Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door tine
#841657
Weten jullie hoe het zit met het verstrekken van medische gegevens?? Ik heb de vorige da van mijn herplaatser benaderd met de vraag of de medische gegevens ter inzage wilde geven,zodat mijn herplaatser optimaal geholpen kan worden. Er zijn diverse testen e.d. afgenomen en het heeft natuurlijk geen zin om die een tweede keer  te doen. Heeft iemand hier een antwoord op?
Gebruikersavatar
Door koekje
#841733
voor zover ik weet heeft een DA niet een dergelijk beroepsgeheim als een mensen-medicus. kan natuurlijk ook anders zijn.

maar vertrouw je de oude DA voldoende om er zeker van te zijn dat hij een onafhankelijke partij is, en de testen goed zijn afgenomen etc.

ik zou in jouw situatie opnieuw testen, bij een da waar je vertrouwen iig in hebt, en die naderhand de uitslag met je bespreekt en uitlegt.
Door tine
#841848
Ik heb om de gegevens gevraagd,maar kreeg een negatief antwoord. Ik heb geen reden om aan te nemen dat de testen niet goed uitgevoerd zijn. Mocht dat iet zo zijn,dan wil ik nog weten welke er gedaan zijn. Vind het zo vreemd dat de gegevns niet verstrekt worden. Of zou het aan mijn da sturen geen probleem zijn?Hhmmm valt te proberen.
Door Decibels
#843629
tine schreef: Ik heb om de gegevens gevraagd,maar kreeg een negatief antwoord. Ik heb geen reden om aan te nemen dat de testen niet goed uitgevoerd zijn. Mocht dat iet zo zijn,dan wil ik nog weten welke er gedaan zijn. Vind het zo vreemd dat de gegevns niet verstrekt worden. Of zou het aan mijn da sturen geen probleem zijn?Hhmmm valt te proberen.
Medische gegevens van dieren worden gewoon verstrekt hoor....zeker als je het door je eigen DA laat vragen.
Door *Robin*
#846446
Ja dat lijkt mij ook een beetje raar als hij dat niet door wil geven...
Zou dan iig vragen of hij het naar je eigen DA stuurt, dan kan die er naar kijken en kan je aan hem/haar vragen wat de testen zijn geweest.
Door Loeka
#846741
Ik kan me beste voorstellen dat een da niet zomaar een dossier naar je opstuurt.

Ik denk dat je het beste de vorige eigenaar laat vragen om het dossier op te vragen en te sturen naar je eigen da.
Door tine
#846942
vorige eigenaar heb ik dus gevraagd,maar vond de info erg minimaal. Ik ga mijn eigen da er achter aan sturen. Het laatste/ wat ik wil is dat mijn meissie testen krijgt die ze al heeft gehad. heeft niet zoveel zin. Dank jullie voor de antwoorden hoor.....
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door