Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door marye
#841117
Voor het malen van noten, zaden, pitten en eierschalen wil ik graag een koffiemolen aanschaffen.
Maar ben benieuwd of de meeste mensen nu een handmolen gebruiken of een elektrische en wat de ervaringen hiermee zijn.
Door 202Spots
#841127
marye schreef: Voor het malen van noten, zaden, pitten en eierschalen wil ik graag een koffiemolen aanschaffen.
Maar ben benieuwd of de meeste mensen nu een handmolen gebruiken of een elektrische en wat de ervaringen hiermee zijn.
Moet 'n elektrische molentje zijn,want 'n handmolen maalt niet fijn genoeg.
zo iets:
Afbeelding
daar kan je wanneer je kort maalt voor noten,en  wanneer je langer op de knop drukt, de eierenschalen tot poeder malen.
Door Mevroi Kruim
#841340
Ik heb zo'n ding ooit voor een rijksdaalder gescoord bij de kringloop. Hij doet het echt prima! Ik maak er m'n garam masala in, ik maal er de kruidnagelen in (zijn vers veeel geuriger) en af en toe de noten en pitten. Die gooi ik trouwens ook wel zo door de groentemix, dan worden ze ook goed fijn met de staafmixer.
Door Lizzy
#841649
Ik heb ook een electrieke. Rauwe noten maalt tie niet goed, die gooi ik eerst even in de vijzel. Dan met rauwe zaden en pitten in de koffiemolen en gaan met die banaan! Als er weer hazelnoten in het bos hangen, schoep ik die mee en maak hazelnootpasta, met behulp van mijn Krups koffiemolentje.
Door Linneke
#841699
Ik heb een amazing bullet (bekend van tv :) ). Hier maak ik de groentemixen in en hij maalt ook perfect nootjes en zaden. Je kunt er zelfs poedersuiker mee maken. Er zit ook een sapblender bij (vooral lekker voorjezelf ;) ). Ik heb hem via marktplaats gekocht voor 20 euro incl. verzendkosten.
Door 202Spots
#841760
Lizzy schreef: Ik heb ook een electrieke. Rauwe noten maalt tie niet goed, die gooi ik eerst even in de vijzel. Dan met rauwe zaden en pitten in de koffiemolen en gaan met die banaan! Als er weer hazelnoten in het bos hangen, schoep ik die mee en maak hazelnootpasta, met behulp van mijn Krups koffiemolentje.
Bij mij gaan noten goed hoor, moest in 't begin wel uitproberen hoelang ik kon gaan zonder dat ik van de amandels.....amandelpasta had gemaakt, twas niet me bedoeling om er pindakaas van te maken dus :-\
en gaan met die banaan
laat ik nou denken, gut...Lizzy doet er ook 'n banaan bij  ??? ???
ksnapte't niezovlug ;D ;D
Gebruikersavatar
Door pike
#841782
Lizzy schreef: Ik heb ook een electrieke. Rauwe noten maalt tie niet goed, die gooi ik eerst even in de vijzel. Dan met rauwe zaden en pitten in de koffiemolen en gaan met die banaan! Als er weer hazelnoten in het bos hangen, schoep ik die mee en maak hazelnootpasta, met behulp van mijn Krups koffiemolentje.
als ik nootjes in de vijzel doe heb ik gelijk pasta :-[ en ze vonden dat helemaal niet lekker  :(  m.a.w. ze lieten het mooi staan
Maar de nootjes in de dop die nu her en der op de grond liggen, die vinden ze allebei erg interessant. Voor nootjes geldt hier blijkbaar hetzelfde als voor fruit: alleen de wilde soorten   8)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door