Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lycka
#851761
Het begon gisteravond, ze had een draadje slijm (lijkend op het slijm wat vrouwen verliezen tijdens de menstruatie) dat uit haar vulva kwam, wel gedacht, hmmm, niet wat je zou verwachten met een loopsheid, maar het is wel weer zo ongeveer de tijd. Verder ook niet echt over nagedacht, en haar in haar bench gedaan en zijn gaan slapen.
Vanmorgen om half 8 riep mn vriend dat ik snel moest komen, ik half aangekleed naar boxie toegesjeest, ze had vannacht bloed verloren dus mijn vriend meteen de DA gebeld, hij leek niet echt blij dat we hem hadden gebeld, hij dacht eerst namelijk gewoon aan loopsheid over de telefoon, en daarom mochten we om 1200 langs komen. Vervolgens is mn vriend boxie gaan uitlaten (ze plaste bloed) en ben ik de zooi gaan schoonmaken, en toen kwam het: de hele bench, slaapzak en vloer er omheen onder het bloed! Wij meteen weer de DA gebeld, mochten gelukkig meteen komen.
Ze heeft een onderzoek gehad, met een soort eendebek haar baarmoedermond bekeken, maar daar kwam het bloed niet vandaan, nog wat verder gekeken, de temperatuur was 38,5 dus dat was ook goed. Ze heeft geen pijn, is vrolijk heeft gister super goed gegeten (kippenmagen, kippennekken, kipkarkassen, eitje en rundergehakt), dus niks wat wijst op een zieke hond.
Helaas voor haar en ons heeft ze waarschijnlijk een accute blaasontsteking :( ze heeft een antibiotica spuit gehad en een ontstekingsremmer. Ook hebben antibioticapillen meegekregen die ze 2 keer per dag moet hebben.
Vanmiddag moeten we een plasje langsbrengen om te laten controleren omdat ze vanmorgen dus ook bloed plaste.
Wat wel vreemd was, vonden de DA en ik, dat box gisteravond voor het laatst eten heeft gehad, en dus ook maagjes, en dat net bij de DA er een maagje uit werd gespuugd  :(
Gelukkig was de DA met me eens dat vlees gezond is voor de hond, en dat granen niet een natuurlijke voedingsbron is voor de hond. Waar we het niet over eens waren is dat vogens hem honden wel salmonella kunnen krijgen, en ik duidelijk had gezegd dat honden die vers eten er geen last van hebben ivm heel zuur maagzuur, en ik wel zei dat ik dus niet weet hoe dat zit met een brok etende hond ( lijkt mer dat een brok etende hond, die op de brokken rauwe kip krijgt dan wel last kan hebben, hij kwam namelijk regelmatig een salmonella geval tegen). Hij heeft verder ook geen moeite gedaan om me te overtuigen dat ik haar op brok moest gaan zetten, ik heb wel duidelijk laten merken dat ik heel erg anti-brok ben. Volgens hem moet een vlees etende hond wel veel meer eten als brok etende honden omdat hij zei dat vlees voor 80% uit water bestond, en volgens hem shiva dus genoeg had moeten hebben aan de 300 gram brok die ik vroeger naar binnen kon krijgen, en misschien niet genoeg zou hebben aan de 800 gram vers/kvv die ze krijgt :S ze doet het er heel goed op, dus ik zie niet waarom ik haar meer zou moeten gaan geven.

