Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Sylvi@
#820517
Ik heb al eerder een topic hierover geschreven ( http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... #msg793905 ), nu ff met foto's erbij hoe ze er nu uitziet.
Zet ze ff in links ivm de grote misschien.
http://members.home.nl/sansem.1/septemb ... g_0587.jpg
http://members.home.nl/sansem.1/septemb ... g_0584.jpg

Savanne heeft dus nog steeds jeuk/irritatie. Iemand enig idee? Het lijkt op de foto's rustiger dan het is, het is behoorlijk rood :'( het wisselt een beetje, ene dag lijkt het op te knappen en minder vurig, volgende dag is het weer heel erg rood (vanwege krabben!?).

Ze is onder behandeling bij een holistisch dierenarts, allergie is uitgesloten (tenminste met bioresonantie). Momenteel gaan haar pootjes (tussen de voetzolen), heel erg goed, maar daar had ze dus ook klachten.

Ik weet niet wat ik moet :'(
Door tt-tjes
#820625
[quote="sylvi@"]
allergie is uitgesloten (tenminste met bioresonantie).

[/quote]

Is dat zo betrouwbaar dan? Ik ging toch eerder voor een huid/bloedtest om een allergie uit te sluiten en idd voor een eliminatie dieet.
Door Sylvi@
#820785
Nee ze heeft geen eliminatiedieet gevolgd.

Ik kan wel van alles in het wilde weg gaan testen, maar ik heb liever aanwijzingen dat ik op een specifiek iets kan testen. Bloed test zegt ook niet alles. En je hebt hele grote kans dat er helemaal niets uitkomt.
Laatst gewijzigd door Sylvi@ op wo 05 sep 2007, 00:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Kuszco
#820837
Mij doet het dus wel aan een allergie denken.
Maak het hier dagelijks van kortbij mee. Ziet er ook zo uit.
Bloedonderzoek samen met een huidtest geeft het beste resultaat maar is erg duur. En het resultaat is nog niet geweldig.
Ik zou ook met een eliminatiedieet starten. Daar ben ik toen ter tijd mee begonnen. Onze Lotje heeft ook een pollen en stuifmeelallergie.
Het kan dus een combinatie zijn.Een allergie is vaak een combinatie.
Groetjes Liliane,Zita en Lotje.
Door Sylvi@
#820992
[quote="Kuszco"]
Mij doet het dus wel aan een allergie denken.
Maak het hier dagelijks van kortbij mee. Ziet er ook zo uit.
Bloedonderzoek samen met een huidtest geeft het beste resultaat maar is erg duur. En het resultaat is nog niet geweldig.
Ik zou ook met een eliminatiedieet starten. Daar ben ik toen ter tijd mee begonnen. Onze Lotje heeft ook een pollen en stuifmeelallergie.
Het kan dus een combinatie zijn.Een allergie is vaak een combinatie.
Groetjes Liliane,Zita en Lotje.
[/quote]

Hou oud was jou hond (of kat) toen de klachten begonnen?
Door Kuszco
#821625
Lotje was toen 4 jaar. Ze is nu 6 jaar.We hebben het nu voor een groot gedeelte onder controle. Ik heb een test laten doen,vanwege het slechte resultaat.
Lotje krijgt nu inmiddels KVV carnibest eend-rijst en kan ook alweer kip eten zonder er last van te krijgen.
Ik gebruik puur pollen van VSM met daarnaast puur jeuk van VSM. Ook ben ik enige maanden geleden begonnen met Doils visolie skin.Haar huid is sterk verbeterd.
Daarnaast krijgt zij standaard probiotica. Lotje heeft als pup maanden lang diarree en dunne ontlasting gehad. Dat zie je vaak bij honden die later een allergie ontwikkelen.
Ze slaapt op katoenen lakens die zonder wasmiddel worden gewassen.
Het zijn allemaal dingen die we door de jaren heen hebben ontdekt.
Het is erg intensief om resultaat te bereiken,maar als het resultaat er dan is weet ik waarvoor ik het gedaan heb.Twee jaar geleden heeft ze een keer een prednisonkuur gehad. Maar dat wilde ik niet meer Lotje is een grote labrador en ik wil niet dat haar skelet er onder lijdt.
Jeuk heeft ze bijna nooit meer de laatste maanden.Maar de plaatsten verschillen,dan zijn het haar voeten,dan de binenlant van haar voorpoten,dan de buik en noem maar op.Op dit moment heeft ze weer overal haren. Dat is lange tijd niet zo geweest.
Ik adviseer je om goed te googlen,en op barfplaats lees je dus ook enorm veel.
Succes ermee.
Liliane,Zita en Lotje.
Door Julie&Dokus
#824789
Hoi Sylvi,
Behoorlijk lastig!
Heb ook een hond met en allergie dus ik weet hoe rottig je je voelt  :cry2:
Onze Dokus is 3,5 jaar en kreeg het ook heel plots, ben nog altijd aan het zoeken wat helpt, soms gaat het iets beter, dan weer wat slechter!  Om gek van te worden :wall:
Gelukkig heb ik op deze site heel wat advies en steun gekregen.
Net zoals een mens plotseling allergisch aan iets kan worden, zal dat bij honden wellicht ook zo zijn!
Veel sterkte!
Door Sylvi@
#824886
Bedankt voor het delen van jullie ervaringen :-*

Op dit moment juich ik heel zachtjes, ik denk dat het beter wordt, iig het krabben is minder, plek ziet er nog beroerd uit, maar dat zal tijd nodig hebben om te herstellen.

Wel hou ik een eet/krab dagboek bij, om te kijken als ze een dag meer jeuk heeft wat ze daarvoor heeft gegeten.
Verder zit ze ook veel beter is haar vel, is weer speelser, veel actiever tijdens trainingen enz dus ik denk dat we de goede kant weer op gaan.
Door Eef+Stippels
#825027
[quote="sylvi@"]
Bedankt voor het delen van jullie ervaringen :-*

Op dit moment juich ik heel zachtjes, ik denk dat het beter wordt, iig het krabben is minder, plek ziet er nog beroerd uit, maar dat zal tijd nodig hebben om te herstellen.

Wel hou ik een eet/krab dagboek bij, om te kijken als ze een dag meer jeuk heeft wat ze daarvoor heeft gegeten.
Verder zit ze ook veel beter is haar vel, is weer speelser, veel actiever tijdens trainingen enz dus ik denk dat we de goede kant weer op gaan.

[/quote]

Dat is goed nieuws  :D Hopen dat het zo doorzet!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door