Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door dorinekok
#831529
Ik lees hier veel dat er probiotica gegeven wordt. Wat is dat eigenlijk, waar vind ik het (op elke straathoek, heb ik gelezen....) en waarom wordt het gegeven? Ik krijg de indruk dat ik mijn honden iets onthoud en dat ik snel naar een winkel moet om het te kopen...
Door Femke
#831568
probiotica zijn de goede bacteriën die in je darmen zitten. Je hebt misschien wel eens reclamespotjes gezien op TV over Yakult of dergelijke drankjes ("80% van je weerstand wordt in je buik bepaald"...dat gaat over probiotica.) Alleen in capsules zitten veel meer dan in drankjes, en bovendien zijn die drankjes gezoet met suiker of syntetische zoetstoffen, niet echt gezond dus..

Je kan het geven bij darmklachten, diarree, verminderde weerstand of gewoon zomaar. Ik vind het behoorlijk 'noodzakelijk' in combinatie met antibtioica: die maakt bacteriën kapot, dus ook de goeie bacteriën in de darmen.

Je kunt het bijna op iedere hoek van de straat kopen, maar bij de reform vind je toch wel de beter merken.
Door dorinekok
#831601
Oke, dat is duidelijk. Maar als ik dus naar probiotica vraag in een winkel in Frankrijk, heb ik dan te maken met verschillende merken?
Door Femke
#831620
dorinekok schreef: Oke, dat is duidelijk. Maar als ik dus naar probiotica vraag in een winkel in Frankrijk, heb ik dan te maken met verschillende merken?
ja hier in NL zijn ontzettend veel verschillende merken, waarschijnlijk in Frankrijk ook. Welke goed zijn en welke minder weet ik niet, misschien kun je er op internet iets over vinden?
Door dorinekok
#831782
even google punt fr en dan probiotique et voilà! Ik zal de reformzaak in het dorp eens overvallen.
bedankt
Door Netty
#833458
en? heb je het gevonden?
ik woon in Maleisie en zelfs daar kun je het in bijna ieder dorp met een pharmaci kopen........
Door dorinekok
#834094
sorry, nee ik ben nog niet op zoek geweest. Ik heb er ook nog geen noodzaak toe. Maar als je in Maleisie ook dat soort dingen kunt kopen ligt het hier misschien ook wel op straat. Vast wel. Er is hier ook zo'n gezondheidscultuur gaande door een grote groep mensen.
HEt gekke is dat een heleboel dingen nieuw voor me waren en dan lijkt het ook heel ingewikkeld allemaal. Als je er eenmaal goed inzit, worden woorden als probiotica en chlorella (?) allemaal heel gewoon. Zo kon ik me aanvankelijk ook niks voorstellen bij het eten van een zalmkop. Ik kon me geloof ik uberhaupt een zalmkop niet voorstellen. haha.
groetjes
Door Nynke
#837030
Als je er eenmaal goed inzit, worden woorden als probiotica en chlorella (?) allemaal heel gewoon.
Leuk is dat he Dorine ? Er gaat een hele nieuwe wereld voor je open  :D ;)
Door dorinekok
#837068
ja, als je me hoort praten tegen vrienden dan voel ik me al een hele Piet (met hoofdletter) Net of ik mijn hele leven niet anders gedaan heb. Ik bedel op de markt om zalmafval, sta met jagers bij het abattoir om kipkarkassen te scoren, bestudeer de binnenkant van een lamskop, en binnenkort weet ik ook alles over probiotica en chondroïtine en meer van dat soort moeilijke woorden. En geloof me ik ken al best veel moeilijke woorden hoor haha. Nog bijna dagelijks vraag ik me af waarom ik al die jaren in onwetendheid gebleven ben.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door