Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door saskia34
#825847
hallo allemaal, ik heb een vraag en hopelijk kan iemand van jullie mij helpen.

Mijn hond heet vaginitis en heeft nu 2 keer pronafcin gehad en nu een derde kuur en dat is cefquinome sulfaat.

Wie kan mij zeggen of dit goede medicatie is, ik kan er nl niks over terug vinden op het internet.

Saskia
Door Decibels
#825956
saskia34 schreef: hallo allemaal, ik heb een vraag en hopelijk kan iemand van jullie mij helpen.

Mijn hond heet vaginitis en heeft nu 2 keer pronafcin gehad en nu een derde kuur en dat is cefquinome sulfaat.

Wie kan mij zeggen of dit goede medicatie is, ik kan er nl niks over terug vinden op het internet.

Saskia
pronafcin> dat zijn toch injectoren die voor koeien gebruikt worden, bij mastitis?
Door Hanny
#825994
Als hier een jong teefje last heeft van een vaginitis, dan geef ik alleen maar  propolis, of echinacea en dan is het na verloop van tijd wel  weer over.
Ik dacht, dat het niet nodig was om "zwaardere" medicatie te geven.
Misschien hangt het wel af van de aard van de vaginitis, maar hier is het  tot nu toe probleemloos verlopen.

Hanny
Door saskia34
#826232
ze krijgt nu ook echinacea erbij, hoop dat het nu snel over is.


Bedankt  Saskia
Door conleeuw
#826336
Hanny schreef: Als hier een jong teefje last heeft van een vaginitis, dan geef ik alleen maar  propolis, of echinacea en dan is het na verloop van tijd wel  weer over.
Ik dacht, dat het niet nodig was om "zwaardere" medicatie te geven.
Misschien hangt het wel af van de aard van de vaginitis, maar hier is het  tot nu toe probleemloos verlopen.

Hanny

ik vindt dat het afhangt van leeftijd en tijdstip waarop ze het krijgen, Jazz heeft aan het eind van haar vorige loopsheid ook vaginitis gehad, ik ben meestal erg relaxed met dingen, maar ik heb toen toch maar een antibiotica kuur genomen, want ik moet er niet aan denken dat ze wel een baarmoeder onsteking zou krijgen :-\ ik hoop dat ze het niet weer krijg, maar zo rondom de loopsheid ben ik toch iets meer voorzichtig ;)
Door saskia34
#826403
Het is idd na de eerste loopsheid dat ze er  last van heeft gekregen.
Als pupje heeft ze er ook al last van gehad.

De da hoopt nu dat het na de volgende loopsheid niet meer terug komt.
Hij denkt dat  ze niet goed loops is geweest.

Saskia
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door