Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Chubby
#869420
Uiteindelijk zullen we het onder ogen moeten zien: onze Simba is 9 en dus al best een oudere hond. En met ouderdom komen de gebreken: Simba loopt linksvoor mank bij regenachtig weer.

Artrose, reuma, een tumor? Ik maak deze week een afspraak bij de dierenarts voor een foto, kan daar wel een strippenkaart aan gaan schaffen zowat  :'(

Maar ik ben wel benieuwd alvast naar ervaringen? Dus zijn er hier mensen die hetzelfde meemaken of meegemaakt hebben met hun hond, wat was de diagnose en wat was het behandelplan? Heeft voeding nog een rol gespeeld in het verhaal?
Door Femke
#869680
Oudere honden gaan wel vaker wat kreupelen en stram lopen, maar ik weet niet wat voor hond Simba is? Voor een kleine ras vind ik 9 jaar helemaal nog niet zo oud.

Anyway, voor de gewrichten zijn er verschillende supplementen, tik maar eens 'atrose' in in de zoekfunctie en je vindt tal van middelen met de ervaringen erbij.
Misschien zou je een keer naar een osteopaat moeten met je hond, gewoon voor een check-up en een behandeling van de pijn.
Ik heb er zelf goede ervaringen mee (zowel voor mezelf als voor mijn hond)
Door Chubby
#869785
Ik zal allereerst eens een diagnose laten stellen.. Naar aanleiding daarvan kan ik gaan zoeken natuurlijk, eventueel buiten de reguliere geneeskunde..

Simba is overigens een kruising labrador, herder en boerenfox. Ze doet helemaal niet oud aan, de dierenarts was een maand geleden nog vol ongeloof over haar leeftijd, behalve dit manken dus..
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door