Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door monica en lotje
#853527
wij hebben een hele lieve ontdeugende kortharige dwergtechel van 1 jaar oud. Lotje. Al vanaf toen ze pup was heeft ze heel erg vaak diaree. Zeer waarschijnlijk is ze allergisch voor tarwe. Ik geef haar Naturediet en biologische brokken van Yarrah - kip met rijst sensitief. Hiermee gaat het redelijk goed.
Sins enkele maanden krijgt ze echter kale plekken. Vooral haar hals is nu erg kaal.
Het is begonnen boven op haar kop met een klein kaal plekje. Eerst een verdikking waarbinnen een paar dagen later de haartjes uitvielen. Deze plek was ongeveer 1,5 cm. Op haar kop is deze plek bijna weg, als je goed kijkt zie je nog wat kale stukjes.
Ben hiervoor al meerdere keren naar de dierenarts geweest maar die weet niet wat het is.
Het is geen schimmel, mijt of een gist.
Is er iemand die deze sypmtomen misschien herkent en ons ermee kan helpen?
Lotje heeft geen jeuk en is verder niet ziek heeft een goede eetlust en rent en speelt er verder flink op los alleen haar baasje is ongerust en wil erg graag weten wat het is want de kale plek wordt langzaam groter.
Alvast heel erg bedant voor een reactie.
Groetjes Monica en Lotje
Door Laura2004
#853532
Ik zou om te beginnen overgaan op gezonde voeding, dus geen brokken en blikvoer, maar verse voeding. Rijst kan nl ook een veroorzaker zijn van huidproblemen.
Het beste is in mijn ogen BARF, maar je kan ook kant en klaar versvlees geven.

Als op die manier de klachten niet verdwijnen kan je altijd verder kijken, maar ik denk dat je met goede voeding al een heel eind komt.

Hier heb je informatie over BARF: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 448.0.html

Dit is informatie over kvv: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 449.0.html
Door Femke
#853715
ik sluit me geheel bij Laura aan. Daarnaast zou ik een tijdje een vis/borageolie capsule aan het eten gaan toevoegen en een kuurtje chlorella gaan geven.
Als je deze dingen bij de zoekmachine intikt dan vind je een hele boel informatie op het forum.

Succes met je hondje!!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door