Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Cindy de Wolf
#846920
Iemand ervaring met een likgranuloom? Bij een vriendin van mij is bij haar sportieve DH een likgranuloom vastgesteld. Hele zware AB kuur en als dit niet aanslaat moet hij aan de antidepressiva :-\  Alle tips e.d. zijn welkom.
Door casangio
#847121
Cindy de Wolf schreef: Iemand ervaring met een likgranuloom? Bij een vriendin van mij is bij haar sportieve DH een likgranuloom vastgesteld. Hele zware AB kuur en als dit niet aanslaat moet hij aan de antidepressiva :-\  Alle tips e.d. zijn welkom.
Hoi,

Ik heb geen tips, maar wel ervaring. IK heb nl. 13 jaar een hond gehad, die iedere dag zat te likken. Het was zelf soms zo erg dat toen ik eens thuis kwam zijn hele mand vol met bloed zat. Ik zag er zoveel mogelijk op toe, maar dat kun je niet altijd. Na alles maar ook maar alles te hebben geprobeerd besloot de da toen maar om hertshoornolie helemaal rond de plekken te smeren, maar op een gegeven moment likte hij daar toen ook doorheen ondanks de vieze lucht Mijn ervaring was bij mijn hond Niets aan te toen, dan de hele dag er op zitten kijken en verbieden. Ik hoop dat het bij jouw vriending haar hond anders is, mischien scheelt het nog van hond tot hond. Maar het is echt een probleem. Althans zo heb ik het ervaren. Ik praat van 1983 tot 1996. Misschien dat er nu andere middelen op de markt zijn, die afdoende werken.

Groetjes
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#847127
Een likgranuloom is stereotiepe gedrag; het is geen lichamelijke aandoening maar komt voort uit chronische stress en is dus psychisch. Ik zou een gedragstherapeut in de arm nemen. Deze kan wel helpen het gedrag te doorbreken in combinatie met ondersteunende medicijnen.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#847135
Likgranumlomen zijn inderdaad vaak een gedragskwestie en dan vind ik antidepressiva wel een heel gemakkelijke oplossing. Of eigenlijk geen oplossing.

Ik zie ze trouwens ook vaak bij Du herders met arthrose. Dan likken ze ergens in de buurt van het pijnlijke gewricht.
Ik behandel ze dan met acupunctuur.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door