Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door me and my boys
#834002
er stond van de week al iets over maar mijn hondje heeft geen snee in zijn voorpoot, maar er is een heel stuk weg.
van het grootste voetzooltje mist hij de helft!
Dit loopt door tot zijn 'voet', het is erg pijnlijk en ziet er ranzig uit.
Heb toch maar de DA gebeld.
Heb het zelf getracht schoon te houden door het in de sunil te doen en buiten had hij een sok aan.
Durf er eigenlijk niets op te smeren omdat het'open'is.
Weet eigenlijk ook niet wat de DA eraan moet doen---misschien weten jullie wat?
Ga zo iig een schoentje halen en ik heb ook iets van acederm wondspray gehoord.
moet vanavond pas naar de DA dus iedere tip is meegenomen!!
ellen
Door danielle1980
#834006
tja uh rust en proberen met zalf of zo te zorgen dat t sneller geneest.
zorgen dat t niet te vies word is mijn tip dus met schoentje of verband
Door Hanny
#834010
Altijd moeilijk, als je iets niet kunt zien, maar ik denk, dat ik het zou afharden met berkenteer, of propolis tinctuur.
Ik ben niet zo van de sopperige. Als het echt ontstoken is, dan misschien wel, maar anders droog houden en afharden.

Hanny
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#834095
dank jullie wel, geloof dat ik de DA maar afbeld want die zal toch wel met een AB kuurtje komen.
Het is volgens mij niet ontstoken ziet niet rood, het ziet er wittig uit en is een beetje vochtig, maar dit komt misschien wel door het zitten in de sunil.
Heb iig een schoentje gekocht en ga kleine stukjes met hem lopen.
Heb wel meer gehoord dat dit een tijdje kan duren.
ellen
Door dorinekok
#834105
waarom niet naar de dierenarts? je kunt zelf beslissen àls hij een antibioticum kuur voorschrijft, of je daarmee in zee wil gaan. misschien heeft hij wel een goed verhaal. Maar je kunt natuurlijk ook nog even een paar dagen wachten om te zien of er verbetering optreedt. Zo niet, dan zou ik toch zeker wel gaan.... denk ik.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#834145
wat een drama zeg, zo'n schoentje!!!!
Ik was de straat nog niet uit of het hing al op half zeven!
Had er zelfs nog wat tape overheen gedaan voor de stevigheid maar dat mocht echt niet helpen.
Zit echt in twijfel of naar de DA of niet, kan me eigenlijk niet voorstellen dat ze er iets aan kunnen doen wat ik al niet doet.
Heb nog even de tijd moet er pas om 18.10 zijn.
ellen
Door tessa
#834153
Normaal gesproken geneest het vanzelf al duurt het wel heel lang.
Zolang het niet ontstoken is, is er niets wat een dierenarts kan doen om het sneller te laten genezen.
Doordat er natuurlijk veel gewicht op staat wil het ook nog wel eens open barsten , dus buiten zou ik er een sok of schoen om doen en binnen niet zoveel.
Misschien honingzalf maar ik zelf zou het zo droog mogelijk houden en niet meer weken zolang het er 'goed ' uitziet.
succes ermee!!
Door Decibels
#834155
ik zou het ook niet meer weken. Zolang het er niet ontstoken uitziet is dat ook niet nodig. De huid van een voetkussentje is leer/eelt en als dat weg is moet de huid eronder zich aanpassen/harden. Maar daar gaat best een tijdje overheen.
Door henneke
#834156
bij Storm hangt het schoentje ook al snel een stuk lager dan we begonnen maar de snee is nog wel gewoon bedekt en hij rent er niet minder door , wel makkelijk hoor ik weet nu direkt waar hij loopt ik hoor steeds flap flap  ;D
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#834174
stom he, dat ze door willen blijven rennen, doet die van mij ook!
Hij hinkt als een gek en loopt soms op 3 poten maar als die kleine hem uitdaagt kan hij het niet weerstaan.
Vanmiddag heb ik hem wel aangelijnt want dat rennen komt ook niet tegoede.
Bel de DA af en kijk het nog een paar dagen aan, als het gaat ontsteken kan ik altijd nog gaan.
ellen
Door Bobo
#836084
Bobby heeft op dit moment ook zijn zool weer (voor de zoveelste keer) kapot. :-\
We hebben hem 1x in de biotex gedaan en voor de rest schoen aan en zo laten.

Hij loopt nu nog giga mank, maar uit ervaring weet ik nu wel (pffff ::)) dat dit over een week beter is.

Ik kan hem idd ook overal horen flappen.... ;)

Sterkte!
Door K@rin
#836090
zodra de wond droog is, zou ik niet meer weken ..........
het belangrijkste is nu schoon en droog houden, proberen te voorkomen dat de plek te veel belast wordt, want dat vertraagt de genezing.
Insmeren met honingzalf (Vetramil) heeft een genezende en anti-bacteriele werking.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door