Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door pallas
#857484
vorig jaar zijn de honden door onze vorige d.a. nog ge-ent met nobivac, met een herhalings termijn van één jaar. Ze zijn dus dit jaar weer ge-ent, maar niet met nobivac. Zou ik nog een wijziging kunnen vragen in het boekje, want eigenlijk zouden ze dan niet hoeven dit jaar.
Door geer
#857510
Nee, ik denk het niet. Nobivac is het enige merk dat ook daadwerkelijk drie jaar geregistreerd staat, maar nog niet zo lang. Ten tijde van de eenna laaste Nobivac-enting zal die registratie nog 1 jaar zijn geweest, datzelfde geldt voor je enting van dit jaar. Ik denk niet dat er heel veel dierenartsen zijn die tegen de bijsluiter in de registratie verlengen in het boekje. Denk ik...
Door pallas
#858620
geer schreef: Nee, ik denk het niet. Nobivac is het enige merk dat ook daadwerkelijk drie jaar geregistreerd staat, maar nog niet zo lang. Ten tijde van de eenna laaste Nobivac-enting zal die registratie nog 1 jaar zijn geweest, datzelfde geldt voor je enting van dit jaar. Ik denk niet dat er heel veel dierenartsen zijn die tegen de bijsluiter in de registratie verlengen in het boekje. Denk ik...

Dus als ik ze dit jaar laat enten met nobivac kan ik wel een ent termijn van 3 jaar eisen?
Door geer
#859291
pallas schreef:
Dus als ik ze dit jaar laat enten met nobivac kan ik wel een ent termijn van 3 jaar eisen?
Yep!
Door K&D
#861228
vorig jaar zijn de honden door onze vorige d.a. nog ge-ent met nobivac, met een herhalings termijn van één jaar.
Ik geloof dat ik zou proberen de geldigheidsduur in het boekje te laten verlengen zonder enting. Het is toch te gek dat ze nu wéér een enting moeten voor iets wat al een jaar 3 jaar geldig is.
Door pallas
#861316
Dubhe en Kyrah schreef: Ik geloof dat ik zou proberen de geldigheidsduur in het boekje te laten verlengen zonder enting. Het is toch te gek dat ze nu wéér een enting moeten voor iets wat al een jaar 3 jaar geldig is.
de nobivac (PPI en Lepto) is op maart 2006 gezet met een herhaling voor maart 2007. in maart 2007 is er ge-ent met eurican (DA2 Pv Pl2-Lci) en pneumodog (Bb/Pl2)

Als de geldigheid van 3 jaar pas sinds een jaar bestaat lijkt mij de kans erg klein de die d.a. (waar ik inmiddels niet meer kom) de ent termijn nog wil wijzigen :-\

Mocht mijn huidige d.a. niet met nobivac willen enten, dan regel ik het welweer met mijn oude d.a.
Voor zover ik terug kan zien ent zij altijd met nobivac.

Helaas moeten die twee van mij wel volgens het boekje ge-ent worden voor de wedstrijden, anders zou ik wel nog tien keer nadenken over zo vaak enten.
Door pallas
#861993
Dubhe en Kyrah schreef: Controleren ze dan? Ik heb nooit ent-boekjes bij me (die vergeet ik chronisch)
hier heb ik nog geen controle meegemaakt, maar we willen ook naar het buitenland om daar eens wat wedstrijden/ workshops te lopen en daar wordt dan (misschien) wel gecontroleerd.
Bij VZH en IPO wordt wel gecontroleerd door de keurmeester.
Door geer
#862178
Dubhe en Kyrah schreef: Ik geloof dat ik zou proberen de geldigheidsduur in het boekje te laten verlengen zonder enting. Het is toch te gek dat ze nu wéér een enting moeten voor iets wat al een jaar 3 jaar geldig is.
Ja, maar zou dat ook niet te maken hebben met de nieuwe badge die langer geregistreerd staat? Ik kan me niet voorstellen dat Nobivac, of een dierenarts, voor een enting die is gezet ten tijde van de 1-jarige registratie, plots 3 jaar gaat noteren. Dat zal pas zijn gaan gelden vanaf een bepaalde badge, denk ik tenminste. Maar misschien dat Tan dat weet.
Door pallas
#862303
Het mooiste zou natuurlijk zijn dat ze binnenkort  bij wedstrijden ook een titer bepaling accepteren.
Maar dat zal voorlopig nog niet, helaas.
Door tessa
#862380
Ik heb Pippi afgelopen dinsdag laten enten met nobivac en de dierenarts wilde niet de enttermijn op 3 jaar zetten ondanks aandringen van mijn kant, de reden was dat de weil enting wel jaarlijks moet en je daarom toch elk jaar moet komen voor een enting.
Door Mevroi Kruim
#862484
tessa schreef: Ik heb Pippi afgelopen dinsdag laten enten met nobivac en de dierenarts wilde niet de enttermijn op 3 jaar zetten ondanks aandringen van mijn kant, de reden was dat de weil enting wel jaarlijks moet en je daarom toch elk jaar moet komen voor een enting.
Moet? Je moet helemaal niks >:( >:( je kunt ervoor kiezen, of niet, en hoe je kiest bepaal je zelf en niet de dierenarts >:( >:(
Wat een ongelofelijk l*lsmoes om de drie jaar voor de cocktail niet af te tekenen! Ik zou het dus beslist niet accepteren, er klopt helemaal niks van.
Door oebaya
#862601
tessa schreef: Ik heb Pippi afgelopen dinsdag laten enten met nobivac en de dierenarts wilde niet de enttermijn op 3 jaar zetten ondanks aandringen van mijn kant, de reden was dat de weil enting wel jaarlijks moet en je daarom toch elk jaar moet komen voor een enting.
Hij kan ook een aantekening maken voor welke componenten in de enting de geldigheid van 3 jaar is. Dit is gewoon onwil.
gr.
Nicolette
Door pallas
#862764
tessa schreef: Ik heb Pippi afgelopen dinsdag laten enten met nobivac en de dierenarts wilde niet de enttermijn op 3 jaar zetten ondanks aandringen van mijn kant, de reden was dat de weil enting wel jaarlijks moet en je daarom toch elk jaar moet komen voor een enting.
Tsssss, kan je toch de weil apart enten volgend jaar????!!!!!!
Als je het mij vraagt is dit dus echt onwil >:( >:( >:(

En weil enten is ook niet verplicht, net zoals alle andere entingen!!

Als ik jou was zou ik daar nog eens flink met de vuist op tafel slaan en toch die 3 jaar genoteerd krijgen :boxing:
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door