Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#855561
bas rouge schreef: Gisterochtend meldden we ons weer bij de d'arts. Barousse was erg misselijk en hield haar eten nog geen 2 minuten binnen. Ze heeft nu een maagwandbeschermer die ik 3 maal daags in haar bek spuit, primperan tegen de misselijkheid en een injectie anabolen om krachtiger te worden. Verder is er toch weer bloed afgenomen en naar Utrecht gestuurd.
Ze is in een maand tijd nu 5 kilo afgevallen. Het is haast niet te geloven dat ze zo heftig op de dex reageert maar tegelijkertijd is er weinig anders om vanuit te gaan. Hart klonk gisteren nog steeds prima en ook de nierwaarden waren nog steeds goed. Kalium tekort (dacht ik aan ivm het vele plassen) is het ook niet. Ontlasting is goed en in het braaksel zat geen bloed. De bolle buik van haar is geen vocht. Als Barousse verder wegzakt dan geeft mijn d'arts aan uitgedokterd te zijn en we zullen dan doorgestuurd worden naar een internist.

Vanochtend is ze een stuk beter dan gisterochtend. Ze heeft haar eetlust terug en ik geef haar door de dag kleine porties te eten. De bolle buik is veel minder geworden en ze laat geen winden en boeren meer. Wel blijft ze erg down maar ik begreep dat depressiviteit een bijwerking kan zijn van cortisone.

Het blijft spannend....
Pfft, zeker spannend... Ik vind het wel een goed teken dat ze op de misselijkheidsmedicatie reageert en ze weer wil eten. En dat haar buik minder opgezwollen is. Whoofer werd trouwens ook depri van de cortisone. Het is troep gewoon. Klaar. Maar ja, soms ontkom je er niet aan...

We blijven duimen voor jullie :-*
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#855593
Het klinkt of het nog lang niet is zoals het zijn moet, maar dit zijn toch zeer zeker hoopvolle berichten! :-*
Door bas rouge
#856123
Vanochtend is ze helder en bij. Ze heeft meegelopen in het bos/park en vond dat fijn. Ze heeft erg weinig puf en na een minuut of 15 was het genoeg maar ze doet weer mee. Ze is in huis ook weer aanwezig en heeft even op een speeltje liggen kauwen. Ze krijgt nog steeds de ulcogan ter bescherming van de maagwand driemaal daags. Eten krijgt ze in kleine porties over de dag verdeeld. Ze is helemaal ingeteerd en ik moet me bedwingen om haar niet ontzettend te verwennen met veel eten, want haar eetlust is weer als vanouds. Wat kan het hard gaan met achteruitgaan met een hond, dit had ik me niet kunnen bedenken, dat een hond zo snel z'n spieren gaat afbreken.

Het is zeker nog niet normaal. Als ze gaat liggen, kreunt ze en ze doet er soms een tijdje over te gaan liggen, en hangt dan in haar lijf, een naar gezicht. Ook laat ze nog steeds zo nu en dan een -stinkende- boer en is haar buik toch nog wat opgeblazen. Ik denk steeds meer dat in haar maag een probleem zit/zat maar haar ontlasting is van gewone consistentie en bruin, zeker niet zwart. Ook zat er in het braaksel geen bloed.

