Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Dami
#830045
Noah heeft zo'n 1,5 week geleden weer eens te gek gedaan, Tara liep tegen haar op toen ze beide los liepen op het veldje en Noah viel dus, Noah liep gelijk wat mank met haar achterpoot en dit heeft 1 dag geduurd (vraag me niet welke poot, want dat was niet te zien) ze had een soort huppeltje, heel vreemd en ze liep ook meer naar 1 kant toe zeg maar, dus scheef zeg maar.
Van Noah haar heupen zijn foto's gemaakt toen ze 7 maanden was en deze zagen er toen echt goed uit, dus eigenlijk ga ik ervanuit dat het niet de heupen zijn, ze is nu 14 maanden en heeft echt ruim voldoende bespiering op de achterkant.
Nu heb ik Tara en Noah net meegnomen voor een langere wandeling (wat we normaal niet doen) van zo'n 45 minuten en toen we bijna bij huis waren liep Noah dus weer vreemd met haar achterkant, ze komt wel omhoog alleen ze zwalkt met haar achterkant, heel raar, maar nu heb ik alles al afgezocht hier en gegoogled maar kan er niet uithalen of het nu de kruisband is? Daar ben ik dus als de dood voor nl., zeker bij zo'n grote zware hond. Ik heb ze net al 2 keer traumavetsem gegeven en dat doe ik vanavond nog 2 keer.
Maar in de tussentijd van die 1,5 week heeft ze gewoon normaal gelopen, zou het dan alsnog de kruisband kunnen zijn of een spier ofzo, ze loopt wel op alle 4 d'r poten, volledig, ze heeft hem ook niet even omhoog gehouden en ze geeft geen kick als ik aan de poten zit.(maar ja bordeauxdog, hoge pijngrens)
Laatst gewijzigd door Dami op zo 23 sep 2007, 20:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#830235
Ik zou zeer beslist naar de DA gaan. Beter een keer teveel dan een keer te weinig. En ze moet nog zo lang met d'r lijf!
Door Dami
#830372
Heel vreemd, maar nu loopt ze weer normaal, raar!
Ik heb wel contact gehad met de da, en deze zegt dat ik het nu dus aan moet kijken en anders foto's laten maken. Maar zolang ze nu weer goed loopt, ga ik er nu vanuit dat het gisteren teveel is geweest.
Door Femke
#830379
dianatara schreef: Heel vreemd, maar nu loopt ze weer normaal, raar!
Ik heb wel contact gehad met de da, en deze zegt dat ik het nu dus aan moet kijken en anders foto's laten maken. Maar zolang ze nu weer goed loopt, ga ik er nu vanuit dat het gisteren teveel is geweest.
kan het geen patella luxatie zijn? Dan schiet de knieschijf uit positie. Als die weer terug op z'n plekkie zit dan loopt de hond weer normaal.
Ik zou ook even bij de Da langs gaan, die kan dan proberen of hij de knieschijf aan de kant kan drukken.
Door Deesje
#830811
een gescheurde kruisband leidt normaal altijd tot meer klachten en ook zwelling (meestal met bloed ipv gewoon vocht).. dus normaal duurt t ook zeker 2-3 dagen voordat t weer normaal is.. maar er zijn altijd uitzonderingen dus ik vrees dat je t zonder scan nooit zeker kunt zeggen (op n foto zie je geen gescheurde kruisband ff by the way.. om dat goed te kunnen zien moeten ze een mri maken)
Door Dami
#831008
Femke schreef: kan het geen patella luxatie zijn? Dan schiet de knieschijf uit positie. Als die weer terug op z'n plekkie zit dan loopt de hond weer normaal.
Ik zou ook even bij de Da langs gaan, die kan dan proberen of hij de knieschijf aan de kant kan drukken.
Patella is ze al op gechecked en dat heeft ze gelukkig niet!
Tot nu toe loopt ze nog steeds uitmuntend, gelukkig maar, er is niks vreemds meer aan te zien, ze mag alleen voorlopig niet meer los, aangezien ze nooit normaal kan doen als ze los is, en met zo'n grote hond hou ik telkens weer mijn hart vast als ze los gaan, Noah is zo anders als Tara, Tara is heerlijk rustig maar Noah adhd, pffff, maar goed, ik ga voorlopig veel korte stukjes lopen per dag om de spieren verder op te bouwen, en heupfoto's worden toch wel gemaakt als het nodig is, zo niet dan met 18 maanden officieel.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door