond 6 kg  :  1 kippennek + 30 gram spiervlees

en dan s'avonds : allebei gewoon weer KVV?

klopt dit een beetje zo?

dit is dus niet voor dagelijks, maar voor zo af en toe, heb geen tuin waar ik ze het kan geven en ben bang dat het een ontzettende zooi wordt binnen of valt dit wel mee?
[/quote]

Lijkt mij prima. Als het je bevalt kun je altijd uit gaan breiden en meer preciese berekeningen maken. Een rauw eitje af en toe er bij of wat gemalen/gepureerde rauwe groente door het vlees vinden ze ook vaak lekker. ;D
Wat de rotzooi betreft: Lhaki krijgt ook alle barfmaaltijden in huis (ten minste in de winter)en de troep valt reuze mee.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door