Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door astird
#844830
Hallo!

Ik zal me ook hier ff nog voorstellen, ben astrid, 22 jaar en heb 3 honden (rottweiler, jackrussel en teckel) en mede door de info hier eten zij nu sinds een paar weken volledig kvv, daarvoor kregen ze 1 dag kvv in de week, 1 dag rauwe vuile pens en 5 dagen brokken. De overstap is dan ook zonder problemen gemaakt.
Nou heeft de rottweiler (met 7 mnd uit het asiel gehaald) zware HD, wij wisten dit eigenlijk vanaf dag 2 dat we haar hadden en hebben dus gelukkig vrij snel actie kunnen ondernemen. Nu gaat ze iedere maand naar de fysiotherapie, thuis doen we haar oefeningen, laten we haar veel zwemmen en joggen en naast de fiets lopen. Op aanraden van de fysiotherapeute ben ik toen amiqure soepele gewrichten en glucosamine bigsize gaan geven. Toch begint ze nu, 2 jaar later, lastiger te lopen, veel in telgang en is ze sneller moe. Heb dus een afspraak gemaakt bij de DA voor nieuwe foto's, deze raadde mij, net als 2 jaar geleden, aan om rimadyl te gaan geven. Ik vond toen, en vind nog steeds, dat het met geen mogelijkheid gezond kan zijn om een jonge hond continue medicijnen te geven, plus dat ik het toen in het begin een maand geprobeerd heb en zij dus zichtbaar een doffe vacht kreeg. Wat was ik toen blij met de amiqure. Heb nu voor de winterperiode die dosis alweer iets opgevoerd, maar had toch graag nog wat andere meningen en eventueel alternatieven gehoord over de rimadyl (en dan met name op deze leeftijd).

groetjes astrid
Door Cindy de Wolf
#844834
Ik heb zelf helaas ook veel ervaring met HD en ik geef sinds enkele tijd Corta RX plus uit Amerika aan mijn honden. Dit werkt echt super, veel beter dan de supplementen die in Nederland te koop zijn. Ondertussen zijn er hier wat mensen van BP die het ook zijn gaan geven en iedereen is er meer dan enthousiast over. Lees dit topic maar eens door http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 043.0.html

Het is o.a. verkrijgbaar bij www.entirelypets.com
Door gerdageurt
#845467
hallo,

helaas had de hond van mijn ouders ook hd
heeft er in het begin ook medicijnen voor gehad, toen ging het erg goed.
na loop van de tijd mocht hij daar mee stoppen, je kon merken dat hij af en toe toch behoorlijk last had.
we probeerde zo veel mogelijk gekke bewegingen te beperken zoals auto in sprinngen trap lopen na dat soort dingen
toen we daaar echt rekening me gingen houden ging het stukken beter, ook niet op te koude vloeren laten liggen al vinden ze dat zo lekker, wij merkte echt verbetering
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door