Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door *Monique
#837102
Bantu is nu 16 weken, en tot gisteren kreeg ze 'smorgens CB, 's middags en 's avonds at ze met de grote honden mee (behalve de dingen die ze nog niet kan hebben zoals ribben)
Ze woog gisteren 12.1 kilo, maar ben van het gemak van 12.5 kilo uitgegaan. Wat ik dan aan gewicht weer iedere week aan pas:

Maandag: laatste CB + kwartels

Dinsdag: groente (200 gr.) + orgaan (200 gr.)
               spiervlees: (100 gr)
               kip (vleugel/nek/karkas) 400 gr

Woensdag: lam (625 gr.) verdeeld over 3 porties (heb een paar zachte ribben, die ik
                   met de hamer bewerk)
                   eitje of eendagskuiken

Donderdag: kefir (100 gr) + groente (200 gr.)
                    pens (225 gr.)
                    konijn (400 gr)

vrijdag: vis (625 gr.) verdeeld over 3 porties

zaterdag: groente (250 gr.) + orgaan (250 gr.)
                 spiervlees (120 gr.)
                 kalkoen (400 gr.)

zondag: fazant (625 gr.) verdeeld over 3 porties

maandag: strot (625 gr.) verdeeld over 3 porties

dinsdag: groente (200 gr.) + orgaan (200 gr.)
               spiervlees (100 gr.)
               kip (400 gr.)

woensdag: eend (625 gr.) verdeeld over 3 porties
                   eitje of eendagskuiken

donderdag: kefir + groente (200 gr.)
                    pens ( 200 gr.)
                    parelhoen (400 gr.)

vrijdag: vis (625 gr.) verdeeld over 3 porties

zaterdag: groente (250 gr.) + orgaan (250 gr.)
                 spiervlees (120 gr.)
                 kwartel ( 400 gr.)

zondag: konijn (625 gr) verdeeld over 3 porties


Ik weet dat je na een maand of zes naar 2 keer per dag voeren kunt. Maar omdat de weekenden en soms ook de doordeweekse dagen hier nogal eens onregelmatig zijn, "vergeet" ik ook wel eens de tussen de middag maaltijd en krijgt ze het vaak pas om 17.00 uur en 'savonds dan haar laatste maaltijd. Ik heb wel het idee dat ze grotere stukken aan kan.....
Zou het dan kwaad kunnen om haar nu al naar 2 keer te zetten?
Laatst gewijzigd door *Monique op di 09 okt 2007, 06:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#837109
Ziet er goed uit! Heb je de percentages zelf berekend? Ik wil het ook berekenen voor je maar weet bij een paar dingen niet wat je precies geeft, of het vlees of vleesbot is. Zoals konijn. Is dat met of zonder bot. En fazant? En kalkoen? En de vis, is dat hele vis of viskop? Wat geef je trouwens aan orgaanvlees? Zit daar ook lever in?

Ik zou zelf nog 2 maanden 3 keer per dag blijven voeren. In mijn ogen heeft een pup verspreid calorieen nodig (bij voorkeur).
Gebruikersavatar
Door *Monique
#837144
[quote="Lizzy"]
Ziet er goed uit! Heb je de percentages zelf berekend? Ik wil het ook berekenen voor je maar weet bij een paar dingen niet wat je precies geeft, of het vlees of vleesbot is. Zoals konijn. Is dat met of zonder bot. En fazant? En kalkoen? En de vis, is dat hele vis of viskop? Wat geef je trouwens aan orgaanvlees? Zit daar ook lever in?

Ik zou zelf nog 2 maanden 3 keer per dag blijven voeren. In mijn ogen heeft een pup verspreid calorieen nodig (bij voorkeur).
[/quote]

Percentages ziojn volgens de rekenhulp. konijn, kalkoen, en fazant is vleesbot. Spiervlees is verdeeld rund, paard, geit, of lam.
Vis heeft ze tot nu toe haring en sardien gehad. Wil deze week makreel proberen. En heb nog een kleine zalmkop liggen die ik volgende week wil proberen (ze is nu namelijk ook aan het wisselen). Orgaan heb ik nu gemengd kiporgaan (hart, maag,lever) met wat hersens (rund). Volgende week orgaan van koe of paard (hart, lever, nier)
Ik blijf dan 3 keer per dagen voeren. Bedankt ;)
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door