Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Willemijn
#849723
Heb wel al gezocht maar kom er niet uit.

Ik heb een kater van 15 die al zeker 2 jaar op nierdieet zit (brokjes)
Nu ben ik langzaam bij mijn katten het Barfen aan het introduceren en juist die oude kat gaat helemaal uit zijn dak als hij het vlees ziet en/of ruikt.

Hoe kan ik het Barfen aanpassen aan het nierdieet? Of is hij veroordeelt tot de dieetbrokken?

Alvast bedankt.
Door Mevroi Kruim
#849741
koekje schreef: misschien heb je hier iets aan
http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 598.0.html
Dat gaat vooral over honden met nierproblemen, vandaar ook die grote hoeveelheid groente. Bij katten is dat meestal neit echt praktisch.

Onder Katten - Medisch staat behoorlijk veel over nierproblemen bij katten, ik zou daar eens kijken. En hier http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 673.0.html vindt je algemene info over nierproblemen en dieet.

Ik kan uit eigen ervaring zeggen dat bij gruis en nierproblemen barf/kvv 100x beter is dan akelige commerciele nierdieten. Ik heb mijn katten zo'n 6 jaar geleden overgezet op barf vanwege blaas- en nierproblemen (en beroerde gebitten :-X) onder begeleiding van doemgeluiden van de da. Volgens hem hadden ze er allang niet meer moeten zijn, zo gevaarlijk en dom was ik bezig. Met zijn nierdieet zouden ze nog wel een jaar of 3, 4 meekunnen. Zes jaar geleden dus 8) Van 5 zijn blazen en nieren weer puik in orde, van 1 zijn de nieren zodanig beschadigd dat het niet meer goedkomt, maar het gaat iig ook niet verder achteruit.

Weinig eiwit en weinig magensium is achterhaald, belangrijk is 1. GOEDE kwaliteit eiwit (vlees dus) 2 VEEL vocht (vlees dus) 3 GEEN KOOLHYDRATEN (barf dus). Bij katten die door nierfalen gaan afvallen en slecht eten is wat extra energie in de vorm van vet ook aan te bevelen. Maar ook vet zit voldoende in kvv en barf.
Door Willemijn
#849805
Bedankt! Daar heb ik wat aan, de ervaring van Barfen en nierdieet.

Waarschijnlijk heeft mijn kat zijn nierkwaal te danken aan de brokken maar ik wist niet beter. Hoop dat hij nog wat jaartjes meegaat.,
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door