Maar dat was mn verhaal voor nu, ik hou jullie op de hoogte!
Laatst gewijzigd door Lycka op zo 04 nov 2007, 09:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lycka
#852016
Bedankt voor jullie lieve berichtjes!
Vanmiddag om 1200 moesten we een plasje brengen, wij dus om 1130 haar uitgelaten in de hoop een plasje op te kunnen vangen, dit is gelukt, helaas is het bijna puur bloed wat ze plaste en daardoor kon de DA er geen urine onderzoek mee doen. We moesten toen nog een keer met haar langs komen, dit keer voor een shot die helpt met het stollen van het bloed.
Vanmiddag is ze zeer rustig geweest, ze heeft alleen maar geslapen, en ik heb haar slaapzak moeten omvouwen om daar niet in haar eigen bloed te laten liggen. Inmiddels lijkt het er op dat ze minder bloed aan het verliezen is, dus ik ben weer een beetje rustiger, ben best wel geschrokken namelijk.
Ze heeft vandaag kvv en vis gehad, steeds in porties van 100 gram, en ik laat haar flink water drinken, ook gaat ze vaker uit zodat de blaas vaak doorgespoeld wordt.
Door Laura2004
#852210
Lycka schreef: Bedankt voor jullie lieve berichtjes!
Vanmiddag om 1200 moesten we een plasje brengen, wij dus om 1130 haar uitgelaten in de hoop een plasje op te kunnen vangen, dit is gelukt, helaas is het bijna puur bloed wat ze plaste en daardoor kon de DA er geen urine onderzoek mee doen. We moesten toen nog een keer met haar langs komen, dit keer voor een shot die helpt met het stollen van het bloed.
Vanmiddag is ze zeer rustig geweest, ze heeft alleen maar geslapen, en ik heb haar slaapzak moeten omvouwen om daar niet in haar eigen bloed te laten liggen. Inmiddels lijkt het er op dat ze minder bloed aan het verliezen is, dus ik ben weer een beetje rustiger, ben best wel geschrokken namelijk.
Ze heeft vandaag kvv en vis gehad, steeds in porties van 100 gram, en ik laat haar flink water drinken, ook gaat ze vaker uit zodat de blaas vaak doorgespoeld wordt.
Jeetje wat naar allemaal zeg :( Ik wist niet dat een blaasontsteking zo heftig kon zijn :-\ Nou ik hoop dat je meisje snel beter is! Geef haar maar een dikke :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug: en  :-* :-* :-*
Door Lycka
#853361
Gister gebeld door de DA, hij had -Coli gevonden, heb er even een topic met vragen voor aangemaakt.
Ze is gelukkig weer heel vrolijk, ik ben gister begonnen met de AB kuur, Cefaral 500mg, ze moet hier 2 pillen van per dag hebben.
Ze plast nog wel hele kleine beetjes verspreid over de dag, ze heeft gister bij mn ouders 5 keer in huis geplast, ze kon gewoon naar buiten hoor, en daar was ze ook heel vaak, maar het zit gewoon even niet lekker bij haar.
Ik moest van de DA eten geven die makkelijk de maag uit gaat, dus ze krijgt nu koolvisfilet, rundergehakt, maagjes en kvv, maar mag ze nu ook een karkasje eten, ze oogt namelijk niet ziek.

@eefje: ze krijgt versvoeding, dan is haar urine/bloed wat ze op moment plast, toch al heel zuur?

ff offtopic: Ik las laats trouwens dat er een br*k was voor honden met blaasproblemen die de urine zuurder maakt, dit was beter voor ze, maar waarom zorgen ze dan niet standaard dat de br*kken de urine zuurder maakt zodat deze problemen niet ontstaan  :-\
Door eefje
#853372
Hoi Lycka,
blijkbaar  is het niet zuur genoeg,anders zou ze denk ik geen blaasontsteking krijgen.
Maar het kan geen kwaad om er wat bij te geven heb ik begrepen omdat het lichaam het teveel gewoon afvoert.

groetjes eefje
Door Lycka
#853397
eefje schreef: Hoi Lycka,
blijkbaar  is het niet zuur genoeg,anders zou ze denk ik geen blaasontsteking krijgen.
Maar het kan geen kwaad om er wat bij te geven heb ik begrepen omdat het lichaam het teveel gewoon afvoert.

groetjes eefje
Bedankt voor je reactie! Ik zal het vandaag halen.
Toch is het dan wel vreemd dat ze met de brok nooit een blaasontsteking heeft gehad, toen was haar urine toch veel minder zuur  ??? Deze blaasontsteking komt door E-Coli volgens de testen van de DA, hij zou nog verder kijken.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door