Gisteravond een andere dierenarts uit 'mijn' dap gesproken. Hij kent dergelijke heftige reacties op behandelingen met cortisone niet en sluit het ook uit. Ik vind het te toevallig dat ik een maand geleden begon met cortaphen en ze daar slecht van werd en na de hernia noodgedwongen weer met een cortisone behandeld moest worden, waarna ze doodziek is geworden. Maar ik houd er ook nog steeds angstvallig rekening mee dat er toch iets anders aan de hand is met Barousse. Als het de maag is die een probleem blijft geven dan hoop ik dat dat duidelijk wordt bij een endoscopie.
Laatst gewijzigd door bas rouge op vr 09 nov 2007, 10:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Laura2004
#856146
Het klinkt wel hoopvol :) Heel fijn in ieder geval dat ze aanwezig is en dat ze weer een beetje speelt. Ik hoop dat je snel weet waardoor ze zich zo voelt, want het is niets om je hond zo ziek te zien en niet te weten hoe het komt (en hoe het opgelost kan worden). Ik hoop dat het zo doorgaat en dat ze alleen maar beter wordt ;)
Door Lizzy
#856148
Nou, ik vind haar herstel ook heel hoopvol klinken! En ja, als haar maag inderdaad problemen blijft geven is een gastroendoscopie een goed idee. Ik hoop dat het niet nodig is! (ze moet daar toch voor onder narcose...).
Door bas rouge
#856151
Lizzy schreef: Nou, ik vind haar herstel ook heel hoopvol klinken! En ja, als haar maag inderdaad problemen blijft geven is een gastroendoscopie een goed idee. Ik hoop dat het niet nodig is! (ze moet daar toch voor onder narcose...).
Ik begin ook hoopvol te worden, dat ze dit gaat overwinnen. Wat het dan ook is of is geweest. Voor die narcose vind ik haar op dit moment echt veel te zwak dus als het even kan wil ik haar eerst wat meer op krachten hebben. Bovendien is de heftigheid in klachten een stuk minder en krabbelt ze langzaam weer wat overeind. Het is geen inmens ellendige hond meer.
Laatst gewijzigd door bas rouge op vr 09 nov 2007, 10:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#856815
Phoe, wat en ellende en goed dat ze weer wat opknapt. Ik denk niet dat dit uitsluitend door de cortico´s komt. Er moet toch ook wel wat anders aan de hand zijn. Heeft ze pijnstillers en cortico´s tegelijk gehad?
Door mcSnurk
#856871
Ayuk had ook zo'n slechte reactie. Eerst op de cortisone, wou alleen maar liggen, drinken en plassen.  Ademde urenlang heel snel en oppervlakkig. Werd op een aantal plaatsen op zijn lichaam ontzettend warm. Daarna op de maagzuurremmer werd hij heel rustig. Het eten stootte steeds op, boeren. Na een week erge diarree, hij werd die dag steeds rustiger. 's Avonds lag hij heel slap en liet urine lopen. Na 2 dagen weer een half tabletje geprobeerd, zelfde verhaal, we dachten dat hij bewusteloos zou worden. Vandaag loopt hij vrolijk rond en speelt, kan volgens ons erg slecht tegen medicatie.
Door bas rouge
#856977
Het aanvullende uitgebreide bloedonderzoek heeft ook geen bijzonderheden opgeleverd. De d''arts belde vanochtend de uitslag nog even door. Zij denkt overigens steeds meer richting een carcinoom in de maag. Ik ben daar niet zo van overtuigd eerlijk gezegd. De problemen zijn mij te zeer gelinkt aan de cortaphen en daarna dus sterk verernstigt na de dex. Ze heeft na de cortaphen een kleine week geen nsaid gehad voor de artrose en daarna dus een paar dagen zubrin, dat geef geen goede resultaten en ik heb toen 1 dag rimadyl gegeven. Tot de nacht van de gillende herniapijn. Na de dex. (op een donderdag de laatste stoot) heeft ze zondag weer rimadyl gehad.

Op dit moment is Barousse kalm en eigenlijk weer fit en blij, wel snel moe en erg verzwakt. Haar maag rommelt niet meer en de winden en boeren zijn over. Wel kreunt ze nog steeds als ze gaat liggen en blaast haar maag zich wat op na een portie eten. Ze krijgt voorlopig nog steeds de ulcogan en kleinere porties eten door de dag heen. Vanaf woensdagochtend is ze niet meer afgevallen, ze is op 32.4 kg blijven steken voor dit moment. Ik wil haar even laten bekomen en aanzien hoe het nu verder gaat en van daaruit evt. verder onderzoek.
Door mcSnurk
#857091
Dat was ik vergeten erbij te zetten. Ayuk had dus wel een afwijkend bloedbeeld.Maar van de prednisolon spuugde hij na 2 weken bloed en er zat bloed in ontlasting en urine. Op de echo zagen ze ook een plek op de blaas, eventueel blaasontsteking, hij druppelde ook erg maar dit kon ook van de prednison komen. toen we stopten met die pillen ging het heel snel beter. Die cortisonen zijn gewoon gigantische troep. Als je een endoscopie wilt laten doen moet je zowieso even wachten geloof ik, de cortison moet uit 't lichaam voor de narcose en kan ook de bloeduitslag vertekenen. wel is bij een endoscopie een andere narcose als bij een operatie maar jouw hond krijgt allerhande medicijnen waar ik niks van weet dus weet ik niet zeker hoe dat dan zit.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door